náhledy
Dvojice kouzelně zaprášených italských krasavic budila na veteránském jarmarku v Essenu velkou pozornost. Lancia s Alfou lákaly na aukci zapomenuté sbírky 230 veteránů, která se chystá na květen.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Před nedávnem objevenou kolekci sestavil za čtyřicet let samotářský záhadný „pan Palmen“. Přes dvě stovky automobilových perel měl nizozemský sběratel uskladněných ve dvou halách a opuštěném kostele v nizozemském Dordrechtu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pan Palmen stále žije, už se ovšem o svou sbírku nedokáže dál starat a nemá, komu by ji předal. Byl zvyklý je totiž udržovat v chodu vlastnimi silami. Pro uskladnění našel prostory, kde sice auta zapadala prachem, je v nich ovšem sucho a to je pro auto nejdůležitější.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pan Palmen s jedinečnými auty obchodoval od šedesátých let, mnoho z nich mu ovšem zůstalo, postupně je zařazoval do své unikátní kolekce. Většinu v původním nerenovovaném stavu. O auta se staral, jak mu stačily síly. Jsou zašlá, ale povětšinou kommpletní a nejsou ztrochnivělá „na tabák“.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vůbec první měla být netradičně žlutá Lancia B20 a pak už to jelo: alfy romeo, další lancie, maserati, ferrari, rollsy, jaguary, aston martiny, chybět nesměly mercedesy, cadillacy. Ve sbírce nechybí tatra a stroje dnes zapomenutých značek jako je Alvis, Imperia nebo Matra.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Palmenova sbírka má být jednou z největších odložených kolekcí klasických aut svého druhu v Evropě. Prý o ní nevěděli ani nejbližší sousedé. Sběratel se svými automobilovými poklady nechlubil, prý s nimi nejezdil, jen se kochal a těšil z toho, že je má. Nově pořízené auto prý vždy zavezl za vrata haly až když prodejce odjel.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pan Palmen začal sbírat auta přibližně před 40 lety, přičemž prvním vozem byla žlutá Lancia B20. V průběhu let se jeho sbírka podstatně rozrostla. Sbírka je to více než eklektická.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
„Pan Palmen měl vytříbený vkus a rozsáhlé znalosti o vzácných a speciálních vozech, protože s podobnými vozy se profesionálně zabýval od poloviny 60. let, než je začal sbírat,“ popisuje aukční síň, která nyní sbírku připravuje k dražbě.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pan Palmen startoval auta pravidelně, aby udržel motory funkční.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Většina sbírky je v nerestaurovaném a původním stavu. Auta si sběratel nechal tak, jak je koupil. V průběhu času téměř žádný vůz neprodal. Málokdy sbírku někomu ukazoval, takže o její existenci vědělo jen velmi málo lidí. Údržbu si většinou dělal sám.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
„Rozhodně to můžete nazvat jednou z nejlépe střežených sbírek automobilů v Evropě,“ komentuje aukční síň.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pan Palmen miloval italská auta, v kolekci tak nechybí alfy romeo, lancie, maserati a ferrari. Francouzskou produkci zastupuje třeba Facel Vega, z německé ve sbírce figuruje BMW, Mercedes a NSU.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Britové jsou zastoupeni jaguary, aston martiny a rollsy, mezi americkými klasikami figurují chevrolety, cadillac a fordy. V kolekci nechybí ani Tatra, Monica, Moretti, Matra, Alvis, Imperia a Villard.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Aukci dostal na starosti nizozemský prodejce klasických aut, specializovaná společnost Gallery Aaldering z Brummenu, konat se bude online od 19. května do 7. června.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Lancia Flamminia Sport s karoserií designovanou studiem Zagato
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Lancia Flamminia Sport s karoserií designovanou studiem Zagato
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Lancia Flamminia Sport s karoserií designovanou studiem Zagato
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Lancia Flamminia Sport s karoserií designovanou studiem Zagato
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz