Legendární Audi Sport Quattro by dnes vypadalo takhle

aktualizováno 
Hranaté, zuřivé, nádherné... Legendární Audi Quattro se vrátí. Prozatím jako citronově žlutý koncept bude k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.

Audi Sport Quattro Concept

Audi Sport Quattro je legenda osmdesátých let. Poprvé se představilo před třiceti lety právě na autosalonu ve Frankfurtu, v roce 2010 připomněl slavné auto koncept. Nové žluté Audi Sport Quattro oslavuje slavného předchůdce a ukazuje, jak by Sport Quattro pro jedenadvacáté století mohlo vypadat. 

Audi Sport Quattro Concept


Je nabité novými technologiemi, zabalené do agresivního designu a stojí na parádních jedenadvacetipalcových kolech (pneumatiky 285/30), připevněných centrální maticí; jako na opravdovém závoďáku. Pod nimi se ukrývají karbokeramické kotouče brzd. Ve vyšších rychlostech se ze zádě vysouvá spoiler. 

Dveře jsou z hliníku, střecha, kapota a víko třísetlitrového kufru karbonové. To srazilo hmotnost konceptu na 1 850 kilo. 

Pod "kůží" je to však závodní speciál. Schránka chránící posádku je z vysokopevnostních ocelí, každé kolo vpředu vede pět ramen, zadní drží na lichoběžníkových ramenech. Nechybí sportovní tlumiče a ostré řízení.

Původní quattro bylo sice parádní a nezaměnitelné, ale na druhý pohled také dost disproporční. Krátký rozvor působí legračně a auto je při osobním setkání také na pohled hodně malé.

To zářivý koncept je pořádný kus auta. Na délku má 4,6 metru, do šířky zabírá 196 centimetrů a vysoké je 139 cm. Rozvor je velkorysých 1 784 mm. 

Interiér vyznává purismus závodního speciálu. Přístrojovku spočívající na rámu z uhlíkových vláken tvoří displej a doplňuje ji jen několik málo ovladačů na tříramenném volantu.

Audi Sport Quattro Concept


Pod kapotou burácí čtyřlitrový osmiválec biturbo osazený přímým vstřikováním benzinu, start-stop systémem a systémem deaktivace poloviny válců při práci pod částečnou zátěží. Stejný montují do Audi RS6. K 560 koním a 700 newtonmetrům spalovacího motoru se přidává ještě 150 koní a 400 Nm elektromotoru. 

Elektromotor ve tvaru disku umístili mezi osmiválec a osmistupňovou automaickou převodovku. Motor je živený 14,1kWh balíkem li-ion baterií dobíjených i ze zásuvky, který je chlazený kapalinou a uložený vzadu.

Fotogalerie

Sílu přenáší na všechna čtyři kola systém quattro. Na zadní nápravě je samosvorný diferenciál.

Celkem udává tvůrce 700 koní a 800 Nm, díky kterým rozdovádí hybricní soustrojí kupátko na stovku za 3,7 sekundy a maximálka má být 305 km/h.

Jen na elektřinu ujede koncept 50 kilometrů, teoretická laboratorní kombinovaná spotřeba 2,5 litru je možná naměřená v normovaném cyklu, v reálném životě však rozhodně ne.

Koncept má tři modality pohonu: čistě elektrickou, hybridní a pak sportovní nehledící na spotřebu.

Legenda

Audi Sport Quattro. Představilo se na IAA v roce 1983 a bylo zkonstruováno jako homologační model pro mistrovství světa v rallye.

Díky výkonu 225 kW (306 k) a mnoha technickým inovacím patřil ve své době do vybrané společnosti supersportovních vozů. Krátký rozvor, který přispíval k lepší ovladatelnosti, propůjčil modelu Sport quattro nezaměnitelný vzhled. Soutěžní verze se zapsala do historie motoristického sportu. Za jejím volantem zářili hlavně Walter Röhrl a Michele Moutonová.

Audi Sport Quattro

Audi Sport Quattro


Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Najdete na iDNES.cz