Legendární Audi Sport Quattro by dnes vypadalo takhle

aktualizováno 
Hranaté, zuřivé, nádherné... Legendární Audi Quattro se vrátí. Prozatím jako citronově žlutý koncept bude k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.

Audi Sport Quattro Concept

Audi Sport Quattro je legenda osmdesátých let. Poprvé se představilo před třiceti lety právě na autosalonu ve Frankfurtu, v roce 2010 připomněl slavné auto koncept. Nové žluté Audi Sport Quattro oslavuje slavného předchůdce a ukazuje, jak by Sport Quattro pro jedenadvacáté století mohlo vypadat. 

Audi Sport Quattro Concept


Je nabité novými technologiemi, zabalené do agresivního designu a stojí na parádních jedenadvacetipalcových kolech (pneumatiky 285/30), připevněných centrální maticí; jako na opravdovém závoďáku. Pod nimi se ukrývají karbokeramické kotouče brzd. Ve vyšších rychlostech se ze zádě vysouvá spoiler. 

Dveře jsou z hliníku, střecha, kapota a víko třísetlitrového kufru karbonové. To srazilo hmotnost konceptu na 1 850 kilo. 

Pod "kůží" je to však závodní speciál. Schránka chránící posádku je z vysokopevnostních ocelí, každé kolo vpředu vede pět ramen, zadní drží na lichoběžníkových ramenech. Nechybí sportovní tlumiče a ostré řízení.

Původní quattro bylo sice parádní a nezaměnitelné, ale na druhý pohled také dost disproporční. Krátký rozvor působí legračně a auto je při osobním setkání také na pohled hodně malé.

To zářivý koncept je pořádný kus auta. Na délku má 4,6 metru, do šířky zabírá 196 centimetrů a vysoké je 139 cm. Rozvor je velkorysých 1 784 mm. 

Interiér vyznává purismus závodního speciálu. Přístrojovku spočívající na rámu z uhlíkových vláken tvoří displej a doplňuje ji jen několik málo ovladačů na tříramenném volantu.

Audi Sport Quattro Concept


Pod kapotou burácí čtyřlitrový osmiválec biturbo osazený přímým vstřikováním benzinu, start-stop systémem a systémem deaktivace poloviny válců při práci pod částečnou zátěží. Stejný montují do Audi RS6. K 560 koním a 700 newtonmetrům spalovacího motoru se přidává ještě 150 koní a 400 Nm elektromotoru. 

Elektromotor ve tvaru disku umístili mezi osmiválec a osmistupňovou automaickou převodovku. Motor je živený 14,1kWh balíkem li-ion baterií dobíjených i ze zásuvky, který je chlazený kapalinou a uložený vzadu.

Fotogalerie

Sílu přenáší na všechna čtyři kola systém quattro. Na zadní nápravě je samosvorný diferenciál.

Celkem udává tvůrce 700 koní a 800 Nm, díky kterým rozdovádí hybricní soustrojí kupátko na stovku za 3,7 sekundy a maximálka má být 305 km/h.

Jen na elektřinu ujede koncept 50 kilometrů, teoretická laboratorní kombinovaná spotřeba 2,5 litru je možná naměřená v normovaném cyklu, v reálném životě však rozhodně ne.

Koncept má tři modality pohonu: čistě elektrickou, hybridní a pak sportovní nehledící na spotřebu.

Legenda

Audi Sport Quattro. Představilo se na IAA v roce 1983 a bylo zkonstruováno jako homologační model pro mistrovství světa v rallye.

Díky výkonu 225 kW (306 k) a mnoha technickým inovacím patřil ve své době do vybrané společnosti supersportovních vozů. Krátký rozvor, který přispíval k lepší ovladatelnosti, propůjčil modelu Sport quattro nezaměnitelný vzhled. Soutěžní verze se zapsala do historie motoristického sportu. Za jejím volantem zářili hlavně Walter Röhrl a Michele Moutonová.

Audi Sport Quattro

Audi Sport Quattro


Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Najdete na iDNES.cz