Audi se ujímá konceptu Magellan

  13:24aktualizováno  13:24
Vše je jinak. Na detroitském autosalonu Volkswagenem představená studie se bude vyrábět v Ingolstadtu a v roce 2005 se začne prodávat pod značkou Audi. Přestože zástupci koncernu nechtějí poslední rozhodnutí blíže vysvětlit, předpokládá se, že tímto krokem zamýšlí posunout Magellan výše a vstoupit do kategorie nejluxusnějších SUV. Potenciálním konkurentem by se mohl stát například připravovaný Mercedes Vision GST.

O zařazení Audi Magellan do kategorie SUV však šéfové z Ingolstadtu neradi slyší. "Nebude to další SUV. Chceme postavit nižší vůz, než bude například Touareg od VW," tvrdí Martin Winterkorn, nový šéf Audi. Srovnání s Touaregem i novým Porsche Cayenne, kteří jsou postaveni na stejné platformě, je poměrně časté. Konkurovat by si ale novinky neměly. Vedení koncernu se v poslední době zřetelně snaží jednotlivé modely více profilovat.

Přesto bude Magellan využívat stejný podvozek jako Touareg i Cayenne. V úvahu ještě připadala plošina současného Audi A6, ale z důvodů možnosti minimálních úprav byla nakonec odmítnuta. "Platforma A6 není dostatečně flexibilní," zmínili se lidé z Audi.

Další zajímavostí je osud designéra VW Waltera De Silvy. Ten pracoval na projektu Magellan ještě pod vedením Volkswagenu, ale nyní již šéfuje designu v Audi, kde bude moci nový vůz dokončit. Mimo automobily se čtyřmi kruhy ve znaku je nyní odpovědný i za design celé "sportovní větve" koncernu. Bude tedy ovlivňovat směřování Seatu i italského Lamgorghini.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz