Audi se ujímá konceptu Magellan

  13:24aktualizováno  13:24
Vše je jinak. Na detroitském autosalonu Volkswagenem představená studie se bude vyrábět v Ingolstadtu a v roce 2005 se začne prodávat pod značkou Audi. Přestože zástupci koncernu nechtějí poslední rozhodnutí blíže vysvětlit, předpokládá se, že tímto krokem zamýšlí posunout Magellan výše a vstoupit do kategorie nejluxusnějších SUV. Potenciálním konkurentem by se mohl stát například připravovaný Mercedes Vision GST.

O zařazení Audi Magellan do kategorie SUV však šéfové z Ingolstadtu neradi slyší. "Nebude to další SUV. Chceme postavit nižší vůz, než bude například Touareg od VW," tvrdí Martin Winterkorn, nový šéf Audi. Srovnání s Touaregem i novým Porsche Cayenne, kteří jsou postaveni na stejné platformě, je poměrně časté. Konkurovat by si ale novinky neměly. Vedení koncernu se v poslední době zřetelně snaží jednotlivé modely více profilovat.

Přesto bude Magellan využívat stejný podvozek jako Touareg i Cayenne. V úvahu ještě připadala plošina současného Audi A6, ale z důvodů možnosti minimálních úprav byla nakonec odmítnuta. "Platforma A6 není dostatečně flexibilní," zmínili se lidé z Audi.

Další zajímavostí je osud designéra VW Waltera De Silvy. Ten pracoval na projektu Magellan ještě pod vedením Volkswagenu, ale nyní již šéfuje designu v Audi, kde bude moci nový vůz dokončit. Mimo automobily se čtyřmi kruhy ve znaku je nyní odpovědný i za design celé "sportovní větve" koncernu. Bude tedy ovlivňovat směřování Seatu i italského Lamgorghini.

Autor:

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Advantage Consulting, s.r.o.
REFERENT ODBYTU - ČERPACÍ TECHNIKA

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 20 000 - 27 000 Kč

Najdete na iDNES.cz