Audi představilo rodinnou střelu. Liftback RS7 dokáže uhánět až 305 km/h

aktualizováno 
Audi rozšířilo rodinu sportovních aut s přídomkem RS. Na autosalonu v Detroitu představilo model R7 Sportback, který potěší jak dynamikou, tak solidním zavazadelníkem a praktickou karosérií liftback.

Audi RS7 Sportback | foto: Audi

Nové RS7 Sportback ukázala automobilka na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu, zcela jistě chtěla zaujmout bohaté severoamerické zákazníky. Cenu sice zatím Audi nezveřejnilo, ale s ohledem na další modely řady RS lze očekávat sumu blížící se třímilionové hranici. Základní Audi A7 stojí od 1,2 milionu korun, sportovnější verze S7 s výkonem 309 kW začíná na dvoumilionové hranici.

Fotogalerie

RS7 Sportback navazuje na dvě již představené novinky řady RS: kombi RS6 Avant a kabriolet RS5. Podle všeho letos ingolstadtský výrobce představí ještě jeden sportovní model.

Hlavní hvězdou sportovního liftbacku je dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem čtyři litry a výkonem 411 kW. Úplně stejný agregát použilo Audi právě i u kombíku RS6 Avant. Točivý moment má obří hodnotu 700 Nm, který je dostupný už od 1700 otáček. Přes osmistupňový automat jsou poháněna všechna čtyři kola (Quattro), v základním režimu jde šedesát procent výkonu na zadní nápravu.

Výkony novinky jsou impozantní. Na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a s paketem Dynamic Plus dokáže jet až 305 kilometrů za hodinu (v základní variantě to je obvyklých 250 km/h). Docela směšně vypadá vedle těchto parametrů laboratorní kombinovaná spotřeba 9,8 litru na sto kilometrů. Je jasné, že v praxi a při alespoň částečném využití potenciálu motoru to bude o hodně víc. A jen pramálo na tom změní funkce vypínání čtyř z osmi válců při klidné jízdě, kterou auto disponuje.

Audi RS7 Sportback

Velký výkon motoru vyžaduje i pořádně ostrý podvozek. Vzadu je sportovní diferenciál, o rozdělení výkonu mezi nápravy se pak stará elektronika. Podvozek může mít vzduchové odpružení a vedle mohutných klasických brzd budou k mání i příplatkové karbonkeramické. Základní kola se specifickým designem paprsků mají 20 palců, za příplatek budou k mání i o palec větší disky.

Jelikož RS7 Sportback vychází z modelu A7 Sportback, tak je jasné, že vedle pětidveřové karoserie nabídne auto velké páté dveře jako třeba Škoda Octavia. A i samotný zavazadelník má velmi slušný základní objem 535 litrů. V kombinaci se supervýkonným motorem se tak z Audi RS 7 Sportback stává asi nejrychlejší liftback na světě. Sportovně založené rodiny tak mají o čem přemýšlet, i když cena asi značnou část zájemců bezpečně odradí.

Audi RS7 Sportback

Bohatá základní výbava je samozřejmostí, na druhou stranu bude mít příplatkový katalog hodně stránek a výsledná cena za plně vybavený vůz pravděpodobně naroste do závratných výšin. Ale již v základu bude mít nové sportovní Audi kožený interiér, dobře hrající audio, třízónovou klimatizaci a třeba také stopky pro měření času, pokud se majitel odhodlá vyzkoušet výkon auta na okruhu.

Konkurenci bude novince dělat především BMW M6 Grand Coupé, které má na chlup stejný maximální výkon. Případně o něco slabší Mercedes CLS 63 AMG.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Najdete na iDNES.cz