náhledy
Čtyřdveřové luxusní kupé křížené s SUV je nejnovějším přírůstkem do nabídky Audi. Majestátní model bude vrcholem ceníku modelů na zvýšeném podvozku, které nosí tradičně Q ve jméně.
Autor: Audi
S vnější délkou 4,99 metru, šířkou 2,00 metru a výškou 1,71 metru je SUV kupé širší, kratší a nižší než sesterský model Q7. Rozvor je téměř třímetrový. Objem kufru je v základní konfiguraci interiéru 605 litrů.
Autor: Audi
Ústředním prvkem přístrojové desky jsou obří displeje. Ten řidičův má úhlopříčku 12,3 palce a nabídne dvě podoby zobrazení. Doplňkový průhledový displej promítá důležité informace na čelní okno, mimo jiné i detailní mapu křižovatky pro navigaci. Uprostřed jsou další dva displeje: horní s úhlopříčkou 10,1 palce slouží k ovládání informačního, zábavního a navigačního systému. Na 8,6“ displeji, který je pod ním, ovládá řidič klimatizaci, komfortní funkce a zadávání textu.
Autor: Audi
Vrcholné SUV značky má mechanický mezinápravový diferenciál přenášející hnací sílu za obvyklých okolností na přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %.
Autor: Audi
Klesající linie střechy přechází do šikmo skloněných střešních sloupků D, které se opírají o široké, svalnaté blatníky nad podběhy pro velká kola s průměrem ráfku až 22 palců.
Autor: Audi
Designéři v mnoha detailech a linkách odkazují na legendární Audi Quattro, kromě vyrýsovaných blatníků to je třeba pojetí zádi s lampami propojenými černou plochou a světelným pásem.
Autor: Audi
Libůstkou převzatou z klasických kupé jsou bezrámová okna dveří.
Autor: Audi
Barevné odlišení spoileru, ochranných lišt podběhů kol a dveří a difuzoru umocňuje vzhled terénního vozu.
Autor: Audi
Světlá výška je až 254 milimetrů (podvozek může dostat adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči).
Autor: Audi
"Světlá výška karoserie se v závislosti na jízdní situaci a přání řidiče mění až o 90 milimetrů," vysvětluje Jiří Rozkošný z Audi.
Autor: Audi
Základní čelní světla jsou LEDková, za příplatek mohou dostat techniku HD Matrix LED.
Autor: Audi
Kromě sériově dodávaného progresivního řízení, jehož strmost se zvětšuje s rostoucím úhlem otočení volantu, nabídne Q8 za příplatek řízení všech kol.
Autor: Audi
Pro začátek dostane Q8 pod kapoitu tři varianty motoru: třílitrové naftové šestiválce s výkony 170 a 210 kW (231 a 286 koní) a benzinový třílitrový šestiválec s 250 kilowatty (340 k).
Autor: Audi
"Na českém trhu bude Audi Q8 sériově vybaveno vrcholným informačním a zábavním systémem MMI Navigation plus. Navigační systém rozpoznává preference řidiče na základě dříve projížděných tras, a může mu tak předkládat inteligentní návrhy cílů. Do individuálních uživatelských profilů lze uložit až 400 upřednostňovaných parametrů pro několik řidičů. Prostřednictvím aplikace myAudi App si může řidič navíc přenášet speciální cíle do navigačního systému, přehrávat hudbu nebo importovat do MMI kalendář z chytrého telefonu," vypočítává Jiří Rozkošný, mluvčí českého zastoupení značky.
Autor: Audi
Q8 bude Audi vyrábět v Bratislavě, auto stojí na platformě MLB Evo, která je určená pro auta s podélně uloženými pohonnými jednotkami.
Autor: Audi
Stejnou používá například Porsche Cayenne, Audi Q7 nebo Volkswagen Touareg.
Autor: Audi
Příplatková sedadla mají individuálně nastavitelné boční polštáře s masážní funkcí a odvětráváním.
Autor: Audi
Audi Q8
Autor: Audi
Třímístná zadní řada sedadel může být za příplatek podélně posuvná. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru pod elektricky ovládaným zadním víkem až na 1755 litrů.
Autor: Audi
Audi Q8
Autor: Audi
Všechny varianty pohonu mají hybridizovaný pohon MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Lithium-iontový akumulátor a řemenem poháněný generátor s funkcí startéru jsou integrovány do hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Při zpomalování dokáže systém rekuperovat kinetickou energii vozu s výkonem až 12 kW, a nabíjet tak akumulátory. Technika MHEV umožňuje využívat dlouhé fáze jízdy setrvačností s deaktivovaným motorem a funkci start-stop, jejíž činnost začíná již při 22 km/h.
Autor: Audi
Audi Q8
Autor: Audi
"Audi Q8 bude uvedeno na evropský trh ve třetím čtvrtletí 2018," uvárí Jiří Rozkošný.
Autor: Audi