Audi Q7: obr do terénu bude od roku 2008 také hybridní

  12:57aktualizováno  12:57
Audi si na nezájem publika rozhodně nemůže stěžovat. Na letošním frankfurtském autosalonu však přitahoval její stánek neobvykle mnoho pozornosti. Ingolstadtský výrobce představil sériovou podobu svého SUV, vycházejícího z designové studie Pikes Peak. Audi Q7 se tak poprvé představilo veřejnosti v celé své kráse a velikosti.
Audi Q7

Audi Q7 - Audi Q7 na autosalonu ve Frankfurtu | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Design nového SUV se čtyřmi kruhy ve znaku je do značné míry originální, ale zároveň poplatný svým současným sourozencům.

I přes svou mohutnost nezakrývá sportovního ducha.

Díky předsazené jednodílné masce chladiče má velmi svérázný výraz a sebevědomí na rozdávání.

Dvojtónové lakování podtrhuje vizuální dojem

Stylisticky vůz působí velmi čistě, rozhodně neskrývá svou mohutnost. Efektní vizuální dojem podtrhuje dvojtónové lakování, kde spodní části nárazníků a boční prahy jsou opatřeny jiným odstínem laku než zbytek karoserie.

Co do rozměrů je nové Audi Q7 opravdový obr. Délkou 5086 mm, šířkou 1983 mm a výškou 1737 mm přerostl i svého sourozence a vlajkovou loď značky, model A8, ve všech ohledech. Výlučné postavení má díky obřím rozměrům i mezi současnými konkurenty.

Interiér hýčká

Vnitřní prostor je především zásluhou rozvoru, který přesahuje 3 metry, velmi prostorný. Pětici pasažérů na palubě tohoto korábu hýčká přebytek místa prakticky ve všech směrech.

V alternativním sedmimístném uspořádání si zadní dvojice již tolik pohodlí neužije a ani přístup k poslední řadě sedadel není právě nejsnazší. Tento deficit vynahrazuje nejmladší z rodu Audi variabilitou interiéru. Osmadvacet kombinací uspořádání sedadel je v této kategorii hodně nadstandardní počet. Zavazadlový prostor má v pětimístné konfiguraci objem 775 litrů.

Interiér modelu Q7 převzal to nejlepší od svých sourozenců A6 a A8. Ovládací prvky jsou sdruženy do logických skupin, většina nastavení se provádí pomocí centrálního systému MMI.

Pod kapotou motoru našly prozatím místo dva osvědčené agregáty, zážehový osmiválec s přímým vstřikem paliva 4,2 FSI a vznětový šestiválec se systémem common-rail 3,0 TDI. V průběhu příštího roku se paleta pohonných jednotek pravděpodobně ještě rozšíří.

Concept Q7 hybrid

V pozadí zájmu nezůstal ani koncept Q7 hybrid. Jak samotný název napovídá, jedná se o vůz s kombinovaným pohonem. V tomto případě došlo ke spojení spalovacího motoru 4,2 FSI V8 s elektromotorem o výkonu 32 kW, který má zde dvojí funkci. Buď slouží samočinně k rozhýbání stojícího vozu, nebo sekunduje spalovacímu ústrojí při akceleraci.

Elektromotor funguje zároveň jako generátor a převádí energii nahromaděnou při brzdění zpět do akumulátorů, současně zastává i funkci startéru spalovacího motoru, který se při nečinnosti delší než 3 vteřiny automaticky odpojuje.

Elektrická jednotka je umístěna mezi motorem a měničem automatické převodovky. NiMH akumulátory a měnič napětí našly své místo v prostoru pro rezervní kolo. Praktické využití vozu se tak téměř nezměnilo a pohotovostní hmotnost se zvýšila o pouhých 140 kg.

Hybridní koncepcí se podařilo zlepšit již tak výtečné dynamické vlastnosti a zároveň snížit kombinovanou spotřebu o 13 %. Pro úsporu elektrického proudu je střecha konceptu Q7 hybrid navíc opatřena solárními články, které zajišťují klimatizování a osvětlení stojícího vozu. Sériová podoba tohoto hybridního SUV by mohla spatřit světlo světa do roku 2008.

Autoři: ,

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

Najdete na iDNES.cz