Audi Q7: obr do terénu bude od roku 2008 také hybridní

  12:57aktualizováno  12:57
Audi si na nezájem publika rozhodně nemůže stěžovat. Na letošním frankfurtském autosalonu však přitahoval její stánek neobvykle mnoho pozornosti. Ingolstadtský výrobce představil sériovou podobu svého SUV, vycházejícího z designové studie Pikes Peak. Audi Q7 se tak poprvé představilo veřejnosti v celé své kráse a velikosti.
Audi Q7

Audi Q7 - Audi Q7 na autosalonu ve Frankfurtu | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Design nového SUV se čtyřmi kruhy ve znaku je do značné míry originální, ale zároveň poplatný svým současným sourozencům.

I přes svou mohutnost nezakrývá sportovního ducha.

Díky předsazené jednodílné masce chladiče má velmi svérázný výraz a sebevědomí na rozdávání.

Dvojtónové lakování podtrhuje vizuální dojem

Stylisticky vůz působí velmi čistě, rozhodně neskrývá svou mohutnost. Efektní vizuální dojem podtrhuje dvojtónové lakování, kde spodní části nárazníků a boční prahy jsou opatřeny jiným odstínem laku než zbytek karoserie.

Co do rozměrů je nové Audi Q7 opravdový obr. Délkou 5086 mm, šířkou 1983 mm a výškou 1737 mm přerostl i svého sourozence a vlajkovou loď značky, model A8, ve všech ohledech. Výlučné postavení má díky obřím rozměrům i mezi současnými konkurenty.

Interiér hýčká

Vnitřní prostor je především zásluhou rozvoru, který přesahuje 3 metry, velmi prostorný. Pětici pasažérů na palubě tohoto korábu hýčká přebytek místa prakticky ve všech směrech.

V alternativním sedmimístném uspořádání si zadní dvojice již tolik pohodlí neužije a ani přístup k poslední řadě sedadel není právě nejsnazší. Tento deficit vynahrazuje nejmladší z rodu Audi variabilitou interiéru. Osmadvacet kombinací uspořádání sedadel je v této kategorii hodně nadstandardní počet. Zavazadlový prostor má v pětimístné konfiguraci objem 775 litrů.

Interiér modelu Q7 převzal to nejlepší od svých sourozenců A6 a A8. Ovládací prvky jsou sdruženy do logických skupin, většina nastavení se provádí pomocí centrálního systému MMI.

Pod kapotou motoru našly prozatím místo dva osvědčené agregáty, zážehový osmiválec s přímým vstřikem paliva 4,2 FSI a vznětový šestiválec se systémem common-rail 3,0 TDI. V průběhu příštího roku se paleta pohonných jednotek pravděpodobně ještě rozšíří.

Concept Q7 hybrid

V pozadí zájmu nezůstal ani koncept Q7 hybrid. Jak samotný název napovídá, jedná se o vůz s kombinovaným pohonem. V tomto případě došlo ke spojení spalovacího motoru 4,2 FSI V8 s elektromotorem o výkonu 32 kW, který má zde dvojí funkci. Buď slouží samočinně k rozhýbání stojícího vozu, nebo sekunduje spalovacímu ústrojí při akceleraci.

Elektromotor funguje zároveň jako generátor a převádí energii nahromaděnou při brzdění zpět do akumulátorů, současně zastává i funkci startéru spalovacího motoru, který se při nečinnosti delší než 3 vteřiny automaticky odpojuje.

Elektrická jednotka je umístěna mezi motorem a měničem automatické převodovky. NiMH akumulátory a měnič napětí našly své místo v prostoru pro rezervní kolo. Praktické využití vozu se tak téměř nezměnilo a pohotovostní hmotnost se zvýšila o pouhých 140 kg.

Hybridní koncepcí se podařilo zlepšit již tak výtečné dynamické vlastnosti a zároveň snížit kombinovanou spotřebu o 13 %. Pro úsporu elektrického proudu je střecha konceptu Q7 hybrid navíc opatřena solárními články, které zajišťují klimatizování a osvětlení stojícího vozu. Sériová podoba tohoto hybridního SUV by mohla spatřit světlo světa do roku 2008.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Spousta zábavy za tisícovku: chytrá krabička přidá starému VW nové funkce

Konektivita a různé inteligentní funkce získávají v osobních automobilech čím dál větší oblibu. Některé z těchto funkcí...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Vzestupy a pády Mika Tysona. Dokument zdarma o tom, co ho poslalo až na samé dno

Dokument o životě jednoho z nejslavnějších boxerů na světě, Mika Tysona, si odbyl svou premiéru na prestižním filmovém...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky
Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

Svodidla jsou věda, kamion je nesmí přeprat. V Ostravě vyvinuli nový typ

Huť Liberty Ostrava otestovala na letišti u Pacova inovovaný typ svodidla, které je lehčí a má lepší parametry než jeho...

Test zimních pneumatik: obout dobře dodávku je kumšt

Evropské autokluby otestovaly pneumatiky na malé vozy a dodávky. Z třicítky plášťů pětina propadla – většinou pohořely...

Autofotka týdne: Francouzský poklad hvězdou pražského Designbloku

Praha žije až do pondělí 21. října designem. Na tradičním mezinárodním festivalu se už tradičně prezentují také auta....

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.

Najdete na iDNES.cz