Audi tímto krokem výrazně mění ergonomii ovládání. Automobilka uvedla, že bude sledovat ohlasy řidičů, pokud bude pozitivní, nové řešení by se podle automobilky mohlo rozšířit i do dalších modelů.
Díky moderním senzorům už řidiči mnohé ovládací prvky téměř nepoužívají, příkladem může být ten, který automaticky aktivuje světlomety a často i přepíná mezi tlumenými a dálkovými světly. Dešťový senzor zase sám ovládá stěrače. Většinu času tak elektronika zvládá tyto funkce bez zásahu řidiče, a absence klasických páček není příliš znatelná.
Jiná situace je však u směrových světel. Jejich ovládání musí být intuitivní a přesné. Na videu je jasně vidět, že se páčka pohybuje po jiné trajektorii, než tradiční řešení.
Audi není první značkou, která se pokouší o inovace v této oblasti. Tesla například při modernizaci Modelu 3 přesunula směrovky na dotykové ovládání na volantu. Tlak zákazníků však přiměl automobilku vrátit klasickou páčku zpět – vylepšený Model Y ji opět nabízí. Ferrari šlo jinou cestou: ovládání směrovek, světel i stěračů přesunulo přímo na volant, do dosahu palců. Z vlastní zkušenosti víme, že je to příšerné řešení, na které si snad ani nelze zvyknout.
Pamětníci pak vzpomenou na různé pokusy o netradiční řešení v podání francouzských a italských automobilek, rumunská příšernost jménem oltcit pak měla pod volantem slavné „kelímky“ - mohutné kruhové ovladače.