Úterý 28. ledna 2020, svátek má Otýlie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 28. ledna 2020 Otýlie

Audi Q2: nejmenší městský teréňák poznáte podle sloupku

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Q v označení mluví jasně, novinka německé značky patří mezi SUV. Kapesní městský teréňák je svým vzezřením na poměry Audi nečekaně odvázaný.

Audi odhalilo Q2 na ženevském autosalonu. „Pro Audi Q2 jsme vyvinuli vysloveně geometrický designérský styl se specifickými stylistickými prvky,“ říká šéfdesignér Audi Marc Lichte. Karoserie je tedy hodně „zahranacená“ - vyrýsovávají ji ostré linky. Kromě typické obří osmiúhelníkové masky, které říkají u Audi „singleframe“, bude hlavním typickým prvkem odlišně zbarvený zadní střešní sloupek. To bude jeden z poznávacích znaků Q2.

Přikrčená silueta ho přibližuje klasickým hatchbackům, SUV z něj dělají hlavně mohutné boky a velká kola. V dnešní kategorizaci je to malé SUV, na délku měří 4,19 metru. To je jen o tři centimetry méně, než má Škoda Yeti. Škoda a Audi patří do stejného koncernu VW. Q2 podle náznaků z Mladé Boleslavi dostane příbuzného značky Škoda. A yeti o něco povyroste.

Audi s Q2 doplnilo svou nabídku SUV. Dietmar Voggenreiter, člen představenstva Audi, pro iDNES.cz řekl, že se momentálně neuvažuje o menším modelu. Naopak, nezávislí odborníci upozorňují, že by Q2 mohla ubrat zákazníky jen o fous větší stárnoucí Q3 a klidně i tradičnímu Audi A3.

Velký kufr

Audi Q2 je široké 1,79 metru a rozvor má 2,60 metru, kufr je v základní konfiguraci 405litrový (maximem v dvoumístném obsazení je 1 050 litrů) a může dostat víko obsluhované elektromotorky.

Audi dá Q2 do začátků nabídku šesti motorů. Kromě tříválce TFSI 1,0 litru bude zahrnovat dva čtyřválce se zdvihovým objemem 1,4 a 2,0 litru. Navíc budou k dispozici tři naftové čtyřválce se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru. Výkony motorů mají hodnoty od 85 kW (116 k) do 140 kW (190 k).

Fotogalerie

Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou dvouspojkovou automatikou. „U nejvýkonnějšího motoru TDI a jednotky 2.0 TFSI nalézá uplatnění nově vyvinutá dvouspojková převodovka s novým systémem mazání a s nižším třením,“ uvádí značka z Ingolstadtu. Oba nejsilnější motory jsou kromě toho sériově kombinovány s trvalým pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol má zadní nápravu s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, modely vozící hrdé označení quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou.

Všechny modely dostanou progresivní řízení, u něhož se převod řízení mění s úhlem natočení volantu (čím větší je úhel natočení volantu, tím strmější je převod řízení). „Adaptivní tlumiče se dodávají na přání, což platí i pro systém Audi drive select, jehož prostřednictvím si může řidič nastavit individuální charakteristiku Q2,“ uvádí Audi.

Kromě armády asistenčních a bezpečnostních pomocníků má Q2 ještě špičkový multimediální systém s internetovým připojením.

Q2 bude k objednání od poloviny letošního roku, na silnice vyrazí na podzim.

  • Nejčtenější

VIDEO: Moderní auta ostrým bílým světlem oslepují řidiče

Halogenům odzvonilo, motoristé si v moderních vozech chválí, jak xenonové, častěji LEDkové i laserové světlomety...

Tři pokusy na řidičák. Ministerstvo chystá změny v autoškolách

Žadatelé o řidičský průkaz možná budou mít omezený počet pokusů na jeho získání. Po třech neúspěšných zkouškách jízdy...

Premium

KOMENTÁŘ: Hysterie jménem elektroauta. Budoucnost to není

Český člověk zase vyzrál na zákony. Stačí si udělat registrační značku na přání – a máte elektromobil i z naftového...

Tesla postaví německou továrnu bleskově. Překážejí voda, stromy a bomby

Z nečekané strany dostal úder výrobce elektromobilů Tesla, modla ekologických aktivistů. Proti jeho plánům postavit u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Česko je v přípravě na elektromobilitu páté nejhorší v Evropě

O elektromobilitě se mluví, automobilky letos chystají doslova invazi nových modelů, ale Česko v této oblasti zaostává....

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

  • Další z rubriky

Zetor chce s Indy vyvinout nový traktor, nabídnou ho i v Africe

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors bude spolupracovat s indickou firmou VST Tillers Tractors na vývoji nového...

Dvěma vozům značek Jeep a Suzuki hrozí zákaz prodeje v Evropě

Automobily Jeep Grand Cherokee italsko-americké společnosti Fiat Chrysler a vozy Vitara japonské firmy Suzuki porušují...

Newyorské taxi. Kdysi ikona, dnes dodávka, již koupíte i v Česku do zásuvky

Ať už jste New York navštívili a nebo ho znáte jen z filmů a seriálů, jistě jste si všimli legendárních žlutých taxíků....

Premium

Není to jen BMW. Přední český sběratel prozradil, do jakých aut investovat

Investování do starých aut je už nějakou dobu oblíbená možnost, jak lidé zhodnocují své finance. Ovšem pokud nejste...

Najdete na iDNES.cz