Pátek 28. února 2020, svátek má Lumír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 28. února 2020 Lumír

Audi si kreslí koncepty, máme se těšit na malá SUV

  13:37aktualizováno  13:37
Nebude to hned, ale do tří let se máme těšit na nejmenší model z řady Q. Audi už ukázalo první skicu. A hned nato se pochlubilo dalším crossoverem, který by mohl být třeba model Q2.

Audi Showcar Detroit 2014 | foto: Audi

Řada SUV u Audi dnes začíná modelem Q3. Nejmenší terénní audi patří s délkou 4,38 metru na hranici nižší střední a střední třídy. Úplně malé auto to rozhodně není. Jenže dnes jsou v módě i mnohem menší crossovery.

Fotogalerie

Mnoho zákazníků dává přednost zvýšeným modelům před obyčejnými hatchbacky nižší třídy. Takový Nissan už vlastně ani nic jiného než crossovery v Evropě neprodává, Subaru je na tom skoro stejně a další výrobci se přidávají. Příkladem budiž Renault Captur, Opel Mokka a další.

A jelikož "obyčejným" hatchbackům Audi už dávno konkuruje modely řad A3 nebo dokonce ještě menším autům řadou A1, tak proč by se nepustilo i do boje s módními malými crossovery. V každém případě to nebude hned. Audi samo udává, že se s malým SUV setkáme až v roce 2016. Do té doby bude výrobce model ladit, takže první zveřejněnou skicu zatím můžeme brát s poměrně velkou rezervou.

Malé SUV má na obrázku extrémně velká kola a mohutné vytažené blatníky, do těch zadních pak výrazně zasahují zadní dveře. Zadní sloupek je obrovský, naopak boční prosklení malé. Z profilu má auto podobné linky jako Chevrolet Camaro, jen má useknutou záď. Křivky ze skici připomínají i jeden výtvor Audi, koncept Audi Crosslane Coupé, který výrobce ukázal předloni v Paříži.

Audi Q1

Audi Q1

 Audi zatím neuvádí vůbec žádné podrobnosti, jen se chlubí, jak dobře se řadě Q daří. A že do roku 2020 budou 35 procent produkce značky představovat vozy SUV. V současné době to je asi 28 procent.

Z dřívějška je známo, že by Audi Q1 mělo na délku měřit pod čtyři metry, takže to bude opravdu kompaktní vozítko. Základem by se měla stát platforma MQB upravená pro VW Polo. Pod kapotou by se měly objevit nízkoobjemové motory tedy 1,2 a 1,4 TSI a dieselový 1,4 TDI.

Jen o chvíli později po zveřejnění skici modelu Q1 se Audi pochlubilo návrhem jiného modelu. Opět to je SUV nebo crossover, vyberte si. Tentokrát je to kupé s jen jedním párem dveří a poněkud uhlazenějším designem. Karoserie je víc zakulacená a designově bližší současné produkci. Ač to výrobce nezmiňuje, auto by mělo mít hybridní pohon, přímo na obrázcích má na boku nápisy e-tron.

Audi Showcar Detroit 2014

Audi Showcar Detroit 2014

Auto se jmenuje prostě Showcar, takže se můžeme jen domnívat, zda je to další variace na téma Q1, nebo předzvěst většího modelu Q2. Tomu by odpovídala avizovaná délka 4,2 metru, která už je poměrně blízko Audi Q3 a od předpokládané délky Q1 je naopak dost daleko.

Vyobrazený autosalonový prototyp má opět velká devatenáctipalcová kola, nízká boční skla a výrazný mohutný zadní sloupek karoserie. Solidní světlá výška slibuje určité terénní schopnosti, karoserie naopak působí sportovním dojmem. Na skicách Audi ukázalo i pohled dovnitř auta. Interiér není příliš futuristický, takhle by to zhruba mohlo vypadat i v sériové produkci.

Audi nový koncept představí veřejnosti už brzy. Skutečné auto se představí návštěvníkům autosalonu North American International Auto Show (NAIAS) v Detroitu 13. ledna. 

Autor:
  • Nejčtenější

Vagabundi s hadry jsou po čtvrt století zpátky, značí úpadek New Yorku

Party žebráků, kteří bezbrannému řidiči plesknou mokrý hadr na čelní sklo při čekání na křižovatce, jsou zpět v New...

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Radary na zúženích nejsou šikanou řidičů, říká šéf dopravní policie Zlý

Dopravní policie bude přísnější. Řidiče čekají vyšší pokuty, větší bodové tresty a třeba i důslednější trestání za...

Auta už zdražují o desítky tisíc kvůli pokutám za emise

Osobní automobily v Česku mohou zdražit o desítky tisíc korun, aby výrobci pokryli náklady na pokuty za nesplnění...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kamion vjel pod vlak. Ukazuje na nebezpečí zdánlivě přehledného přejezdu

Na internetu se objevily záběry ze srážky vlaku s kamionem, která se stala v pátek 21. února nedaleko Staré Huti u...

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

  • Další z rubriky

Vstupenka na dálnice: za jak dlouho si vyděláme na roční kupon

Ti, kteří jezdí pravidelně do sousedních zemí i po našich často opravovaných dálnicích, se oprávněně ptají: platíme za...

Premium

Trh s auty ovlivňují emise. Elektroauta převáží v roce 2030

V Evropě se zrychluje prodej elektrifikovaných verzí automobilů. Podle odhadů do roku 2025 dosáhnou bateriová auta...

Premium

Okem ostříže: parkovací darebáky chytá po Praze i Brně hybridní yaris

Devět hybridních Toyot Yaris každodenně brázdí Prahu, aby chytaly hříšníky, kteří parkují, ale neplatí za to. Jak...

Šéf VW hledá rázného klimaaktivistu, potřebuje pomoci prosadit elektro

Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá zaměstnat mladého klimatického aktivistu, který by pomáhal rozvíjet...

Najdete na iDNES.cz