Snížení počtu zaměstnanců je součástí opatření, která mají posílit konkurenceschopnost a životaschopnost německých závodů Audi. Automobilka se na těchto opatřeních dohodla se závodní radou. Upozornila, že nyní čelí obtížnějším ekonomickým podmínkám, konkurenčním tlakům a politickým nejistotám.
„V době velkých změn táhnou vedení podniku a závodní rada za jeden provaz,“ uvedl šéf Audi Gernot Döllner. „Touto dohodou posilujeme svou konkurenceschopnost a připravenost na budoucnost,“ dodal.
ANALÝZA: Škoda je čtvrtá v Evropě, je premiantem koncernu Volkswagen![]() |
Snížení počtu zaměstnanců se podle Audi uskuteční „sociálně zodpovědným“ způsobem. Automobilka uvedla, že bude rušit pracovní místa v „nepřímých oblastech“. To by podle agentury DPA mělo znamenat, že snižování počtu zaměstnanců se nebude týkat výroby a povede k poklesu byrokracie.
Firma rovněž oznámila, že hodlá do roku 2029 do svých německých závodů investovat zhruba osm miliard eur (přes 200 miliard Kč), aby je připravila na přechod k elektromobilitě.
Automobilka Audi v loňském roce dodala zákazníkům zhruba 1,67 milionu vozů. Její odbyt se tak propadl o téměř 12 procent.
První jízda: Novou Q5 berte s šestiválcem, je to poctivé festovní audi![]() |
Pokles zisku o 33 procent
Zisk po zdanění klesl automobilce o 33 procent na 4,2 miliardy eur (asi 105 miliard Kč). Klesl už druhý rok po sobě. Letošní rok bude podle vedení firmy těžký, ale měl by být lepší.
Audi se jako ostatní tradiční výrobci aut potýká s nepříznivým podnikatelským prostředím ve svém odvětví.
Audi zavřelo svoji výkladní skříň elektromobility v Bruselu, výrobu stěhuje do Mexika![]() |
Hospodářský výsledek se vztahuje nejen na hlavní značku, ale také na podskupinu Audi, která zahrnuje i značky Bentley, Lamborghini a Ducati.
„Před rokem jsme řekli, že rok 2024 bude rokem přechodu. To se bohužel naplnilo v plné míře,“ komentuje čísla šéf Audi Gernot Döllner. Problémy podle něj nezmizely. Slabá poptávka se totiž potkává se zvýšenou nabídkou, zejména v Číně.
Kromě cenových válek na čínském trhu se společnost se sídlem v Ingolstadtu potýkala také s problémy s nedostatkem dílů pro větší motory a s vysokými rezervami na uzavření závodu v Bruselu. Propad prodeje hlavní značky Audi se projevil i na obratu, který se snížil o téměř osm procent na 64,5 miliardy eur.
Škoda vysvětluje, že hromadně propouštět nebude, jen neobsadí uvolněná místa![]() |
Společnost Audi není jediná, komu klesá zisk. Pokles hlásí i dva prémioví konkurenti BMW a Mercedes-Benz a také mateřská společnost Volkswagen. Ve srovnání se svými hlavními rivaly ze Stuttgartu a Mnichova, kteří spadli z extrémně vysokých zisků kvůli výjimečné situaci charakterizované koronavirem a nedostatkem čipů, si však Audi vede hůře, píše agentura DPA. Zisk Mercedesu loni klesl o 28 procent na 10,4 miliardy eur, zisk BMW se snížil o 37 procent na 7,7 miliardy eur.