Prolog nové éry Audi: šest set koní pro obří kupé

  16:17aktualizováno  16:17
Obrovité kupé s více než šesti sty koňmi má ukazovat nové směřování designu Audi. Koncept jménem Prologue se představil na autosalonu v Los Angeles.

Audi Prologue je přes pět metrů dlouhé čtyřmístné kupé z hliníku a vysokopevnostních ocelí. Designérský tým vedený Marcem Lichtem, který přebral šéfovskou tužku před jedenácti měsíci, na něm ukazuje nové pojetí designu Audi. Superluxusní kupé typu gran turismo nazval stylově prolog, což je podle slovníku cizích slov úvodní část, úvod nebo také předmluva.

Audi Prologue

A pořádně rychlý úvod, vždyť na stovku umí vystřelit za 3,7 sekundy.

Přesně pět metrů a deset centimetrů dlouhé kupé má pod kapotou čtyřlitrový, dvěma turby přeplňovaný benzinový osmiválec s výkonem 605 koní a sedmi sty kroutícími newtonmetry. Motor má navíc funkci overboost, která dokáže na patnáct sekund zvýšit točivý moment až na 750 Nm.

Fotogalerie

Další míry jsou 1,95 metru šířky, 1,39 m výšky a rozvor 2,94 m. Hmotnost je 1 980 kilogramů.

Osmistupňový automat přenáší sílu motoru na dvaadvacetipalcová kola obou náprav (pneumatiky 285/30). Podvozek dostal vzduchové odpružení, brzdové kotouče z keramiky vyztužené karbonovými vlákny a pětiprvkovou zadní nápravu, která je vybavena systémem natáčení kol (až o pět stupňů). Zajímavostí je 48voltová elektrovýzbroj, která předznamenává připravované zvýšení napětí i v sériových modelech značky (čtěte více zde). Přední světla jsou laserová, tuto technologii si už můžete u Audi pořídit u supersportu R8.

Audi Prologue

Za pozornost stojí přístrojovka: celý přední panel je velkým dotykovým displejem, část ovládání probíhá prostřednictvím displeje OLED z organických elektroluminiscenčních diod. Zajímavou funkcí je identifikace řidiče podle smartphonu. Při otevření dveří auto zjistí, kdo bude řídit, a podle toho nastaví sedačku a klimatizaci.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Najdete na iDNES.cz