- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nebylo by lepsi pouzivat dieselelektricky pohon s motory v kolech? Pripadne plynova turbina s pohonem elektromotory.
Na te magistrale ja takovy provoz, ze i v 50 se tam tezko najizdi ( napriklad kdekoliv od IP pavlova az po Prazskeho povstani). Ja v tom celkovem zpomaleni prazske dopravy vidim pozitiva a dnes si nedokazu predstavit, ze bych se po jizni spojce prohanel 130 tak jako pred 5 lety. Rozhodne ubyly zacpy z duvodu karambolů.
Ty vogo, to je složité. To už je fakt lepší nehradit celou tuhle přesložitou a těžkou hrůzu se stovkami pohyblivých součástek asynchronním elektromotorem s baterií v podvozku. Ten je jednoduchý, nekazí se a hýbe se tam jen rotor.
elektromotor s baterií v podvozku? Tak takovej by ujel tak 50 km a pak bys musel celý podvozek vyměnit, nemluvě o tom, že na každé nerovnosti by se ten podvozek setrvačností urval od vozovky.....a skákalo by to jako koza....
Citace z článku:
"Energii, kterou využívá elektromotor k pohonu kompresoru,získává motor rekuperací, například při plachtění".
Může mi nějaký "odborník" na automobilovou techniku vysvětlit, jak se s automobilem plachtí. Rád se nechám poučit.
Plachtění se běžně říká situaci kdy se automobil pohybuje pouze setrvačností třeba při jízdě z kopce s nesešlápnutým plynovým pedálem.
nie je lepsie na rekuperaciu pouzit slaceny vzduch? Pri brzdeni ho stlacat a pri akceleracii by mohol sluzit k pohonu turba, alebo sa priamo stlaceny vhanat do valcov.
Moc složité, hmotnostně a prostorově náročné , stlačený vzduch se musí čistit, odvodnit a uložit v dostatečném objemu.
ach jo, kde jsou ty časy, kdy autu rozuměl i průměrně nadaný automechanik amatér
Turbo je zkrácený výraz pro turbokompresor. Elektrické turbo?
Jo jo, máte pravdu, taky mě to napadlo. Klasický případ ztráty původního významnu slova. Turbokompresor zvyšuje výkon -> zkráceně turbo -> turbo, cokoliv co zvyšuje výkon -> elektrické turbo
Vítej další problematická součástko pro národ kde běžný člověk s průměrným platem musí nakupovat a udržovat vozidlo o průměrném stáří 10 let.
jistě, Audi to vyvinulo hlavně kvůli českému trhu...
Přechod ze sítě 14V (tedy nikoliv nominálních 12V, altík dodává kolem 14V a všechny spotřebiče jsou na to i dimenzovány) na 42V (tedy 3x tolik) se plánuje dobrých 30 let. Zatím se k tomu nikdo moc neměl, přitom by se tím ušetřila spousta mědi v rozvodech (tedy těch elektrických).
akorát v tomto případě to bude nejspíš 4x .., taky před 30ti lety nejezdilo tolik aut, co dnes ..
Škoda, že se zaměřují na "ekologii" na úkor výdrže. Motory jsou čím dál složitější a bezemisovější, ale auto s nájezdem nad 150 kkm je velice těžko prodejné, protože už se začíná "ekologicky" rozpadat. A přitom by se se současným technologickýmy znalostmi dalo dokázat tolik.
Auto s dobrou udrzbou ujede v pohode 300, ale ne pokud to trva 20 let.....
Vim o par oktavkach (druha generace) se kterymi majitele najeli skoro 500 nez je prodali a zadne zasadni problemy s nimi nebyly....
Ony auta dneska vydrzi "mene" nez driv, ale ono je to tim, ze driv si clovek koupil auto a jel s nim jednou tydne o vikendu na vylet - pak kdyz se o nej dobre staral vydrzelo mu i 20 let, zatimco dnesni rocni najezdy aut jsou nasobne vyssi