Diskuse k článku

Audi dostanou turbo roztáčené elektromotory a 48voltovou síť

Automobilka Audi představila dva koncepty pohonných jednotek TDI, které využívají zajímavou technickou novinku. Jejich turbodmychadla totiž mohou roztáčet elektromotorky, čímž je eliminována prodleva nástupu turba. Audi počítá se zařazením této novinky do sériové výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L71u63k64á36š 33V17a60ň33u20r49a 1955144613323

Nebylo by lepsi pouzivat dieselelektricky pohon s motory v kolech? Pripadne plynova turbina s pohonem elektromotory.

+1/−1
30.8.2014 22:07

P41a26t56r41i49k 50Š49e46b28e47s15t94a 4603972966115

... k čemu ty rychlé starty a výkony, když se potom jezdí i na dálnici 50 - magistrála od chodova až k nuseláku v Praze...

+2/0
29.8.2014 21:23

F23r63a45n94t13i57s77e86k 31M23r37z74e91n43a 3915755608109

Na te magistrale ja takovy provoz, ze i v 50 se tam tezko najizdi ( napriklad kdekoliv od IP pavlova az po Prazskeho povstani).  Ja v tom celkovem zpomaleni prazske dopravy vidim pozitiva a dnes si nedokazu predstavit, ze bych se po jizni spojce prohanel 130 tak jako pred 5 lety. Rozhodne ubyly zacpy z duvodu karambolů.

0/−1
30.8.2014 12:53

R17a72d72e60k 58N55e21u34m45a27n31n 5382552618355

Nesmysl

magistrála v pohodě 100

spojka to samé

+1/0
30.8.2014 17:28

J18a35n 41N68o66v28á82k 6484684196353

Ty vogo, to je složité. To už je fakt lepší nehradit celou tuhle přesložitou a těžkou hrůzu se stovkami pohyblivých součástek asynchronním elektromotorem s baterií v podvozku. Ten je jednoduchý, nekazí se a hýbe se tam jen rotor.

+3/−1
29.8.2014 17:10

J23i73ř54í 83S55c38h43w60a90c33h 8388624148886

elektromotor s baterií v podvozku? Tak takovej by ujel tak 50 km a pak bys musel celý podvozek vyměnit, nemluvě o tom, že na každé nerovnosti by se ten podvozek setrvačností urval od vozovky.....a skákalo by to jako koza....

0/−2
29.8.2014 20:26

J82a78n 22N59o65v92á67k 6754494826173

No, abych to uvedl do reality: Jeden nesmysl vedle druhého. Já jen popsal konstrukci současných elektromobilů, třeba: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

+2/0
29.8.2014 21:01

J59i17ř93í 80S33c33h13w50a33c41h 8468784608716

no tak tam baterie rozhodně není uložena v podvozku... :-P

0/−2
29.8.2014 21:53

J92a93n 94N69o11v79á72k 6364784826493

Posílám odkaz na článek, je tam hned na začátku fotka, kde se ukazuje poloha baterie. http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesly-srazi-cenu-baterii-na-100-dolarukwh

+2/0
29.8.2014 23:12

M70a88r13t26i67n 47B34ř71e76z94i31n49a 8788665100342

Citace z článku:

"Energii, kterou využívá elektromotor k pohonu kompresoru,získává motor rekuperací, například při plachtění".

Může mi nějaký "odborník" na automobilovou techniku vysvětlit, jak se s automobilem plachtí. Rád se nechám poučit.:-)

+1/0
29.8.2014 16:36

P21e80t56r 45N98e60s87v72a97d71b15a 2474125436329

Plachtění se běžně říká situaci kdy se automobil pohybuje pouze setrvačností třeba při jízdě z kopce s nesešlápnutým plynovým pedálem.

+4/0
29.8.2014 18:49

M37a20r41t62i44n 10B34ř64e93z21i17n83a 8758705530252

Já si pod slovem plachtění představuji toto:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Placht%C4%9Bn%C3%AD;-)

+1/0
31.8.2014 8:18

P13e11t55r 61N55e31s47v49a19d11b40a 2274945426869

Jasně a někdo by zase mohl poslat odkaz na nějakou plachetnici. Ono neznamená že když něco neznáte že to tak nemůže být.

+2/0
31.8.2014 15:59

M68a42r71t92i39n 47B13ř65e34z85i25n62a 8338905760212

A můžete objasnit  proč zrovna plachtění? Při plachtění, se všeobecně využívají stoupavé vzdušné proudy, nebo síla větru. To ale v případě automobilu asi nebude to pravé. Jedině, že by se na automobilu vztyčil stěžeň s plachtou, nebo došlo k vysunutí křídel á la Fantomas.;-)

+1/0
31.8.2014 19:51

T11o54m56á12š 45Š56t81r76i16g72n90e53r 9421687170681

nie je lepsie na rekuperaciu pouzit slaceny vzduch? Pri brzdeni ho stlacat a pri akceleracii by mohol sluzit k pohonu turba, alebo sa priamo stlaceny vhanat do valcov.

0/0
29.8.2014 15:43

P61e34t48r 50M13a77r24e77č98e44k 1303751399678

Moc složité, hmotnostně a prostorově náročné , stlačený vzduch se musí čistit, odvodnit a uložit v dostatečném objemu.

0/0
29.8.2014 19:29

J23i58ř41í 89D39v72o48ř39á50k 5228603948850

Obecně je stlačený vzduch jednou z nejdražších energií.

0/0
29.8.2014 20:25

M66i55l59a32n 64P77o55k10o98r52a 6359172334392

ach jo, kde jsou ty časy, kdy autu rozuměl i průměrně nadaný automechanik amatér ;-D

+2/0
29.8.2014 15:24

M12i11l35a15n 46Š47v58a42g21r52o39v44s30k31ý 9822359895188

Turbo je zkrácený výraz pro turbokompresor. Elektrické turbo? ;-D

+3/−1
29.8.2014 14:19

J90i57r32i 49R22o64u96b82a67l 1248158166815

Jo jo, máte pravdu, taky mě to napadlo. Klasický případ ztráty původního významnu slova. Turbokompresor zvyšuje výkon -> zkráceně turbo -> turbo, cokoliv co zvyšuje výkon -> elektrické turbo

0/0
29.8.2014 18:19

P15e42t69r 37M49a85r54e58č48e17k 1223471789358

Samozřejmě. Turbínový kompresor. A elektromotor , který roztáčí oběžné kolo = turbínu stlačující vzduch

0/0
29.8.2014 19:31

P43e35t78r 25M26i44c98h41a81l 2550624871692

Hluboce se mýlíš. Turbína slouží k pohonu dmychadla (kompresoru) a je roztáčena spálenými plyny. Dmychadlo potom stlačuje vzduch sloužící k přeplňování motoru.

0/0
30.8.2014 2:18

R17a62d79e43k 37P15a69s33t12o59r 3936435496443

Vítej další problematická součástko pro národ kde běžný člověk s průměrným platem musí nakupovat a udržovat vozidlo o průměrném stáří 10 let. R^R^R^

+2/−7
29.8.2014 12:21

O58t52o 49V19o11d42i39č63k57a 7874987879708

jistě, Audi to vyvinulo hlavně kvůli českému trhu...

+3/−1
29.8.2014 12:33

J82i73ř59í 23N74o60v25o46t94n67ý 7728842

Komu se nelení, tomu se zelení. ;-)

+1/0
29.8.2014 13:02

J42a19n 11Č41á74p 5841810762104

No tak pro tyhle lidi co popisujete, to opravdu není...

+1/0
29.8.2014 13:07
Foto

F49i88l42i46p 60K55a40š53t15á90n44e48k 2439866594512

Jak vite, ze bude problematicka? Dnesni auta jsou nasobne spolehlivejsi nez ta před 30ti lety.

A sam mam doma auto stare 17 let a není o moc jiné nez ta dnesni. Stejne sekvencni vstrikovani, klima, cele v elektrice, vymenil jsem jen audio, to poskočilo ze vseho nejvic dopředu. A to je to, na co vas dnesni auta lakaji: monitory, USB, WiFi, MP3,...

A tohle auto ma 540tisic km a jezdi a jezdi. Stejne spolehlive jako auta nova. Protože ten rozhodujici zlom nastal před 20ti lety s prichodem elektroniky do aut. Ta je narozdil od mechanických soucastek téměř vecna. Jen z ni mají všichni strach. Zbytecne.

Myslim, ze tento systém audi nebo jiny podobny v autech za par let bude bezny. Dnes uz mame vykonu azazaz, takze ted se muze vice snižovat spotřeba. Ona ta 10 nebo 20 let stara auta mají totiž vykon jako sportovni speciály před 30 nebo 40 lety. A ridi je amateri.

+1/−2
29.8.2014 13:49

J45o29s81e34f 97N63o83v75a34k 5678332376328

Toho auta se držte. Výměna dvou řidících jednotek pro ovládśni bočních dveří u rok staré VW Caravelle 70k. Řídící jednotky jsou tam na každý uprdnutí. Až to auto nebude v záruce, tak půjde.

0/0
29.8.2014 15:51

J81i13ř26í 21S70c43h83w27a76c23h 8158834928886

výměna dvou řídících jednotek za 70 korun? To není drahé...

Řídící jednotka na ovládání dveří? K čemu je to dobré?

A když je to auto ještě v záruce tak proč jsi těch 70 korun platil? ;-)

0/−2
29.8.2014 20:43

J75o37s45e98f 31N51o89v38a65k 5988512126858

70k = 70 tisíc. Vzhledem k zomu, že je to v záruce, šlo to na vrub automobilky. Je to na elektrické otvevírání bočních dveří. Kolik podobných pastí tam čeká po záruce lepší nevědět. A podobně ke to u každýho elektronikou přecpanýho auta (skoro všechna nová).

+3/0
29.8.2014 22:16

J14i65n22d92ř32i12c31h 33Š87k28o37p72e53k 4745331680155

to si povíme za 30let. Pokud budou tedy auta dnešní produkce v provozu ;-D

0/0
29.8.2014 18:27

J75i49ř14í 73S17c47h87w68a11c85h 8428524478266

a proč by měla být dnešní auta za třicet let v provozu? Vždyť dnes jsou ty 30 letá auta co jsou "v pravidelném provozu"  neskutečně smradlavé zlo.

0/0
29.8.2014 20:48

T68o68m56á78š 61J64u29r82e80č71k65a 3873192189363

Už jen z toho důvodu, že se dnes jezdí mnohem více a dál, chtěl bych vidět Fávo s půl mega na kontě stále v provozu. Tím jsem chtěl říct, že dnešní auta najezdí za 5-10let to samé co auto r.v. před 30 lety za těch 30let.

0/0
1.9.2014 9:55

P77e75t66r 69N59e33s12v96a22d96b28a 2334335306269

Pro cca 80% uživatelů kteří se neumí ke klasickému turbu chovat to naopak peníze ušetří.

+1/0
29.8.2014 18:51

J88i79ř50í 11D67v13o95ř94á70k 5138853928670

Sice opravuji náklaďáky , ale dobrá auta už dělali.Zlom nastal s příchodem EURO 3 .Jak elektronické , tak mechanické součástky šly z kvalitou dolů .

0/0
29.8.2014 20:31

M42a17r28t37i78n 42T32e19s75a81ř 2869923653703

Přechod ze sítě 14V (tedy nikoliv nominálních 12V, altík dodává kolem 14V a všechny spotřebiče jsou na to i dimenzovány) na 42V (tedy 3x tolik) se plánuje dobrých 30 let. Zatím se k tomu nikdo moc neměl, přitom by se tím ušetřila spousta mědi v rozvodech (tedy těch elektrických).

+1/0
29.8.2014 12:13

M44a81r43t40i94n 61P64i82s84á47r 6180502324816

akorát v tomto případě to bude nejspíš 4x  .., taky před 30ti lety nejezdilo tolik aut, co dnes ..

+2/0
29.8.2014 13:28
Foto

F79i94l65i72p 39K44a64š14t77á89n53e90k 2969166234972

Tady bude důvod vyššího napeti jinde. Motor elektrodmychadla ma 7kW (7000W) a to znamena při 14V 500A. To je samozrejme blbost, takze 48V je resenim. I tak je proud brutálních 140A... Při takovemhle prikonu zadnou med neusetrite. Spise naopak...

0/0
29.8.2014 13:39

M31a16r40t14i52n 85T13e63s57a69ř 2869843113483

Sám jste to ušetření právě potvrdil. Tehdy byl důvod pro plánovaný přechod definován ušetřením mědi u běžných rozvodů. Tehdy se o 7kW turbodmychadle nikomu ani nesnilo. I s tím turbodmychadlem ušetříte měď dimenzovanou na 500A tím, že použijete průřezy vodičů jen na 140A. Pokud tuhle napájecí hladinu 48VDC použijete všude, ušetříte ještě víc. Pak můžeme diskutovat, co je šetření a co nutnost, abyste k turbodmychadlu neměl šíny jak noha :-)

+1/0
29.8.2014 16:09

P89e30t66r 66M92a82r98e40č14e81k 1963701249818

Takový průřez potřebují jen vodiče k onomu "elektroturbu" . U běžného rozvodu naopak ušetříte. Ovšem to by tam nesměly být ony avizované převodníky na 12V.

0/0
29.8.2014 19:35

J76o42s81e48f 53N78o34v30a18k 5838852856758

Škoda, že se zaměřují na "ekologii" na úkor výdrže. Motory jsou čím dál složitější a bezemisovější, ale auto s nájezdem nad 150 kkm je velice těžko prodejné, protože už se začíná "ekologicky" rozpadat. A přitom by se se současným technologickýmy znalostmi dalo dokázat tolik. Rv

0/0
29.8.2014 11:51

M54a89r44t94i27n 89K28a30r71á23s32e40k 9648903118578

Auto s dobrou udrzbou ujede v pohode 300, ale ne pokud to trva 20 let.....

Vim o par oktavkach (druha generace) se kterymi majitele najeli skoro 500 nez je prodali a zadne zasadni problemy s nimi nebyly....

Ony auta dneska vydrzi "mene" nez driv, ale ono je to tim, ze driv si clovek koupil auto a jel s nim jednou tydne o vikendu na vylet - pak kdyz se o nej dobre staral vydrzelo mu i 20 let, zatimco dnesni rocni najezdy aut jsou nasobne vyssi

0/0
29.8.2014 12:18

J16o81s71e31f 17N79o36v15a46k 5578682646988

No a já vím o pár passatech, audi, oktávkách, bmw a mercedesech, kterým mezi 150-200k odešlo turbo nebo vstřiky. Taková oprava u biturba za 140000 opravdu potěší...

+2/0
29.8.2014 22:22

J58i82ř17í 95J32e85l24í47n11e53k 6347622351159

Kdyby použili k přeplňování rovnou kompresor, nemuseli by řešit takovýhle blbosti.

0/−3
29.8.2014 11:12

J29i58ř17í 87P87e33l72n11á12ř 6235633686739

Pro změnu by museli zase řešit jiné blbosti které souvisí s kompresorem. Ale jiný jouda na diskusi by jim jistě poradil, že kdyby použili turbodmychadlo... :-P

+7/0
29.8.2014 11:23

V62o38j57t68ě30c63h 31B23r40y24c43h41t15a 8862206152385

zajímavé, akorát by mě zajímalo kolik by stála případná výměna toho turba při poruše.

+1/0
29.8.2014 10:57

J46a68n 80M74a17l55ý 9398687802417

levné to asi nebude (turbo + elektromotorek), ale na druhou stranu se jedná v podstatě o vložený díl na vedlejší větvi a bude to rozhodně levnější než v případě řešení "vše v jednom"

+2/0
29.8.2014 11:05

M36a56r79t92i42n 62C21e61r18v52e83n13y 2983148916878

7kW motor uz bych fakt nenazyval elektromotorek.

+3/0
29.8.2014 13:22

J43i72ř56í 82D45v62o95ř72á75k 5948863988540

Vzpomínám na Pionýra (JAWA 20,........) 7 kW to jsou dva , nebo tři Pionýři?

+1/0
29.8.2014 20:37

J81i28ř98í 49S31c94h65w59a31c11h 8788924348116

zde na diskuzích je motor co má 77 kW nazýván motůrkem do sekačky, takže.....

v podstatě půjde opravdu o "elektromotorek", nebude příliš velký. V průměru bude mít pár centimetrů, protože ten relativně velký výkon 7kW  je "nahoněný" otáčkami, cca stejnými jako turbo....

0/0
29.8.2014 20:38

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

K jídlu suchý chleba, místo chráničů molitan. Zpověď Pastrňákovy mámy

Příběh jak z hollywoodského filmu. Marcela Ziembová je máma hokejové hvězdy světového formátu Davida Pastrňáka, kterému...

Najdete na iDNES.cz