Audi A7 Sportback: nový článek řetězu se začne prodávat na podzim

aktualizováno 
Audi oficiálně představilo svůj nový přírůstek. Novinka A7 Sportback se řádí do stále početnější kategorie luxusních čtyřdveřových kupé. Elegantní exteriér doplňuje skvěle zpracovaný vnitřek vozu a nechybí výkonné pohonné jednotky.

Spíše než kupé působí nové Audi A7 Sportback jako rozměrný luxusní liftback. Svým základem novinka vychází z modelu A6. Stejně jako "ášestka" i nový model A7 Sportback se splývavou zádí atakuje na délku pětimetrovou hranici. Vrcholný model A8 pak už pětimetrovou délku překračuje.

Audi A7

Ingolstadtská automobilka si podobný scénář vyzkoušela u modelu A5 Sportback, což je vlastně varianta liftback nejmenšího sedanu A4. Audi A7 Sportback se může pochlubit pohledným designem s elegantně se svažující střechou. Na zadních pátých dveřích je umístěný elektricky ovládaný spoiler, který se samočinně vysune při překročení rychlosti 130 km/h. Nutno dodat, že nejnovější kreace z tužky italského designéra Waltera de Silvy a jeho týmu není prvním takto střiženým velkým Audi. Pod velkým úhlem skloněné dlouhatánské zadní okno mělo už v sedmdesátých letech Audi 100. Tehdy nesl elegantní hatchback označení Avant, které dnes používají ingolstadtské kombíky.

Přední část A7 dává díky rozměrné masce chladiče najevo, s kým máme čest. Efektně jsou vyřešené přední světlomety s páskem LED světel. Přední světlomety jsou standardně xenonové. Stejně tak se designérům podařil vzhled zadních diodových svítilen. Dvojice rozměrných výfuků odhaluje výkonový potenciál nového Audi.

Audi A7

Nové Audi A7 Sportback si dokáže na silnici sjednat respekt nejen dynamickými tvary, ale také svými rozměry. Není to totiž žádný kolibřík. Na délku vůz měří 4969 mm, na šířku potom 1911 mm. Na výšku je "ásedmička" nižší než Audi A6 o 39 mm, má 1420 mm. Rozvor je o poznání větší než u modelu A6, novinka se s rozvorem 2914 mm dotahuje na top model A8.

U luxusního interiéru vybaveném všemi možnými vymoženostmi zpříjemňujícími jízdu můžeme očekávat německou preciznost, známou i z jiných vozů s čtyřmi propletenými kruhy. Nechybí hodnotné materiály jako je kůže nebo pravé dřevo. Zavazadlový prostor má v základu objem 535 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel potom 1390 litrů.

Audi A7

Nový luxusní liftback A7 Sportback se bude nabízet se čtyřmi motory. Ve všech případech to jsou vidlicové šestiválce s přímým vstřikováním. Benzínový základ představuje motor 2,8 FSI s výkonem 150 kW a točivým momentem 280 Nm. Výkonnější benzínová jednotka 3,0 TFSI má maximální výkon 220 kW a točivý moment dosahuje maxima 440 Nm.

Zájemci o naftu mohou sáhnout po dvou výkonových verzích turbodieselu 3,0 TDI. Slabší dává maximální výkon 150 kW a točivý moment 400 Nm, silnější varianta potom má nejvyšší výkon 180 kW a maximální točivý moment 500 Nm. Všechny verze jsou vybaveny pohonem všech kol quattro a sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Výjimkou je slabší naftové provedení, které je nabízeno pouze s pohonem předních kol a bezstupňovou převodovkou Multitronic.

Nejvýkonnější zážehová i dieselová varianta dosahuje shodně maximální rychlosti 250 km/h. Audi A7 Sportback 3,0 TFSI vystřelí na stovku za 5,6 sekundy a má kombinovanou spotřebu 8,2 l/100 km. Výkonnější z turbodieslových verzí Audi A7 Sportback uhání z nuly na sto za 6,5 sekundy a kombinovaná spotřeba je podle výrobce pouze 6 litrů nafty na 100 km. Obě nejvýkonnější verze mají shodnou hmotnost 1770 kg.

Audi A7 Sportback se k dealerům rozjede na podzim. Výrobce uvádí základní cenu 51 600 eur, tedy v přepočtu okolo 1 300 000 korun.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Najdete na iDNES.cz