Astra, která odveze mamuta

  21:14aktualizováno  21:14
První astry pomalu míří k zákazníkům a automobilka z Rüsselheimu už chystá další karosářskou verzi. K pětidveřovému hatchbacku přibude velký a praktický kombík. Premiérově se představuje v těchto dnech na autosalonu v Madridu, do autosalonů vyrazí během října. K objednání bude ale už v červnu.
Opel Astra Caravan

Opel Astra Caravan | foto: Opel

Přední partie přebralo kombi od hatchbacku bez výhrad. Stoupající linie pontonu karoserie hraje na dynamickou strunu, napomáhají také směrem vzad se zužující okna.

Překvapení ale přijde při pohledu zezadu. Ostré hrany a "krabicoidní" proporce jsou jakousi vzpomínkou na kombíky minulosti s aerodynamikou škatule od bot. Uvidíme jak se pokus o originalitu ujme u zákazníků. Prostor, o který astra nabyla, ale působí možná příliš nesourodě vůči zbytku karoserie.

Do délky astra caravan narostla oproti hatchbacku o 25 centimetrů. Nejzajímavějším údajem je v tomto případě rozvor. Předního kola k zadnímu je to 270 centimetrů (o 9 více než u hatchbacku), což je hodnota, kterou se pyšní spíše auta o třídu výš. Další rozměry jsou: délka 4,51 m, šířka 1,75 m a výška 1,5 m.

Na kombících bývá nejsledovanějším parametrem objem kufru, ten v astře je vpravdě mamutí. V základní konfiguraci pojme 530 litrů, sklopí-li se zadní sedadla, vejde se do něj až 1570 litrů nákladu. Pod podlahou zavazadelníku pak najdeme ještě další odkládací prostory. Pro maminky vozící kočárek (a nejen pro ně) je zajímavý údaj výšky nákladové hrany - 58 cm.

Za pozornost stojí "kouzla", která lze vyvádět se zadní lavicí.  Může se posouvat, v závislosti na tom jak urostlou posádku vzadu povezete, o 10,5 centimetru. Sedadlo je dělené, v "základu" v poměru 60:40, připlatit si ale bude možné za dělení 40:20:40. 

Na přání je pak také sklopné sedadlo spolujezdce, to pak v astře caravan odvezete až 2,75 dlouhé předměty.

Aby drobnější předměty po kufru "necestovaly" dostal caravan systém FlexOrganizer. Do boků zavazadlového prostoru jsou zapuštěny kolejničky z hliníku, do nichž se upevňují nejrůznější příčníky a přepážky, kterými lze rozčlenit ložnou plochu.

Astra caravan se těší na nabídku pěti zážehových agregátů a čtyř turbodieselů CDTI se systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail.  V závislosti na zvolené pohonné jednotce, dostanete pěti, případně šestistupňovou převodovku. Připlatit si bude možno za čtyřstupňový automat, nebo za automatizovanou manuální převodovku Easytronic.

Na přání nabízí Opel interaktivní zavěšení kol IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Podvozek díky tomu umí reagovat na aktuální jízdní podmínky.

Pro astru caravan jsou připraveny i další technické lahůdky, jmenujme alespoň systém samočinného udržování konstantní světlé výšky vozu, systém stabilizace přívěsu nebo zařízení HSA (Hill Start Assist), usnadňující rozjezdy do kopců.  

 

1,4

1,6  

1,8

2,0 Turbo

2,0 Turbo

1,7 CDTI

1,7 CDTI

1,9 CDTI

1,9 CDTI

Výkon (kW/k)

66/90

77/105

92/125

125/170

147/200

59/80

74/100

88/120

11/150

Max. točivý mom. (Nm)

125

150

170

250

262

170

240

280

320

Emisní norma

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Najdete na iDNES.cz