

„Nechcete už si konečně taky objednat nějaké normální auto?“ nějak tak se ptali loni nového českého zastoupení Aston Martinu, když objednávali v centrále značky v Gaydonu další kousek z limitované edice. Oficiální české zastoupení slavné britské značky začalo fungovat na podzim roku 2024, zpočátku se muselo obejít bez prodejny, i tak zájem zákazníků předčil očekávání.
Autor: Aston Martin
Nyní už má tedy automobilka v Praze-Strašnicích svůj showroom i servis, obojí se časem bude ještě upravovat a částečně stěhovat v rámci areálu společnosti CarTec, která zastoupení Aston Martinu provozuje.
Autor: Aston Martin
Těch limitovaných edic a specialit objednává pro své zákazníky pražský Aston Martin v poměru k objemu prodejů snad nejvíc na světě. Pavel Kalouš, šéf zastoupení nechce prozradit, kolik aut doposud objednali a prodali. Všímá ale, že si zákazníci často velmi dlouho „hrají“ se specifikací barev, materiálů, výbavy a doplňků svých astonů.
Autor: Aston Martin
„Začnou u tradiční zelené. A po dlouhém přemýšlení a kombinování se k ní často také vrátí. Ale překvapuje nás, kolik zákazníků také volí odvážné, netradiční barvy, výrazné, křiklavé,“ dodává Kalouš.
Autor: Aston Martin
A chlubí se, že mnoho v Česku prodaných Aston Martinů má pod kapotou dvanáctiválec, který má pod kapotou loni představená nová generace modelu Vanquish. Osmiválec pak burácí v SuperToureru DB12, který je „nejastonovatějším“ modelem značky, pokračovatelem slavné řady Aston Martinů.
Autor: Aston Martin
Společnost Aston Martin Prague, výhradní zastoupení britské ultraluxusní značky pro Českou republiku a Slovensko, otevřela nový showroom. Součástí prodejního prostoru je vyhrazený salonek ve stylu legendární automobilky.
Autor: Aston Martin
Podle informací iDNES.cz se ovšem bude prodejní prostor i servis ještě upravovat a stěhovat v rámci komplexu mateřské společnosti CarTec Group. Ta získala výhradní zastoupení pro Českou republiku a Slovensko loni v září.
Autor: Aston Martin
Do showroomu se vejdou dva astony. Nechybí vzorníky z pestré nabídky laků karoserií či koženého čalounění a dalších doplňků a služeb. Stále větší význam má pro značku program zakázkového oddělení Q by Aston Martin.
Autor: Aston Martin
„Klienti si mohou vybírat z dosud nejsilnějšího portfolia ultraluxusních vozů, zahrnujícího sportovní vůz Vantage, jedinečný luxusní Super Tourer DB12, vysoce výkonné SUV DBX707 nebo vrcholný dvanáctiválcový model Aston Martin Vanquish,“ vypočítává Pavel Kalouš. Podle informací iDNES.cz už Aston Martin objednal pro českého klienta také „hypercar“ značky – Aston Martin Valkyrie.
Autor: Aston Martin
Aston Martin je jednou z mála značek, která má dvanáctiválcové motory v nabídce. A Češi to podle Kalouše umí ocenit a chtějí si to užít.
Autor: Aston Martin
Hlavní hvězdou pražského showroomu značky je loni nový nositel legendárního jména Vanquish. Srdcem monumentálního kupé je V12 Twin-Turbo 5,2 l s výkonem 835 k (614 kW) a 1 000 Nm. Je to nejrychlejší sériový aston historie, maximálka je 345 km/h.
Autor: Aston Martin
Za přední nápravou uložený motor je spárovaný s osmistupňovým automatem ZF uloženým u zadní nápravy.
Autor: Aston Martin
Dodávky Vanquishe, který je „vlajkovou lodí“ značky, jsou omezeny na méně než 1 000 vozů ročně. Cena je 12 milionů korun.
Autor: Aston Martin
Aston Martin Vanquish
Autor: Aston Martin
Aston Martin Vanquish
Autor: Aston Martin
Automobilka vyrábí většinu modelů „doma“ v Gaydonu, velké SUV jménem DBX ovšem vzniká v St Athan ve Walesu.
Autor: Aston Martin
Pneumatiky vpředu 275/35 ZR 21 103Y a vzadu 325/30 ZR 21 108Y.
Autor: Aston Martin
Vanquish je standardně vybaven karbon-keramickým brzdovým systémem. Soustava CCB se skládá ze 410mm kotoučů vpředu a 360mm vzadu a výrobce zdůrazňuje snížené slábnutí brzd při teplotách do 800 °C a výrazné snížení neodpružené hmotnosti (−27 kg ve srovnání s litinovými brzdami).
Autor: Aston Martin
Aston Martin Vanquish
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na hliníkovém prostorovém rámu jsou uchycené hliníkové a karbonové díly karoserie, přední nápravu tvoří dvojité lichoběžníkové závěsy a vzadu má vanquish víceprvkovou nápravu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Aston Martin Vanquish
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pořadí zapalování: 1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Aston Martin Vanquish
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vanquish je dlouhý 4 850 mm, rozvor je 2 885 mm, široký je víc než dva metry. Objem zavazadlového prostoru je 248 l. Hmotnost: 1 774 kg (nejnižší, bez náplní).
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vanquish má pohon zadních kol, víc než osm set koní přenáší na zadní kola elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Kardan je karbonový.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Motor si vyrábí Aston Martin sám doma v Gaydonu. S jeho vývojem pomáhal renomovaný Cosworth.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Aston Martin Vanquish
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Společnost Aston Martin založili v roce 1913 Lionel Martin a Robert Bamford. Společnost Lagonda byla založena v roce 1899 a spojila se s výrobcem Aston Martin v roce 1947, kdy obě firmy koupil sir David Brown, a společnost je nyní kótována na londýnské burze jako Aston Martin Lagonda Global Holdings plc. V roce 2020 se stal výkonným předsedou představenstva společnosti Lawrence Stroll. Ve stejné době došlo k návratu značky Aston Martin na vrchol motoristického sportu s týmem formule 1.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz