DBS Superleggera je nejkrásnějším vozem automobilky Aston Martin současnosti a zároveň posouvá design, který v podání automobilky poslední roky trochu přešlapuje na místě.
Novinka vychází z modelu DB11 a k tomu přidává označení Superleggera, které vozily speciální provedení vozů této značky už v šedesátých letech, kdy spolupracovala s italskou karosárnou Touring Superleggera. V nabídce novinka nahradí model Vanquish S.
Charakteristická umírněná elegance je okořeněna sportovními prvky agresivního drsňáka. Obrovitá maska chladiče ctí tvary, které jsou automobilce vlastní. K tomu přidávají přídi říz různé výdechy, mřížky a průřezy. Vylepšená aerodynamika generuje přítlak 180 kilogramů při maximální rychlosti.
Dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec objemu 5,2 litru má výkon 715 koní (533 kW) a 900 newtonmetrů točivého momentu dostupného od 1 800 do 5 000 otáček. Síla motoru putuje přes osmistupňovou převodovku ZF u zadní nápravy, která má oproti DB11 kratší převody, na gumy obuté do jednadvacetipalcových ráfků (přední 265/35/21, zadní 305/30/21). V zatáčkách tvrdí muziku samosvorný diferenciál a pomáhá i elektronika vektorováním točivého momentu. Ve standardní výbavě jsou karbonkeramické kotouče brzd, adaptivní tlumiče a vylepšený výfukový systém.
Z nuly na stovce je za 3,4 sekundy a zrychlení z nuly na dvoustovku umí za 6,4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezená na 340 km/h.
Superleggera, tedy „superlehká“, je nejnovější kreace z Gaydonu nejen jménem. Díky využití karbonu a hliníku srazili oproti standardnímu DBS hmotnost o 72 kilogramů na 1 693 kilogramů (suchá hmotnost).
Po kupé dorazí provedení bez střechy s tradičním označením Volante. Startovací cena je sedm milionů korun.