Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

aktualizováno 
Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská automobilka z Gaydonu představila v posledních měsících. Výsledkem převýchovy klasického GT na supersport je nejvýkonnější a nejrychlejší sériový Aston Martin všech dob.

Aston Martin DBS Superleggera | foto: Aston Martin

DBS Superleggera je nejkrásnějším vozem automobilky Aston Martin současnosti a zároveň posouvá design, který v podání automobilky poslední roky trochu přešlapuje na místě.

Novinka vychází z modelu DB11 a k tomu přidává označení Superleggera, které vozily speciální provedení vozů této značky už v šedesátých letech, kdy spolupracovala s italskou karosárnou Touring Superleggera. V nabídce novinka nahradí model Vanquish S.

Charakteristická umírněná elegance je okořeněna sportovními prvky agresivního drsňáka. Obrovitá maska chladiče ctí tvary, které jsou automobilce vlastní. K tomu přidávají přídi říz různé výdechy, mřížky a průřezy. Vylepšená aerodynamika generuje přítlak 180 kilogramů při maximální rychlosti.

Fotogalerie

Dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec objemu 5,2 litru má výkon 715 koní (533 kW) a 900 newtonmetrů točivého momentu dostupného od 1 800 do 5 000 otáček. Síla motoru putuje přes osmistupňovou převodovku ZF u zadní nápravy, která má oproti DB11 kratší převody, na gumy obuté do jednadvacetipalcových ráfků (přední 265/35/21, zadní 305/30/21). V zatáčkách tvrdí muziku samosvorný diferenciál a pomáhá i elektronika vektorováním točivého momentu. Ve standardní výbavě jsou karbonkeramické kotouče brzd, adaptivní tlumiče a vylepšený výfukový systém.

Z nuly na stovce je za 3,4 sekundy a zrychlení z nuly na dvoustovku umí za 6,4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezená na 340 km/h.

Superleggera, tedy „superlehká“, je nejnovější kreace z Gaydonu nejen jménem. Díky využití karbonu a hliníku srazili oproti standardnímu DBS hmotnost o 72 kilogramů na 1 693 kilogramů (suchá hmotnost).

Po kupé dorazí provedení bez střechy s tradičním označením Volante. Startovací cena je sedm milionů korun.

Témata: Aston Martin

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz