Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Arnold propaguje elektromobily odrazováním lidí od jejich nákupu

Arnold Schwarzenegger kdysi řídil s doutníkem v zubech bestiální hummery. S přibývajícími roky ovšem radikálně změnil názor, dnes je z něj zapálený propagátor elektromobility a kamarád Grety Thunbergové.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nějak mi to moc vtipné nepřipadá. Taky se tam tomu nikdo nesmál.

2 2
možnosti
FB

Jsem druhy týden v Kalifornii a je to tu sama Tesla. Zároveň jsem pochopil proč nebude Tesla nikdy auto pro evropský trh. Napovím, maximální rychlost US Highway 110 km za hodinu, nemrzne tu.

11 3
možnosti
VB

jsem šedesátý rok v našem městě na evropském trhu a tesly potkávám denně, nejvyšší rychlost je v našem městě 80 km v hodině a mrzne tu v průměru jen několik dní v roce

6 0
možnosti
MS

Ne nadarmo někteří lidé tuto zemi přejmenovali na "Commifornia".

0 1
možnosti
VK

Mimochodem, viděli jste ty videa, jak vybuchne baterie mobilního telefonu? To nechci vidět ty bouračky elektroaut, až do sebe napálí... Vlastně máte v celým podvozku nainstalovanou kvalitní bombu. Pro teroristy a kriminálníky ušetřená práce, stačí jenom rozbuška, zbytek už zvládne auto samo... R^R^R^

0 8
možnosti
JJ

...tak objektivně vzato bomba to přímo není, protože hustota energie v AKU je cca 10x menší než v benzínu a ten při hoření vydá násobně méně energie na jednotku času než výbušnina při výbuchu..Ale na rozdíl od benzínu (o naftě ani nemluvě) je potřeba k zapálení jiskra atp... Zato Li-on baterie spolehlivě začne hořet při propíchnutí kovovým předmětem nebo jen při fyzické deformaci, kdy se zkratují smotané vrstvy elektrod..a od jednoho článku se to rozšíří dál a dál a některé typy (s manganem) si generují vlastní kyslík, takže to ani nejde uhasit.. Takže to bomba není,ale kdybych v tom seděl při havárii, tak bych snad byl raději, aby byla...lepši vybuchnout v setině vteřiny než být minuty upalován...Děsná představa...

2 1
možnosti
VK

Tohle bude stejná pastička jak když nás nutili topit elektrickými přímotopy... Nejdřív slevy, a až to bude mít dostatek lidí, nebude cesty zpět, tak vám to pěkně osolíme... :-) Kdyby aspoň souběžně s propagací elektroaut nechtěli rušit atomové elektrárny!?8-o Co si pak má člověk o těch zelených imbecilech myslet?

15 4
možnosti
FS

Dřív jsem byl velký fanda elektromobilů. Dnes to ale vidím jinak. Jejich výroba rozhodně eko není. V bateriích jsou velmi drahé a nedostupné drahé kovy, jejichž těžba a následná výroba z nich znečišťuje životní prostředí.

Druhá věc je doba nabíjení. Nikdy, ale opravdu nikdy nedosáhnete dobu nabíjení 1-2 minuty což zhruba zabírá průměrné tankování. Nedovedu si představit, jak by masové rozšíření elektromobilů fungovalo v praxi, když rychlodobíjení trvá v řádu hodin a ještě jste max. na 80 procentech.

Další nevýhodou je životnost baterií a jejich následná pořizovací cena při výměně v částce okolo 0,5 milionu korun! To nechceš!

Elektromobily se prodávat budou, ale se současnými typy baterií budou nákladné asi jako notebooky, u kterých baterku měníte po pár letech (ale za úplně jiný peníze).

Shrnuto:

Lidstvo potřebuje baterie s mnohem delší životností a s mnohem kratší dobou nabíjení.

A to je prostě nereálné.

13 6
možnosti
MS

Doplním:

- kumulovaná materiálová náročnost elektromobilu je dvojnásobná oproti klasickému autu (nemluvě o těch méně běžných kovech, které nejsou zrovna eko), tj. dvojnásobná ekologická zátěž už při těžbě a dobývání surovin

- nesrovnatelně vyšší energetická náročnost na výrobu baterie, která má u průměrného elektroauta takovou CO2 stopu, jako by klasické auto ujelo zhruba 200.000 km (což je asi tak maximální výdrž jedné baterie)

- pokud berete elektroauto jako auto do města, doba nabíjení by vás trápit nemusela, nabijete přes noc a to vám minimálně na další den vystačí; tedy, pokud budete mít kde nabíjet

- pořizovací cena baterie je tak obrovská, že prakticky vyloučí, aby ji kdo v autě měnil (kromě záruky); a tak budou zánovní auta končit na šrotišti, aby je mohla nahradit nová

- ať už se koukneme na jakoukoliv alternativu benzinu či nafty, má jednu (sice v extrémním případě, přesto) nevýhodu, nenatankujete si do rezervy, nedojdete si s kanystrem pro elektřinu, ale ani pro plyn; jednou nám ta vlastnost bude chybět

5 5
možnosti
JK

to jsem jedinej koho spíš zarazilo, že ho poznal jen jeden týpek? a ten mexikán nepochopil ani při "I will be back" 8-o8-o8-o8-o8-o8-o

3 0
možnosti
RP

Co čekáte? :D Moje děti tomu budou říkat filmy pro pamětníky za chvili;-D

4 0
možnosti
PM

Teda za ten překlad by si měl pan redaktor nafackovat, páč "hungry" tady nemá význam "hladová" ale "NAŠTVANÁ" ;-€

4 5
možnosti
JV

Ale baštvaný se píše angry, jen to má podobnou výslovnost jako hungry

7 0
možnosti
HK

Velkej ekologickej bojovník. Co má soukromej tryskáč, 10 soukromých vozidel humvee, armádní tank M60 Patton se spotřebou 300l/100km.;-D;-D

20 0
možnosti
PM

Nemá příliš ponětí o tom co propaguje, ale to tak u svalovců bývá. Ovšem smysl pro Hummer mu upřít nelze. :-)

10 11
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!