Photoshop a vychytávky všeho druhu
Grafické programy jsou před prvním dubnovým dnem v permanenci. Takto vzniklo třeba čtyřdveřové provedení Mazdy MX-5 pro ty, komu se rozrostla rodina, nebo také limuzína na bázi sportovního kupé 370 Z. Také v případě ultra dlouhého Fiatu 5000 to tvůrci trochu přehnali. Stejně jako Volkswagen, když nechat Caddy „srazit“ do podoby pouhých 2,4 m dlouhé pididodávky Maxi Mini á la Smart. A také McLaren s „opeřeným“ modelem 570GT. Naopak Hyundai N Roadster vypadal tak reálně, že se nechaly napálit i mnohé motoristické servery.
Všelijakým nápadům se 1. dubna daří. Ať již se jedná o „udržovač kondice“ od Nissanu, který deaktivuje posilovače a zvyšuje odpor v pedálech. Podobně vtipnou kaši jedli i u britské značky Vauxhall. Simply clever prvek v podobě bezpečnostní podložky pod plynovým pedálem dostal za úkol zabránit jeho stlačení až na podlahu, přičemž zrychlení na stovku se protáhlo z 6,2 s na „bezpečnějších“ 14,06 s. Svéráznou vychytávku předvedlo i BMW. Pod sloganem „Pomalá jízda nikdy nebyla tak rychlá“ představilo simulátor rychlé jízdy, který simuluje přetížení pomocí vzduchového proudění z ventilace a elektrického vedení v sedadlech.
Seat svého času pro změnu zaujal startováním vhozením mincí a Suzuki zase speciálním asistenčním systémem pro flirtování s chodkyněmi. Peugeot svého času šokoval personalizací zvuku klaksonu, kdy jste si mohli zvolit třeba melodii oblíbené kapely nebo štěkot psa. Ten nápad Suzuki by dnes asi zaváněl opletačkami s odbojnými sufražetkami, kterým vadí, že se za nimi nikdo neotáčí, nebo otáčí. A různé hlasy, které mají varovat chodce před tiše vrnícími elektromobily, jsou dnes velkým tématem – automobilky si na to dokonce najímají renomované skladatele.
Se svou troškou do mlýna přišel na apríla i Lexus, když vylepšil boční vedení sedadel tím, že je vybavil proužky na suchý zip, které vás výborně podrží v zatáčkách. O to těžší ale potom je z vozu vstoupit... Vymyšleností Lexusu je i systém Lane Valet, kterým ovládáte auto před vámi, jež vám blokuje cestu.
Inspirována herními konzolami představila Kia v roce 2008 koncept KEE_Wii. Chybějící volant a pedály nahradil ovladač, díky němuž bylo ovládání auta hračkou i pro děti sedící na zadních sedadlech.