Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

iCar nebude. Apple bude hledat tělo pro svůj autonomní mozek

  12:45aktualizováno  12:45
Apple vzdává vývoj vlastního auta. Projekt Titan, který firma ovšem nikdy oficiálně nepotvrdila, nabere trochu jiný směr. Technologický obr se zaměří výhradně na vývoj technologie autonomního řízení pro auta ostatních značek.

Ilustrační snímek | foto: Apple/koláž Mobil.iDNES.cz

Apple volí stejnou cestu, kterou se vydal Google se svým projektem Alphabet. Vlastního auta iCar, o kterém se už několik let mluví, se tedy fanoušci Applu nedočkají.

Apple podle informací New York Times rozpouští tým projektu Titan, propustit už měl desítky zaměstnanců. Přitom v uplynulých měsících mohutně nabíral, lovil i u konkurence (například u Tesly). Na Apple iCar mělo pracovat přes tisíc lidí. V srdci Berlína mělo dokonce vzniknout tajné vývojové centrum, do kterého Apple lákal ke spolupráci německé odborníky (více čtěte zde). Projekt před nedávnem převzal Bob Mansfield, jeden z bývalých nejvyšších manažerů Applu nebyl ovšem spokojen s jeho vývojem

Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu.

Oproti odhadům, které slibovaly příjezd Apple auta na elektrický pohon v letech 2020-21 bude tedy firma z Cupertina hledat mezi tradičními výrobci tělo (auto) pro svůj mozek, který umožní jízdu bez řidiče. Podobně jako dnes v moderních autech pracuje posádka se systémem Apple CarPlay, mohl by řidič v budoucnu využívat technologii autonomního řízení.

Z pozice automobilky, která ovšem kromě továrny na auta potřebuje také dealery, servisy a další podpůrné služby, se Apple spokojí s tím být dodavatelem pro automobilky.

V takovém případě ovšem Apple narazí na velkou konkurenci, na technologii autonomního řízení pracuje kromě konkurenčního Googlu také velké množství velkých a zavedených hráčů z autoprůmyslu.

Google už pro testování svého systému našel „hardware“ v podobě Chrysleru Pacifica. Autonomní řízení chce vyvíjet také taxikářská platforma Uber nebo čínský mamut Baidu. Auta bez řidiče ale už testují Audi, BMW, Mercedes-Benz, Nissan, Tesla, Toyota, Ford, GM, PSA nebo Volvo. A pozadu nechtějí zůstat ani dodavatelé komponent Delphi, Mobileye, Nvidia, Autoliv, Bosch nebo Valeo, které pracuje na technologii autonomního řízení ve svém vývojovém centr v Česku (čtěte zde)

  • Nejčtenější

Deset chyb, které by se čeští řidiči měli konečně odnaučit

Říkáte si, že je to neustálé opakování toho samého? Z jízdy na českých silnicích se však nezdá, že by se něco zlepšilo....

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

Náhrada za TDI pro manažerský superb. První kilometry s hybridní škodou

Škody míří k zásuvce. V roce 2025 má být čtvrtina prodávaných aut české značky elektrifikovaná. První dvě škodovky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Darovaný kočár. Proč Havel odmítal řidiče a jezdil milovaným renaultem

Před 30 lety dostal tehdy ještě „jen“ opoziční předák Václav Havel darem auto – Renault 21. A téhož večera byl zvolen...

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

  • Další z rubriky

Škoda svolá do servisu 90 tisíc superbů druhé generace kvůli směrovkám

Škoda Auto bude na začátku příštího roku svolávat do servisu devadesát tisíc vozů Superb druhé generace. U...

Premium

Po roce 2050 zůstanou jen auta na vodík a elektřinu, říká odborník

Automobilový průmysl je v Evropě na rozcestí. Jeden ze směrů vede k razantnímu nástupu elektromobilů. To s sebou sice...

Karel s Anežkou míří na Rallye Dakar. Martin Macík nás před odjezdem svezl

Další dakarské dobrodružství začíná. Závodní stroje týmu Martina Macíka putují do Saúdské Arábie, kde 5. ledna...

Budoucnost automobilů? Vzájemná komunikace a více bezpečnosti

Autonomně jezdící vozy se brzy stanou realitou běžného provozu a s tím se objevují nové požadavky na bezpečnost....

Najdete na iDNES.cz