Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

Tisícikoňovou hvězdu autosalonu v Ženevě odhalila česká závodnice

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Roland Gumpert oslavil nový začátek své firmy s čínským kapitálem v zádech. Byla u toho i česká závodnice Gabriela Jílková. Právě ona odhalovala na autosalonu v Ženevě nový hypersport jménem Apollo Arrow.

Apollo si vysnil bývalý šéf sportovního oddělení Audi Roland Gumpert. Známý automobilový manažer stál v 70. letech u zrodu prvních aut s pohonem všech kol Audi Quattro. Poté šéfoval oddělení Audi Sport, které pod jeho vedením získalo v soutěžích mistrovství světa 25 prvenství v jednotlivých dílech seriálu a čtyři tituly mistra světa. Svou automobilku Gumpert založil v novém tisíciletí. Jeho supersport jménem Apollo patřil k nejrychlejším vozům světa a objevoval se na závodních tratích (byl i v Česku - čtěte zde). V roce 2012 ale přišly problémy, jako by je předznamenala nevýznamná nehoda při propagační jízdě Apolla na slavném festivalu rychlosti v Goodwoodu. Gumpert přišel o mecenáše, nejprve přišla nucená správa a vypadalo to na definitivní konec.

Projekt se ovšem zalíbil investorovi z Číny. Holding Ideal Team Ventures Limited, v jehož čele stojí Norman Choi, investuje od aut přes finanční služby až po potravinářství.

Původní Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH se tak loni přeměnila na Apollo Automobil GmbH, osoby a obsazení se ale měnily jen částečně. Letos se tak značka Apollo, ovšem s nezbytnou účastí Rolanda Gumperta, který má opět funkci šéfkonstruktéra a generálního ředitele, představila v Ženevě v plné síle. Byl to velký návrat a supersport jménem Arrow patří k nejdiskutovanějším strojům na ženevském výstavišti. Vždyť má skoro tisíc koní a je to předobraz závodního okruhové speciálu. Dvousedadlový stroj postavený z karbonu (prostorový rám kabiny i karoserie) a kevlaru má za kabinou dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec od Audi.

Apollo Arrow

Vývojáři z něho vydolovali 1000 koní výkonu a 1000 newtonmetrů točivého momentu (při 3650 ot./min). Na zadní kola tu monumentální sílu přenáší sedmistupňová sekvenční převodovka. Udávané zrychlení z nuly na sto je 2,9 sekundy a maximální rychlost 360 kilometrů v hodině. Přední kola speciálu, který má stejně jako předchozí model ambice získat jak závodní homologaci, tak schválení do běžného provozu, jsou dvaceti a zadní jednadvacetipalcová. Zajímavý je údaj o světlé výšce podvozku, která je nastavitelná v rozmezí 40 až 120 milimetrů.

Pro fanoušky okruhových speciálů upřesněme, že apolla mají propracovanou aerodynamiku, která je drží na silnici, podobně jako u formule (aerodynamický grip). Aby speciál fungoval, musí se s ním podle toho zacházet, řízení takového stroje je odlišné od běžného vozu. Zjednodušeně řečeno: čím rychleji se s takovým strojem jede, tím lépe drží na silnici a teprve pak funguje, jak má.

Fotogalerie

Arrow prozatím není kompletní, do finální podoby ještě dostane jiný interiér a potřebuje několik týdnů ladění. Apollo má vývojové týmy v německé centrále v Denkendorfu a Velké Británii.

„Je to perfektní kombinace německého inženýrství a automobilového umění,“ říká o nejnovějším stroji Roland Gumpert. Bailey Xu z vedení Apolla ho popisuje jako stroj s charakteristikami slavné „neviditelné“ stíhačky F22 Raptor a designem inspirovaným žralokem a dalšími mořskými živočichy a rostlinami. Apollo Arrow má vzniknout ve sto kusech, o ceně se ještě nemluví.

A krásná česká závodnice? Gabrielu Jílkovou si už kdysi vyhlédl Roland Gumpert. Pokud vše klapne, usadí ji podle informací iDNES.cz do kokpitu závodního speciálu. Držte palce!

Podívejte se, jak Gabriela Jílková řádí za volantem Ferrari:

  • Nejčtenější

Deset chyb, které by se čeští řidiči měli konečně odnaučit

Říkáte si, že je to neustálé opakování toho samého? Z jízdy na českých silnicích se však nezdá, že by se něco zlepšilo....

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

Náhrada za TDI pro manažerský superb. První kilometry s hybridní škodou

Škody míří k zásuvce. V roce 2025 má být čtvrtina prodávaných aut české značky elektrifikovaná. První dvě škodovky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Darovaný kočár. Proč Havel odmítal řidiče a jezdil milovaným renaultem

Před 30 lety dostal tehdy ještě „jen“ opoziční předák Václav Havel darem auto – Renault 21. A téhož večera byl zvolen...

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

  • Další z rubriky
Premium

Nejstarší osmiválec v aktivní službě. Bentley ho používá už šedesát let

Už šedesát let aktivní kariéry za sebou má motor řady L-series, který původně vznikl pro značky Rolls-Royce a Bentley....

Technická perla v ceně čtyřicet milionů: za čelní okno se připlácí

Britský výrobce supersportovních aut McLaren nepřestává udivovat svými výtvory. Do nejdražší modelové řady, takzvané...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

Karel s Anežkou míří na Rallye Dakar. Martin Macík nás před odjezdem svezl

Další dakarské dobrodružství začíná. Závodní stroje týmu Martina Macíka putují do Saúdské Arábie, kde 5. ledna...

HMO jako zázrak přírody. Proč je tak důležité pro vaše mimiko?
HMO jako zázrak přírody. Proč je tak důležité pro vaše mimiko?

Kojení je bezpochyby nejlepší způsob výživy, který můžete svému miminku poskytnout. Správná výživa vašeho děťátka hraje již od narození klíčovou roli nejen ve vývoji a zdravém růstu. Současné výzkumy prokazují, že kojení má vliv na snížení rozvoje civilizačních chorob.

Najdete na iDNES.cz