Elektromobily průměrně zlevnily o půl procenta, diesely zdražily o 0,3%, stejně jako benzínové hybridy. Auta na benzín pak přidala na ceně o 0,6%.
Překvapivá stagnace cen vyplynula z analýzy leasingové společnosti Business Lease, která využila data společnosti JATO Dynamics. Nízké průměrné odchylky jsou samozřejmě dány větším rozptylem u jednotlivých modelů. V mixu všech pohonů našel Business Lease tyto rekordmany v době od 1. 1. 2023 do jara 2025:
RekordmaniModely s největším poklesem a nárůstem ceníkové ceny
|
Uvedená statistika samozřejmě ukazuje jen určité trendy, nevystihuje plně realitu na trhu, protože z logiky věci může vycházet jen z katalogových cen a nemůže postihnout slevy, které dostane zákazník při nákupu auta u dealera, případně velkoobchodní zákazník v rámci fleetové slevy. Takže auto, které katalogově zdraží, může v čase v realitě naopak zlevnit. Takto je třeba na statistiku nahlížet. Ale určitě trendy v ní lze najít.
„Část cenových pohybů má standardní obchodní důvody: některý model se oproti očekávání například hůře prodává, tak jej importér zlevní, aby prodeje povzbudil. Ale k tomu mají na ceny významný vliv i emisní limity stanovené ze strany EU a také obrovské částky, které automobilky investují do vývoje elektromobilů,“ říká ředitelka společnosti Business Lease Hana Výmolová.
Proč se řidiči elektromobilů loudají? Vyzkoušeli jsme to se Škodou Elroq![]() |