Analýza prodejů zkoumá, kolikrát se zhruba 120 000 automobilů, které společnost nabízela od roku 2021 do poloviny roku 2023, objevila v historii v jejich nabídce. Pokud to bylo vícekrát, zkoumala, jaký časový rozestup byl mezi jednotlivými prodeji.
Mezi prvním a druhým prodejem v bazaru podle analýzy strávilo auto u majitele průměrně 3,7 roku, takových aut bylo v posledních dvou letech v AAA Auto asi 15 000. Mezi druhým a třetím prodejem je to kratší doba, asi 2,9 roku. Pokud se auto v bazaru objeví počtvrté, jeho další majitel ho bude vlastnit průměrně 2,4 roku. „A pětkrát se u nás od roku 2010 objevilo jen 23 aut, které měl majitel v průměru 1,9 roku. Dokonce máme i dva šestinásobné rekordmany, které jejich majitel používal 1,6 roku. Šlo o Chevrolet Captiva a Mazdu CX-7,“ řekl provozní ředitel Aures Holdings Petr Vaněček.
Podle Vaněčka jsou auta, která prošla jejich bazary vícekrát, něčím specifická a mají na trhu s ojetými vozy své místo. „A to třeba i přes velký počet předchozích majitelů nebo vyšší nájezd kilometrů. Například velkoprostorové a sedmimístné vozy, které vzhledem k situaci na trhu nových vozů mizí a za které mladší náhrada není dostupná,“ uvedl. Podle Vaněčka jsou podobným případem sportovní vozy a kabriolety. „Ty si zákazník pořídí třeba jen na jednu sezonu a další rok chce zkusit zase něco jiného, co mu bude dělat v létě radost,“ dodal.
Nabídka ojetých aut podle firmy Aures Holdings v autobazarech a inzerci v květnu proti dubnu vzrostla o 29 procent na 125 620 vozů a překonala výsledek z předcovidového roku 2019. Střední hodnota stáří vozů se drží na úrovni 10,5 roku a medián počtu najetých kilometrů se v květnu dostal na 154 143 km.