Vodíkové (h)opium z Francie
Jedním z nejobdivovanějších francouzských modelů pařížské přehlídky se stal koncept vodíkového modelu Hopium Machina Vision od francouzskému start-upu Hydrogen Motive Company (HMC). Za projektem stojí francouzský závodní jezdec Olivier Lombard, jehož rodina provozuje pařížskou varietní show Moulin Rouge. Hopium se chce stát „Teslou vodíkových automobilů“ a design jeho prvotiny navrhoval Félix Godard, který se podílel nejen na realizaci konceptu Porsche Mission E, ale prošel také společnostmi Tesla a Lucid Motors.
Mezi převážně SUV a crossovery byl tento impozantní sedan o délce 4,90 metru a šířce rovných 2 metrů milým oživením. Podobně jako Toyota Mirai je i tato studie s „tekutými liniemi“ poháněna vodíkovým článkem. Vůz disponuje výkonem 500 koní, má údajně dojezd 1000 km a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h.
Kabině dominuje velká obrazovka, která se táhne přes celou šířku palubní desky. Ovládá se prostřednictvím konzole s haptickou odezvou. Machina je určena pro čtyři cestující a má průhlednou střechu, kterou lze zatmavit jednoduchým gestem ruky.
Podle zástupců firmy se jedná o z téměř 95 % finální produkční verzi, která by měla být uvedena na trh koncem roku 2025. Vůz se bude vyrábět v Douains nedaleko Vernonu v Normandii, přičemž společnost Hopium údajně registruje již tisíc zájemců. Plánovaná roční kapacita výroby má být až 20 000 vozů. Jejich cena se má pohybovat v přepočtu od 3 milionů Kč.