Alfa Romeo Spider: kráska v každém směru otevřená

  16:20aktualizováno  16. března 12:18
Označení Spider má v historii automobilky Alfa Romeo dlouholetou tradici. Vždyť první takto pojmenovaný model se představil na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu už v roce 1955 (Alfa Giulietta Spider). Od té doby byl spider uveden ve čtyřech generačních obměnách. Prozatím poslední, pátá generace oslavila svoji premiéru na letošním ženevském autosalonu a nutno dodat, že se vší parádou.
Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera | foto: Alfa Romeo

Předešlá generace modelu Spider postavená na základě kupé GTV (1995) se bez výraznějších stylistických změn vyráběla deset let.

Extravagantní automobil s nadčasovým designem se ale výraznější popularity nedočkal.

Nový spider vychází rovněž z kupé, tentokrát modelu Brera, který byl představen v Ženevě přesně před rokem.

Atraktivní kupé brera získalo již řadu ocenění za design, otevřený model zdá se půjde v jeho stopách.

Den po výstavním debutu na ženevském autosalonu jej porota složená ze 23 odborných novinářů ověnčila titulem kabriolet roku 2006.

Po jedenácti letech se tak vrací prestižní ocenění na italskou půdu. V roce 1995 se stejným titulem mohl pochlubit Fiat se svým modelem Barchetta. 

Spider od své uzavřené sestry navržené gugiarovým studiem Italdesign vypůjčil nejen atraktivní tvary karosérie, mimořádně estetický interiér, velmi bohatou standardní výbavu, ale i techniku.

Pod kapotou 4396 mm dlouhého, 1830 mm širokého a 1367 mm vysokého vozu tak budou pracovat výhradně výkonné agregáty.

Základní pohonnou jednotkou je čtyřválec 2,2 JTS s přímým vstřikem benzínu do válců. Tento agregát disponuje výkonem 136 kW (185 koní). Vrchol nabídky tvoří moderní šestiválec s výkonem 190 kW (260 koní), standardně doplněný systémem pohonu všech kol u alfy označený jako Q4. Později se v nabídce objeví i vznětový agregát 2,4 JTD o výkonu 147 kW (200 koní).

Nový spider je klasicky střižený roadster, který svou stylistikou perfektně zapadá do omlazeného výrobního programu značky. Pininfarina, který byl konstrukcí otevřené verze pověřen odolal současným konstrukčním trendům a místo stále populárnější pevné skládací střechy, opatřil italskou novinky plátěným topem.

Výroba atraktivního roadsteru bude probíhat bok po boku brery, tedy na výrobní lince Pininfariny v italském San Giorgio Canavese poblíž Turína.

Cena pro český automobilový trh dosud nebyla zveřejněna, v kontextu s ceníkem brery lze ale předpokládat, že základní verze bude lehce překračovat magickou hranici 1 000 000 korun.

***

Giugiaro versus Pininfarina

Před pěti lety si Giorgetto Giugiaro postavil auto pro radost. Studie Alfa Romeo Brera se představila v roce 2002 na autosalonu v Ženevě, kde vyvolala velké pozdvižení.

Automobilka vyslyšela volání publika a o tři roky později připravila sériovou podobu emocemi nabitého kupé.

Spidery Alfy Romeo

Giulietta 1958-1965

Duetto 1966-1993

RZ 1992-1993

GTV 1994-2005

Brera 2006-...


Specialistou na spidery je ovšem na Apeninském poloostrově Pininfarina. Alfa tak svěřila návrh a realizaci otevřené brery právě jemu.

Obě varianty nyní vyrábí fabrika Pininfariny v San Giorgio Canavese u Turína.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz