Alfa Romeo 4C patří k nejzajímavějším novinkám letoška. jak svou technikou, tak tím, co pro značku znamená. Pod nepřehlédnutelnou karoserií se ukrývá moderní technika. Karbonový rám je u sériového auta unikátem. Peče se z uhlíkové tkaniny.
Autor: Alfa Romeo
Základní cena 50 tisíc eur, tedy asi jeden a čtvrt milionu korun z ní dělá vcelku dostupný kapesním supersport. Malé auto se čtyřválcem se svými výkony může čistokrevným supersportovním autům rovnat.
Autor: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C využívá v hojné míře kompozitní materiály. Nejdůležitější je lehký, pevný a drahý uhlik.
Autor: Graphic News
Na stavbu monokoku se využívá nejmodernější technologie "pre-preg". Materiál je předem naimpregnován pryskyřicí. Která pak při "pečení" v autoklávu "povolí" a vrstvy se propojí v pevný homogenní celek.
Autor: Graphic News
Pro výrobu dílů z karbonu moc nářaní nepotřebujete. Ostré nůžky, řezák a igelit
Autor: Graphic News
Nejdůležitější je autokláv, za řízeného tlaku a teploty se díly doslova pečou.
Autor: Graphic News
Monokok z uhlíkových vláken je velmi lehký.
Autor: Graphic News
Pro výrobu 4C vybrali z linky na maserati mladé a zkušené montéry. Jejich průměrný věk je 29 let a průměrná délka praxe pět let.
Autor: Alfa Romeo
Pracují na 40 stanovištích linky, kde auto ve dvacetiminutovém taktu posunují typická žlutá klepeta zavěšená u stropu.
Autor: Alfa Romeo
Ještě před tím, než hotová 4C opustí továrnu, putuje u Maserati do speciální haly, kde inspektoři externí firmy auto překontrolují.
Autor: Alfa Romeo
Mají na to neomezený čas a spoustu světla, pod kterým studují každý detail.
Autor: Alfa Romeo
Samotná karoserie je vyrobená ze speciálního kompozitu (laminátu) z polymerových pryskyřic, který je o pětinu lehčí než ocel a dokonce váží méně než hliník.
Autor: Alfa Romeo
Výroba Alfy Romeo 4C
Autor: Alfa Romeo
Blatníky a nárazníky jsou z polyuretanu.
Autor: Alfa Romeo
Pro úsporu hmotnosti a zvýšení přesnosti a citlivosti řízení nemá ani posilovač řízení. Právě z citlivosti a komunikativnosti řízení jsou ti, kdo se dosud 4C svezli, nadšeni.
Autor: Alfa Romeo
Základem je karbonová vanička, ve které sedí posádka. K ní jsou přišroubovány hliníkové rámy nesoucí nápravy a motor. Samotná vanička, ve které sedí řidič a spolujezdec, váží 65 kilogramů.
Autor: Alfa Romeo
Karbonovou vaničku si Alfa sama vyvinula, ale vyrábí ji externí dodavatel Adler Plastic v jihoitalské Kampánii.
Autor: Alfa Romeo
Čtvrtina dílů je z uhlíkových vláken. Dohromady váží jen 90 kilogramů a tvoří tak 10 procent hmotnosti auta.
Autor: Alfa Romeo
Na 4C je nezvykle vysoký podíl ruční práce. Bez pomoci robotů se lepí čelní sklo i střecha. Ručně se montuje přístrojovka i světla.
Autor: Alfa Romeo
Výroba Alfy Romeo 4C
Autor: Alfa Romeo
Kontrolní testy předtím, než auto opustí továrnu.
Autor: Alfa Romeo
Na Alfe 4C je velký podíl ruční práce.
Autor: Alfa Romeo
Výroba Alfy Romeo 4C
Autor: Alfa Romeo
Motor uložený za zády posádky pohání zadní nápravu.
Autor: Alfa Romeo
Celková hmotnost je přesně 895 kilogramů a to dělá z 4C jedno z nejlehčích aut v sériové produkci dneška. Šedesát procent váhy nese zadní náprava.
Autor: Alfa Romeo
Alfa zatím nevyloučila stavbu otevřené verze. Konstrukce karbonového monokoku by stavbu spideru umožňovala.
Autor: Alfa Romeo
Výroba Alfy Romeo 4C
Autor: Alfa Romeo
Výroba Alfy Romeo 4C
Autor: Alfa Romeo
V otočných "klepetech" si mohou montéři auto různě polohovat.
Autor: Alfa Romeo
Jedna z mála příležitostí vidět 4C zespodu. Všimněte si hladké podlahy.
Autor: Alfa Romeo
Vnitřek je puristicky jednoduchý.
Autor: Alfa Romeo
Navodit závodní atmosféru, na to jsou Italové mistři.
Autor: Alfa Romeo
Základní verze nemá klimatizaci, ušetří se tak kila.
Autor: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C
Autor: Alfa Romeo
Italská značka chce svým kapesním supersportem otevřít novou kapitolu své existence.
Autor: Alfa Romeo
4C má být také modelem, který Alfu Romeo vrátí na severoamerický trh.
Autor: Alfa Romeo
Právě v těchto dnech však z Itálie přišla zpráva o dalším zpoždění vstupu na trh v USA.
Autor: Alfa Romeo
Přeplňovaný čtyřválec 1 750 z Giulietty Quadrifoglio Verde je tu vyladěný na 240 koní.
Autor: Alfa Romeo
Jeho sílu přenáší na zadní kola dvouspojková automatická převodovka.
Autor: Alfa Romeo
Řidič má na výběr z několika jídzních režimů.
Autor: Alfa Romeo
Šťastlivci, kteří se ve 4C svezli, vyzdvihují její lehkost a obratnost. Chválí hlavně jízdní vlastnosti.
Autor: Alfa Romeo
4C vyrábí pro Alfu továrna Maserati. Náročná technologie výroby monokoku neumožňuje urychlit výrobu. Denně jich tak vyrobí jen 14. Ročně tedy vznikne 3 500 kusů, tisícovka z toho je určená pro evropské trhy.
Autor: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C
Autor: Alfa Romeo
Líbivé tvary a nezaměnitelné proporce dělají z nejnovější alfy unikát.
Autor: Alfa Romeo
Nejvíc diskusí vyvolávají přední světla. Ne každému se líbí.
Autor: Alfa Romeo
Slavnou severní smyčku Nürburgringu pokořila 4C za 8:04 minuty.
Autor: Alfa Romeo
Italský zázrak vyvolává velká očekávání, ale jeho rozměry zůstávají skromné. Na délku má čtyři metry (méně než Fiat Punto) a rozkročil do dvoumetrové šířky. Na výšku má pouhých 118 centimetrů.
Autor: Alfa Romeo
4C je hlavně autem do zatáček. Tam se projeví muší váha a kapesní rozměry.
Autor: Alfa Romeo
Přední kola jsou osmnácti a zadní devatenáctipalcová. Speciální pneumatiky vyvíjelo pro 4C skoro rok Pirelli.
Autor: Alfa Romeo
Po smontování vyrazí tovární jezdec na 40kilometrovou testovací jízdu po Modeně a okolí, aby zachytil případné mouchy.
Autor: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C
Autor: Alfa Romeo