Alfa Romeo 156 Crosswagon - italská kráska v plné polní

  10:01aktualizováno  10:01
Alfa Romeo 156 už sice také není nejmladší, je ale stále krásná. Loni prošla omlazovací kůrou. Italové však stále přemýšlejí jak ji zatraktivnit. Při vymýšlení s čím vyrazit do Ženevy si uvědomili, že třída SUV je z hlediska italských automobilek "pole neorané" a bylo by škoda ho přenechávat jiným.

Proto vzali pohledného kombíka 156 sportwagon, přidali něco slušivých doplňků, diferenciály a čtyřkolka byla na světě.

Oproti "klasice" je o 6 centimetrů vyšší, má příznivější nájezdové úhly, sedmnáctipalcové disky obuté do celoročních pneumatik 225/55 speciálně umíchaných pro agresivnější povrchy, ochranné lišty a střešní lyžiny z hliníku, jen a jen pro ni namíchali 4 nové barvy (dohromady jich bude v nabídce 9)... prostě s minimálním úsilím automobilky hodně muziky a efektu pro veřejnost.

Ze změn v interiéru vyjmenujme alespoň kompas zastavěný do vnitřního zpětného zrcátka, který je tak neustále v zorném poli řidiče. Lehce přepracovanou přístrojovou desku, kterou na přání (a samozřejmě za pořádnou sumičku peněz) potáhnou kůží speciálně určenou pro crosswagon.

Permanentnímu pohonu všech kol (mezinápravový diferenciál Torsen C)  musí odpovídat i podvozek. Crosswagon tak dostal trakční a stabilizační systém, zesíleny byly i brzdy, trochu jiné je též nastavení podvozku.

Pod kapotu se nastěhuje dieselový šestnáctiventilový čtyřválec Multijet 1,9 JTD vybavený systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Přes šestistupňovou manuální převodovku pohání všechna čtyři kola síla 150 koní (110 kW) při 4000 ot./min. Pro řádění na nezpevněných cestách a lehčích terénech se bude dozajista hodit i slušný kroutící moment 305 Nm při 2000 ot./min.

Zájemci si pro ní budou moci do autosalonů zajít přibližně v polovině letošního roku.

Autoři: ,

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Liebherr 918 (20t
Liebherr 918 (20t

r.v. 2013, naj. 7 500 km, diesel
2 781 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz