Proto vzali pohledného kombíka 156 sportwagon, přidali něco slušivých doplňků, diferenciály a čtyřkolka byla na světě.
Oproti "klasice" je o 6 centimetrů vyšší, má příznivější nájezdové úhly, sedmnáctipalcové disky obuté do celoročních pneumatik 225/55 speciálně umíchaných pro agresivnější povrchy, ochranné lišty a střešní lyžiny z hliníku, jen a jen pro ni namíchali 4 nové barvy (dohromady jich bude v nabídce 9)... prostě s minimálním úsilím automobilky hodně muziky a efektu pro veřejnost.
Ze změn v interiéru vyjmenujme alespoň kompas zastavěný do vnitřního zpětného zrcátka, který je tak neustále v zorném poli řidiče. Lehce přepracovanou přístrojovou desku, kterou na přání (a samozřejmě za pořádnou sumičku peněz) potáhnou kůží speciálně určenou pro crosswagon.
Permanentnímu pohonu všech kol (mezinápravový diferenciál Torsen C) musí odpovídat i podvozek. Crosswagon tak dostal trakční a stabilizační systém, zesíleny byly i brzdy, trochu jiné je též nastavení podvozku.
Pod kapotu se nastěhuje dieselový šestnáctiventilový čtyřválec Multijet 1,9 JTD vybavený systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Přes šestistupňovou manuální převodovku pohání všechna čtyři kola síla 150 koní (110 kW) při 4000 ot./min. Pro řádění na nezpevněných cestách a lehčích terénech se bude dozajista hodit i slušný kroutící moment 305 Nm při 2000 ot./min.
Zájemci si pro ní budou moci do autosalonů zajít přibližně v polovině letošního roku.