Alfa Romeo 156 Crosswagon - italská kráska v plné polní

  10:01aktualizováno  10:01
Alfa Romeo 156 už sice také není nejmladší, je ale stále krásná. Loni prošla omlazovací kůrou. Italové však stále přemýšlejí jak ji zatraktivnit. Při vymýšlení s čím vyrazit do Ženevy si uvědomili, že třída SUV je z hlediska italských automobilek "pole neorané" a bylo by škoda ho přenechávat jiným.

Proto vzali pohledného kombíka 156 sportwagon, přidali něco slušivých doplňků, diferenciály a čtyřkolka byla na světě.

Oproti "klasice" je o 6 centimetrů vyšší, má příznivější nájezdové úhly, sedmnáctipalcové disky obuté do celoročních pneumatik 225/55 speciálně umíchaných pro agresivnější povrchy, ochranné lišty a střešní lyžiny z hliníku, jen a jen pro ni namíchali 4 nové barvy (dohromady jich bude v nabídce 9)... prostě s minimálním úsilím automobilky hodně muziky a efektu pro veřejnost.

Ze změn v interiéru vyjmenujme alespoň kompas zastavěný do vnitřního zpětného zrcátka, který je tak neustále v zorném poli řidiče. Lehce přepracovanou přístrojovou desku, kterou na přání (a samozřejmě za pořádnou sumičku peněz) potáhnou kůží speciálně určenou pro crosswagon.

Permanentnímu pohonu všech kol (mezinápravový diferenciál Torsen C)  musí odpovídat i podvozek. Crosswagon tak dostal trakční a stabilizační systém, zesíleny byly i brzdy, trochu jiné je též nastavení podvozku.

Pod kapotu se nastěhuje dieselový šestnáctiventilový čtyřválec Multijet 1,9 JTD vybavený systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Přes šestistupňovou manuální převodovku pohání všechna čtyři kola síla 150 koní (110 kW) při 4000 ot./min. Pro řádění na nezpevněných cestách a lehčích terénech se bude dozajista hodit i slušný kroutící moment 305 Nm při 2000 ot./min.

Zájemci si pro ní budou moci do autosalonů zajít přibližně v polovině letošního roku.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz