Alfa 147 GTA: horká novinka pro horké hlavy

aktualizováno 
Ze sériové Alfy 147, která již v současné podobě nabízí poměrně vzrušující sportovní svezení, se stane opravdový závoďák. Infuzi v podobě 250koňového šestiválce Italové v posledních měsících horlivě připravovali a nakonec se dílo zdařilo. Na otáčivém molu v Paříži má premiéru Alfa Romeo 147 GTA.

Rozhodnutí postavit takovéto sportovní náčiní i v malé kompaktní třídě - zdá se - nebylo nikterak odvážným krokem. Italové si jsou úspěchem předem jisti, neboť vzhlíží k popularitě větší sestry 156 GTA. Tu žádají hlavně horkokrevní odvážlivci z Apeninského poloostrova, v očích ostatních méně movitých motoristických fandů se zase zvyšuje prestiž Alfy. I to je vedle finančních ukazatelů pro management důležité.

A co tedy nová Alfa 147 GTA nabízí? Především velmi silný šestiválcový motor o objemu 3,2 litru, jenž dosahuje maximálního výkonu 184 kW (250 k). Tato jednotka již pohání zmíněnou Alfu 156 GTA a také její variantu kombi nazývanou sportwagon. Nová 147 bude sériově vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, ale za příplatek zákazník získá i automatickou skříň selespeed s možností řazení na volantu.

Sportovnější oproti současným verzím má být i nastavení podvozku, brzdy a samozřejmě také interiér. V základní výbavě nemají chybět systémy ABS, EBD, ASR, MSR či kontrola trakce TCS, šest airbagů je samozřejmostí.

Z vnějšku Italové nepřichystali - jak je vidět z fotografií - žádnou velkou revoluci. Nová Alfa působí sice robustněji, je nižší i o pár centimetrů širší, ale například u 156 GTA výrazně profilované nárazníky se zdají být u nově poodhalené menší sestry civilnější. I masivní zadní spoiler chybí. To vše ale je záměrné. Tisková zpráva výrobce tvrdí, že cílem designérů bylo vytvořit vůz pro každodenní použití, který je ale schopen majiteli nabídnout svezení připomínající pocity ze závodního automobilu.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

OBRAZEM: Do Pragovky se sjely automobilové klenoty. Dorazí i Ralf Schumacher

Zlatý volant 2019

Industriální prostor Pragovky, továrny, ze které vyjížděly slavné Pragy V3S, hostí motoristický galavečer Zlatý volant....

Najdete na iDNES.cz