Alfa 147 GTA: horká novinka pro horké hlavy

aktualizováno 
Ze sériové Alfy 147, která již v současné podobě nabízí poměrně vzrušující sportovní svezení, se stane opravdový závoďák. Infuzi v podobě 250koňového šestiválce Italové v posledních měsících horlivě připravovali a nakonec se dílo zdařilo. Na otáčivém molu v Paříži má premiéru Alfa Romeo 147 GTA.

Rozhodnutí postavit takovéto sportovní náčiní i v malé kompaktní třídě - zdá se - nebylo nikterak odvážným krokem. Italové si jsou úspěchem předem jisti, neboť vzhlíží k popularitě větší sestry 156 GTA. Tu žádají hlavně horkokrevní odvážlivci z Apeninského poloostrova, v očích ostatních méně movitých motoristických fandů se zase zvyšuje prestiž Alfy. I to je vedle finančních ukazatelů pro management důležité.

A co tedy nová Alfa 147 GTA nabízí? Především velmi silný šestiválcový motor o objemu 3,2 litru, jenž dosahuje maximálního výkonu 184 kW (250 k). Tato jednotka již pohání zmíněnou Alfu 156 GTA a také její variantu kombi nazývanou sportwagon. Nová 147 bude sériově vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, ale za příplatek zákazník získá i automatickou skříň selespeed s možností řazení na volantu.

Sportovnější oproti současným verzím má být i nastavení podvozku, brzdy a samozřejmě také interiér. V základní výbavě nemají chybět systémy ABS, EBD, ASR, MSR či kontrola trakce TCS, šest airbagů je samozřejmostí.

Z vnějšku Italové nepřichystali - jak je vidět z fotografií - žádnou velkou revoluci. Nová Alfa působí sice robustněji, je nižší i o pár centimetrů širší, ale například u 156 GTA výrazně profilované nárazníky se zdají být u nově poodhalené menší sestry civilnější. I masivní zadní spoiler chybí. To vše ale je záměrné. Tisková zpráva výrobce tvrdí, že cílem designérů bylo vytvořit vůz pro každodenní použití, který je ale schopen majiteli nabídnout svezení připomínající pocity ze závodního automobilu.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Najdete na iDNES.cz