„Němečtí výrobci automobilů se dostali do nebezpečné závislosti,“ píše německý Handelsblatt. Bateriové články pro jejich elektromobily pocházejí převážně z Asie. Více než osmdesát procent baterií montovaných do elektromobilů pochází z Číny, Koreje a Japonska. Důvod: výroba bateriových článků v Německu a Evropě byla dlouho považována za příliš drahou. Stále více koncernů ovšem sází do budoucna na elektromobilitu a bateriový článek je jedním z nejdůležitějších komponent alternativního způsobu pohonu. Tím stoupá moc producentů ovládajících trhy, jako je CATL, Samsung SDI a LG Chem. To se má nyní změnit.
Tento článek je součástí exkluzivního obsahu iDNES Premium.
CHCI PREMIUM ZA 1 KČPrvní měsíc za 1 Kč, následně za 39 Kč měsíčně.
Členství je možné kdykoliv zrušit a je bez závazků.
iDNES Premium
Staňte se členem a získejte navíc:
- Digitální předplatné
- Prémiové vstupenky
- Filmy zdarma
- Exkluzivní články