„V Japonsku je do práce pro automobilový průmysl zapojeno 5,5 milionu lidí. Jsou mezi nimi i ti, kteří se už dlouhou dobu věnují pracím souvisejícím s motory,“ cituje šéfa Toyoty agentura Reuters.
Udělal Toyotu sexy, boj s elektrickou zaslepeností už nechá na čahounovi![]() |
„Pokud se elektrická vozidla jednoduše stanou jedinou volbou, a to i pro naše dodavatele, práce těchto lidí zanikne,“ řekl Tojoda a dodal, že on má rád benzinová auta.
Toyota je co do objemu prodeje největším výrobcem aut na světě, v přístupu k elektromobilům je však opatrnější než ostatní výrobci.
Toyota je mistr světa, překonala rekord. Na obzoru je stín skandálů![]() |
To japonské automobilce v současné době pomáhá, protože celosvětový prodej elektromobilů slábne. Toyota proto těží z poptávky po hybridních autech, jejichž nabídku rozšiřuje i na svém největším trhu ve Spojených státech.
Toyota GR Yaris je zas lepší. NEJ hot hatch je raubíř laděný bouračkami![]() |
Firma na cestě k nulovým emisím uhlíku prosazuje takzvanou vícecestnou strategii, která zahrnuje elektromobily, hybridní auta, vozidla s vodíkovými palivovými články a další technologie pohonných jednotek. V lednu Tojoda uvedl, že elektromobily budou představovat nanejvýš 30 procent celosvětového automobilového trhu, zbytek podle něj připadne na hybridy, vozidla na vodíkové palivové články a na auta se spalovacím motorem. Časový rámec této prognózy však neuvedl.
V 97 letech zemřel muž, který dal Toyotě kvalitu a prosadil hybridní Prius |
Tojoda promluvil u příležitosti odhalení busty svého otce Šoičira Tojody na univerzitě v Nagoji ve středním Japonsku. Starší Tojoda, který loni zemřel ve věku 97 let, stál v čele automobilky Toyota v 80. letech. Firma tehdy přetvářela globální automobilový trh, čímž překonala nadvládu velkých amerických automobilek z Detroitu. Tojoda rovněž dohlížel na uvedení značky Lexus pro luxusní vozy a na uvedení hybridu Prius.
Jízda na elektrickém tygru dohání automobilky. Ukvapený přechod jim škodí![]() |



























