VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

  13:18aktualizováno  13:18
Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a nemají tak zpevněný krk, což může být při nehodě nebo prudkém brzdění velmi nebezpečné. Výrobce Maxi-Cosi proto vymyslel dětskou sedačku s airbagy.

Inspirací pro tuto inovaci byla úspěšná aplikace technologie airbagů v bundách pro motocyklisty a bezpečnostní pásy v ultralehkých letadlech, které se aktivují během srážky. Firma Maxi-Cosi nový vynález vyvinula s francouzskou společností Helite specializovanou na technologii mobilních airbagů.

Uvnitř sedačky je umístěna patrona s plynem (CO2), který airbag v případě potřeby nafoukne. Při aktivaci tedy nedochází k explozi, jako u běžných airbagů a neuvolňuje se teplo, které by mohlo dítě popálit. Airbag sedačky se aktivuje při nižších rychlostech než je běžné, už přibližně od 25 km/h.

V tomto případě má airbag specifický úkol. Obecně má vzduchový vak ve voze minimalizovat energii pohybu cestujícího vůči částem vozidla při nárazu. Laicky řečeno: airbag má za úkol hlavně udržet cestujícího na svém místě ve voze a zabránit kontaktu s částmi interiéru. V případě airbagu v sedačce je nejdůležitější úlohou zabránit prudkému pohybu těžké hlavy dítěte (oproti dospělému má dítě v porovnání s tělem v větší hlavu), což by mohlo zapříčinit poranění páteře.

Sedačka AxissFix Air je otočná o 360°, lze ji tedy používat jak po, tak i proti směru jízdy a je vhodná pro děti od 61 do 105 centimetrů, což odpovídá přibližně věku od čtyř měsíců do čtyř let. Autosedačka je v prodeji od úterka, cena je nemalých 16 940 korun. Podle informací magazínu Quattroruote nyní výrobce zkoumá, jak airbag integrovat také do dalších modelů sedaček.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz