Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Adieu Paříži, aneb ohlédnutí za autoshow!

  17:46
Plechoví krasavci se na letošním Mondial de l´Automobile 2004, jak zní přesný název autosalonu, naparovali, seč jim síly stačily. Včera se za nimi brány pařížského výstaviště naposledy zavřely. Čím letošní pařížský autosalon překvapil a čím zklamal?

Doby, kdy automobilky na autosalonech prezentovaly množství nejroztodivnějších futuristických studií, pominuly.

Výrobci mají hlouběji do kapsy, a proto také omezují v rozletu své designéry.

Proto, když už se některá z automobilek odhodlala do Paříže přivézt auto sahající nad rámec sériové produkce, nedívala se dále než do příštích pěti let.

Kdo očekával opulentní hostinu se stolem přetékajícím novinkami, koncepty a studiemi, byl nabízeným menu pravděpodobně zklamán.

Valnou většinu novinek už automobilový svět viděl dávno před autosalonem, když ne "naživo" tak alespoň na fotografiích. Milé překvapení v podobě neočekávané novinky letos přivezl málokdo.

Co bylo k vidění?

Auta nejmenší (Peugeot 1007), malá (Suzuki Swift), velká (Land Rover Discovery 3), tlustá (Nissan Pathfinder), tenká (Renault Fluence)... k vidění byly na vozy "klasické" (Hyundai Sonata), velkoprostorové (Mazda 5), sportovní (duo VW Golf GTI a Opel Astra GTC) i supersportovní (Ferrari F430).

Protože celý automobilový cirkus zavítá do Paříže jen jednou za dva roky (střídá se s Frankfurtem nad Mohanem), chtěly se samozřejmě "vytáhnout" především francouzské automobilky.

Citroën přivezl zástupce golf-třídy (pro ČR: octavia-třídy). Model C4 odložil spojlery, křídla a nálepky, které ho zdobily na ženevském autosalonu letos v březnu, a ukázal se v civilním obleku. Nutno přiznat, že mu to moc sluší.

Peugeot konečně oficiálně představil městskou 1007, ta byla poprvé k viděni před dvěma roky právě v Paříži jako studie Sésame. Pod Eiffelovkou se "lvíče" představilo také ve sportovnější variantě RC. Zajímavé jsou posuvné dveře auta, méně zajímavá ale bude jeho cena. Za stylové vozítko si bude chtít Peugeot nechat pořádně zaplatit.

Renault "vypekl" celou motoristickou veřejnost, která se těšila na premiéru Dacie/Renaultu Logan. Novinka "pro celý svět" do Paříže nedorazila. Očekávanou novinku zastoupila sériová verze malého MPV jménem Modus a jedna z nejuhrančivějších studií letošního autosalonu - fluence.

Důležitou novinku přivezla značka s modrobílým oválem. Ford Focus první generace si vybudoval velmi silnou pozici a nepříjemně doráží na zakladatele třídy - VW Golf (mimochodem, v Paříži bylo premiérově k vidění sériové "GTIčko"), druhá ma stejné ambice. Do stejné kategorie zamířil i Opel Astra, nad Seinou premiérově jako combi a "ostré" třídveřové kupé.

Opomenout nelze ani tři novinky, které sice už brázdí evropské silnice a první zákazníci si užívají prvních kousků, autosalonová "prkna co znamenají svět" ale ještě neokusily - Mercedes A, BMW 1 a Audi A3 Sportback.

"Hvězdný" pár přirazil se Stuttgartu. Dvojice Vision R GST a Vision B CST by po novém "Ačku" mohla přinést trochu mladistvého elánu do usedlé nabídky Mercedesu.

Paříž přinesla také několik zajímavých novinek malých rozměry, ale velkých duchem. Nové Suzuki Swift je na hony vzdálené svému předchůdci, ani třídveřové Mitsubishi Colt nevypadá špatně.
  
Značka Daewoo už patří, alespoň pro některé trhy, minulosti. V Paříži bylo na stánku Chevroletu možné obhlédnout nový matiz - oblíbenou to nákupní tašku i rodinné auto našich zeměpisných šířek.

O konceptech už byla řeč. Nejvýrazněji zářili dva Francouzi: Peugeot 907 a Renault Fluence. Čest italské karosářské školy hájil pro letošek Pininfarina se svou superbezpečnou studií městského mrňouse jménem Nido.

Do toho samozřejmě několik faceliftů více (Citroën C5, Alfa Romeo 147), či méně (Peugeotv 607) výrazných, nových motorů a nových verzí již zavedených modelů. Nechybělo ani několik aut, které namísto benzinu či nafty raději požírají vodík. Na stánku BMW stála "vodíková střela" jménem H2R, která jezdí přes tři sta. Čtyřkolová motorka Peugeot Quark má také raději nejrozšířenější prvek v celém vesmíru.

Na co jsme zapomněli? Na nový Seat Toledo, který bourá mýty o tom, jak má vypadat rodinné auto střední třídy. Na nové Porsche Boxster vracející se ke klasičtějším tvarům. Na Fiat Stilo Multi Wagon (kombi) v lehce terénní verzi Uproad. Nebo na dvě novinky Kie: novou generaci SUV jménem Sportage a na "žluté žihadlo" JB Sport, které ukázalo jak bude vypadat nová Kia, která se představí příští rok.

A samozřejmě! Nechyběla ani Škodovka. V Paříži byl poprvé "naživo" k vidění kombík octavie druhé generace.

Au revoir za dva roky na pařížském Mondial de l´Automobile 2006. 

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...