Diskuse k článku

Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur. „Odborníci ze západní Evropy říkají, že tento problém je dvakrát větší než podvody v rámci kauzy Dieselgate u VW,“ uvádí pro iDNES.cz Petr Vomáčka z ÚAMK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59a95d25i91s47l69a64v 10K54a44l66o30u53s 7105386221140

Nejčistší kamion je kamion na železnici.

+1/0
21.10.2017 8:40

M80i32l92a29n 69K44r75á18l 8643648821371

nejčistší vlak je na lodi;-D

0/0
25.10.2017 20:14

J34i22n19d79ř35i89c20h 11Š32k36o21p24e42k 4825911320895

ještě si tak dohled, co za jakostní palivo lodě spalují

0/0
31.10.2017 7:12

V18á52c13l14a82v 83K70o80v28á88ř 1602491837824

Z článku vyplývá, že ten "krám" nehlídá emise, ale jen hladinu adblue v nádrži. Vtip?

0/0
21.10.2017 0:08

J15i81ř72í 30K31u57č50e27r20a 9275211808

Tak já nevím, tuhle krabičku nemám, ale když se mi systém ad blue pokazil tak mi výkon motoru klesl ne na 20% ale o 20%, bez větších potíží jsem tedy dokončil jízdu a dojel do servisu.

0/0
19.10.2017 13:25

J53i21ř78í 85K86u51č53e27r55a 9215781328

A p.s. Ad blue se dá sehnat asi za 4 Kč /l myslím že větší problém je to že se mi to prodělalo asi 3x během 100 000 km a pokaždé to byla oprava za několik desítek tisíc Kč

0/0
19.10.2017 13:31

Z51d38e48n98e17k 10V59r61b48a 8539165423697

Přesně. Ekokurvítka už dnes udělala z řady funkčních aut vraky a z aut obecně spotřebák. Z ekologického hlediska to již dnes je takové ekoletadlo - abychom zachránili jednu rybičku vyhladíme celý rybník.

+1/0
20.10.2017 18:27
Foto

P62a70t74r48i89k 42C84h92r11z 4398599122419

Jen takový dotaz - nešlo by motor upravit tak, aby místo močoviny používal běžnou moč? Pak by tankování nic nestálo :). I za cenu, že by se muselo použít větší množství (moč má jen asi 2,5 % močoviny).

+2/0
19.10.2017 8:34

J12i18n95d65ř37i92c12h 49Š78k92o18p51e20k 4195671580415

asi by to šlo upravit. Jen by při vysoké spotřebě moči tento systém mohly využívat pouze fekální vozy a vozy zajišťující vývoj ToiToi

+1/0
19.10.2017 9:43
Foto

P10a14t46r26i33k 80C77h78r65z 4778929392499

...nebo by se dalo tankovat v areálech zemědělských družstev. Jako dnes mohou auta na CNG tankovat bioplyn.

0/0
19.10.2017 13:20
Foto

J97i87ř96í 74D96v50o64ř82á26k 5235399290838

Už mě to unavuje. Tak znovu. Nejde o cenu močoviny, jde o trvanlivost zařízení, a ceně oprav.

0/0
19.10.2017 19:17

M65i96l78a33n 27K43r69á39l 8553658241781

chudinko, tobě tady ubližují, no nemáš to u toho počítače jednoduchý

0/0
25.10.2017 20:16

J37i27n86d70ř24i18c20h 39Š94k30o54p44e21k 4275921580825

S pokutou ho pošlou do nejbližšího servisu ?

Není tohle náhodou nepovolená úprava/zásah do schváleného vozidla, takže provedením zásahu auto je technicky nezpůsobilé a mělo by být na místě odstaveno se zákazem další jízdy ?

To by bylo výchovné, pokud by museli pro kamion poslat odtahovku.

+2/−2
19.10.2017 8:18

A90l16e96š 48V14r22c80h85o54v75e95c78k67ý 9421415592284

No nekupteto, cca 2 tisíce :D

https://auto.bazos.cz/inzerat/80762766/TIR-AdBlue-emulator--Vypnuti-AdBlue--Univerzalni.php

0/0
18.10.2017 21:00

K23a47r95e54l 97H30o18r54á81k 2448529433223

To zařízení ale není určeno k provozu na pozemních komunikacích, lze ho použít pouze k servisním účelům. !

+1/0
19.10.2017 10:00

M98a49r20e56k 63H58r27u39b32y 6157152841698

Hehe, jasne;-)

0/0
19.10.2017 15:05

M41i24r59e36k 86G23a84j91e14r 5551626389910

Dobre, ze s tim snad hodlaji neco delat. Jen poznamku k jedne metode manipulace se ctenarem vetou: „Pokud vezmeme flotilu dvaceti kamionů jezdících po Evropě, tak vlastník jen na AdBlue za rok ušetří přes milion korun.“ -- Proc troskarit? U flotily dvouset kamionu se uz jedna o vice nez 10 milionu korun.

+1/0
18.10.2017 19:41

V84á87c93l31a76v 38P51o42u76s55t68k21a 3770811422

To že je celá ta myšlenka nesmyslný konstrukt pan odborník vůbec nebere v potaz.

+1/0
18.10.2017 20:23

M88a89r41t89i68n 37V88y93s94k54o56c39i58l 3292948925570

Mnohem nesmyslnější mi přijde ta věta porovnávající o kolik přišli na mýtném, protože vozidlo najednou nesplňuje ojro 6. Ale jinak máte pravdu.

0/0
19.10.2017 8:46

J27i70ř72í 39H44r10a37d76e43c 9378647670904

Kolik by za to šlo pořídit fábijí?

0/0
19.10.2017 14:14
Foto

J25i19ř40í 51D13v23o23ř71á68k 5645959920988

Vážení diskutující.Pokud si opravdu myslíte, že toto je malý problém, ťukněte si do vyhledávače : emulátor AdBlue.

Já použil jenom jeden.

https://www.google.cz/search?q=emulator+adblue&oq=emul%C3%A1tor+ad&aqs=chrome.1.69i57j0l5.14969j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

A podle počtu odkazů to asi nebude zas tak malý problém.

+2/−1
18.10.2017 19:23

V76á29c98l91a23v 80P62o20u92s16t18k12a 3530881142

No, on to není vůbec žádný problém. Například MAN montuje emulátor do svých aut v základu a zcela legálně je s ním to auto homologováno. Montáž toho emulátoru není nijak postižitelná, protože na obrovské ploše Evropy nejen že žádné Adblue nepotřebujete, ale ani ho tam nekoupíte, jde o to, že by emulátor dopravci neměli používat tam, kde se používat nesmí, to je celé.

+1/0
18.10.2017 20:27
Foto

J23i35ř10í 33D36v14o39ř47á97k 5165259800788

Man patří pod VW. A pokud obrovskou plochu Evropy počítáš i RF ?

0/0
18.10.2017 20:45

J84i57n16d76ř45i45c33h 18Š76k50o24p83e15k 4795311120315

otázka je, zda můžeš používat motor plnící s Adblue EURO 6, který tak byl schválen i v zemi, kde lze provozovat legálně EURO 2 (např.) bez Adblue.

0/0
19.10.2017 9:45

V49á59c34l19a58v 43P64o71l66á93k 1475802100840

Kam se podíváte všude se tenhle odborník na emise předvádí kolem dieselů jako kdysi Rychtář okolo Bartošové.

+1/0
18.10.2017 18:56

L96u98d82v34í44k 98G41a65j17d64o95š45í83k 2845493314332

Pravidelná anit-diesel-masáž na iDnesu.

Dieselový motor může za to, že jsou kamioňáci šmejdi a hovada...

Argument typu: zlodějská Škoda Superb, protože s ní jezdí taxikáři. Zakázat výrobu! :-/

+4/0
18.10.2017 18:50

M17a44r75t66i64n 56V69y36s24k51o14c78i50l 3852368765640

Jistě si to vymysleli ti, kteří točí těmi kolečky. ;-)

0/0
19.10.2017 8:41

T26o83m32á55š 86R12ů89ž82i52č68k23a 5238583788324

Za to, že jsou kamioňáci hovada nafta nemůže. Protože hovada jsou i benzínových ochcávkách a nejen tam...

0/0
19.10.2017 16:32

L45u70d39v45í34k 28G42a51j23d96o30š57í36k 2855653784682

"...i když se na dveřích chlubí plněním nejnovější emisní normy Euro 5 nebo Euro 6, ve skutečnosti jsou jejich emise NOX na úrovni devadesátých let..."

.

Účelová lež. Jejich emise jsou na úrovni normy Euro 4, tedy stavu platném do roku 2009. V nejhorším případě Euro 3, které platí od r. 2000. Nikoliv tedy 90. léta.

+3/−1
18.10.2017 18:47
Foto

J68i28ř67í 64D97v77o30ř42á84k 5835229870558

NOx se řešilo u nákladních aut zhruba s " normou EURO 2." .Ještě s " normou EURO 3 " řešili výrobci, prodejci osobnchí aut oxidy uhlíku.

+1/0
18.10.2017 19:17

L23u64d72v81í43k 79G55a89j51d46o83š41í18k 2575653544632

To máte pravdu. Akorát že vypnuté AdBlue odpovídá emisemi NOx motorům z let 2000–2008.

0/0
19.10.2017 11:30

P95e85t88r 53B53á39č20a 8665466925195

Tak se na ty smesny ekoteroristy musi.

0/−1
18.10.2017 18:39

P13a48v44e29l 63Ř66í83č64k84a 5534522851338

Diesel je hnůj. Vůbec všechna auta starší 6 let by se měla zlikvidovat

0/−11
18.10.2017 18:29

P78a26v81e83l 33N89á29r63o86ž30n86ý 6369979113686

Já bych zlikvidoval všechny říčky starší 6 let

+1/0
18.10.2017 23:56

P34a61v25e96l 86Ř45í85č12k12a 5644772511738

Máte snad nějaký rozumný argument, proč mají na silnicích jezdit čudící šunky?

0/−2
19.10.2017 6:31

M11a68r20t53i98n 65V74y37s57k36o43c56i72l 3542258275560

vzhledem k tomu kolik vypustí nákladní loď v porovnání s celoročně provozovanou flotilou starých Liazek, tak jsou ty liány to nejdůležitější, co by se mělo řešit ;-) pokud se budou likvidovat naprosto funkční auta, jen aby se mohly vyrobit nové, to je ta vaše úchylná ekologie? 8-o

+1/−1
19.10.2017 8:44

V92á64c65l24a39v 33K38o54v98á86ř 1912241797284

Co je na 6ti letém benzínu "šunkoidního"? Možná jen to, že to ještě mělo motor ;-D

0/0
21.10.2017 0:18

D54a47n55i62e27l 20T42s36c42h36e41r76n34a81y 2505232899692

nizsi komprese nizsi obsah NOx a vetsi popelove castice - mensi ohrozeni zdravi

0/0
26.10.2017 16:33

V83a54c71l22a85v 58M70e45d80e98k 5101772815235

Pokud vás jen nafta na km vyjde +/- na 1000 Kč, a dalších 2000 dáte na amortizaci (servis, oleje, pneumatiky...), tak fakt těch ušetřených 30Kč za AdBlue nedává moc velký smysl.

Uvádět kolik je to celkem za rok na 20 kamionech je demagogie. Kolik je to v % nákladů?

+2/0
18.10.2017 16:28
Foto

J77i17ř87í 18D26v91o96ř16á23k 5655329380818

Už jsem to psal ráno. Nejde ani tak o úsporu za AdBlue, ale o opravy. Je to jedno z nejporuchovějších zařízení. První tři,čtyři roky relativně funguje. Ale potom opravy v desítkách tisíc. Není problém 50 000 Kč bez DPH. Krabička 10 - 15 000 Kč. A vzhledem k počtu výrobců ......

+1/0
18.10.2017 16:35

V62a97c56l13a84v 95M32e39d34e56k 5421612965915

já polemizuju s tím, co je v článku - a právě proto mi bylo jasné, že informace v článku uvedená je logický nesmysl.

Jinak co jsem četl, tak SCR jako takové má být poměrně levné - a nejdražší na něm je údajně zajistit vyhřívání nádrže a potrubí, jelikož zamrzá. Alespoň tedy u osobáků, ale předpokládám, že u kamionů je konstrukčně podobné.

+1/0
18.10.2017 17:12
Foto

J81i39ř43í 35D63v53o28ř98á26k 5925429950978

Čerpadlo a řídící jednotka tvoří většinou jeden díl. Plus napájení ohřevu hadic, nádrže. AdBlue je prakticky slabší kyselina, žiravina. Pokud odejde třeba těsnění,gufero, u čerpadla,spojovacích prvků, nemá řídící jednotka moc šancí na přežití. A cena tohoto celku se pohybuje kolem 50 000 Kč bez DPH.

P.S. U nákladních aut se to už pár let používá. Pro osobní naftovéauta budo toto hrob. Po třech letech používání nebude prodejní cena v řádu stovek tisíc, ale v řádu jednotek tisíc. Koupit si ojetinu, s hrozbou oprav v ceně toho auta ?

0/0
18.10.2017 17:47

M72i76c40h15a88l 56S75t17u47d34e94n24o81v59s82k52ý 2603541551296

ono taky bude problém v tom že tady jsou všichni ujetý na diesely. Jezdí 5km do práce a 5km z práce ale musí mít nafťáka. Každej jenom vidí že nafťak pojede za 6,5 a benzín za 8,5. Další náklady s tím spojené ale nevidí. Pak at se nediví že se mu ucpe DPF. Diesel není auto na krátké cesty. Je to i o tom že v těch servisech dělaj lidi který absolutně netuší co dělaj. To mohu bohužel potvrdit z vlastní zkušenosti. O prodejcích aut ani nemluvě. To jsou v drtivé většině lidi který vědí o autech jen to že má 4 kola a volant. Tím jeho znalosti končí.Opět vlastní zkušenost. Když pak k takovému rádoby odborníkovi přijde zákazník který nemá o autech žádnou povědomost nechá si snadno nakecat nesmysli.

0/0
19.10.2017 8:36

M10i25c76h79a39l 68S83t63u63d80e62n70o88v97s59k61ý 2933511531156

..a bohužel to platí i pro autorizované značkové servisy

0/0
19.10.2017 8:37

M30a83r43t14i48n 21V81y93s45k55o65c48i85l 3752978565100

Značkový servis tím spíš. Ti garážoví jsou aspoň fandové, snaží se auto opravit. Značkový servis jsou jen měniči dílů (a to ještě bez záruky, že když vám za x tisíc neco vymění, tak to odstraní závadu).

0/0
19.10.2017 8:49
Foto

J60i74ř30í 71D22v53o65ř71á34k 5355829100318

Ale tady jde o nákladní auta, kde ta nafta má význam.Plus roční nájezd asi 100 000 km.

0/0
19.10.2017 19:20

M58a18r11e50k 98H26r81u72b40y 6287852891288

A co ceska policie? Mlci.

Na tu je slozity i test s rukavici na kontrolu DPF:-PRv

0/−2
18.10.2017 15:25

P17e25t23r 83Č22e10r12m61á42k 9758325429170

Nejde o složitost ale o bezúčelnost, test rukavicí nic prokazuje ani nedokazuje, jen mediálně vděčné cirkusové představení.

+3/0
18.10.2017 15:40
Foto

J39i76ř41í 24D84v97o93ř23á95k 5565479450768

Tady nejde o test rukacicí. Tady jde o % NOx a ty jsou bezbarvé.

0/0
18.10.2017 15:54

P80e73t36r 30Č55e43r81m93á45k 9508585499220

No vždyť ;-)

0/0
18.10.2017 16:01

Najdete na iDNES.cz