náhledy
I když se limitované edice dají považovat za určitou investici do budoucna, zůstává sběratelství vášní, která nebývá racionální a chápaná. Na druhé straně, propracované kráse modelů z Amalgam Collection je opravdu snadné podlehnout. Zvlášť když vám – za cenu osobáku – představuje fenomenální 917K.
Autor: Amalgan Collection
K tomu, abyste si tuto hračku v měřítku 1:8 pořídili domů, byste museli rozbít víc než jedno prasátko. S cenou 25 810 dolarů, v přepočtu skoro 590 tisíc korun, se dotahuje na většinu reálných zánovních osobáků.
Autor: Amalgan Collection
Když se řekne limitovaná edice, myslí to v Amalgam Collection opravdu vážně. Kousků, jako je tento, bylo vyrobeno jen pouhých deset exemplářů.
Autor: Amalgan Collection
Mít jeden takový modelový exemplář 917K doma ve vitríně není nepodobné pocitu výlučnosti, jako kdybyste měli skutečný zaparkovaný v garáži.
Autor: Amalgan Collection
Model s naprostou věrností představuje vůz, s nímž Pedro Rodríguez a Jackie Oliver zvítězili ve 24 Hours of Daytona, dne 30. a 31. ledna 1971.
Autor: Amalgan Collection
Tehdy se legenda nesmazatelně zapsala do dějin automobilových závodů. Porsche 917K ujelo 4218 kilometrů průměrnou rychlostí 175,7 kilometrů v hodině.
Autor: Amalgan Collection
Vítězství fakticky odstartovalo nadvládu vozu 917K v mistrovství světa sportovních vozů na následující dvě sezony.
Autor: Amalgan Collection
Dnes je 917K uctíván jako jeden z nejikoničtějších závodních vozů všech dob. Byl to vůz, který přinesl značce Porsche první celkové vítězství v nejnáročnějším závodě na světě.
Autor: Amalgan Collection
Propracováním detailů není zpodobnění exempláře ani tak „model“, jako spíše zmenšená dvacetipalcová replika, vyvedená v měřítku 1:8.
Autor: Amalgan Collection
Pro konstrukci tohoto jednapadesát centimetrů dlouhého klenotu byly – jak už je v Amalgam Collection zvykem – využity ty nekvalitnější dostupné materiály.
Autor: Amalgan Collection
Úprava designu, ono umělé zašpinění, vystihuje přesně zadokumentovanou podobu originálu. Takto vypadalo, když po dlouhých 24 hodinách závodu konečně dojelo do cíle a získalo své další zlato.
Autor: Amalgan Collection
Z mnoha ohledů se dá o 917K přemýšlet jako o uměleckém i historii dokumentujícím díle.
Autor: Amalgan Collection
Základní design není fikcí tvůrců, ale je vystavěný na základě digitálního skenu originálního stroje 917K, včetně přesně rozepsaných kódů barev dodaných společností Porsche.
Autor: Amalgan Collection
Jeden každý z desítky sestavených kousků dával dohromady tým profesionálů. Kompletní vývoj modelu zabral 4 tisíce hodin.
Autor: Amalgan Collection
Dotvoření znečištění karoserie je propracovaným záměrem malíře z Bristolu, který se opíral o archivní snímky. Trvalo to 450 hodin na každém exempláři.
Autor: Amalgan Collection
Ani hodinové strojky nejsou tak složité. Model v sobě nese tisíce přesně zkonstruovaných dílů: odlitky, fotolepty i CNC obráběné kovové komponenty.
Autor: Amalgan Collection
Ta krása je i podle výrobce neuvěřitelně křehká a žádá si extrémně opatrné zacházení. Amalgam doporučuje omezit manipulaci na minimum, aby nedošlo k odstranění zvětralých efektů.
Autor: Amalgan Collection
Ke každému z deseti modelů bude přiložen archivní výtisk v kvalitě Giclée, vybraný kurátorem, na kterém je vůz zachycen v polovině svého nejslavnějšího závodu.
Autor: Amalgan Collection
Mít jej doma může být i splněným snem filmových fanoušků. Právě s 917K zazářil na plátně Steve McQueen ve filmu „Le Mans“.
Autor: Amalgan Collection