Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ústupek v zákazu spalovacích aut od roku 2035. Německo podepsalo bianco šek

Evropští ministři stvrdili tento týden konec spalovacích motorů po roce 2035. Proti předchozímu návrhu má obsahovat výjimku povolující spalovací motor pro syntetická paliva. Jenže je to jen záměr, který opět bude podléhat schválení v Bruselu. A to není jisté. Porsche a Ferrari tak ještě z nejhoršího venku nejsou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZP

Fiala, Síkela, Kupka a ti další Jidášové nás prodali, lumpové.

0 0
možnosti
LJ

Hrozne na cele te veci je, ze ani nazor Polska (dle poctu obcanu) na veci nic nezmeni. Vazne se z nas stala kolonie.:-/

0 0
možnosti
TD

V článku je jedno nepravdivé tvrzení, pokud jde o údajné problémy s infrastrukturou čerpacích stanic pro e-fuel. Žádné nové úpravy či oddělení není nutné. Něco podobného jsme tu totiž už v historii měli - šlo o bioethanol E85. Pokud se to nakonec Porsche povede a dotáhnou technologii do možnosti masivního nasazení s nákladovou cenou mezi 1-2 EUR za litr, tak s vysokou pravděpodobností bude jako hlavní široce distribuované e-palivo používán syntetický ethanol. Teď mají jako primární výstup methanol, ten je ale kvůli toxicitě pro masové nasazení nepřijatelný a nejjednodušší další derivát je ethanol. Modifikace stávajících benzínových motorů na něj není problém, koneckonců před 10-15 lety, v době opojení E85, se prodávala auta s benzínovým motorem, co uměla spalovat i čistý ethanol přímo z výroby a bez nějakého extra cenového navýšení. Jde hlavně o odolnější materiál a sedla ventilů, rozvodu paliva a software řídící jednotky. Sám mám takový motor v autě.

Takže ty spalováky registrované po roce 2035 budou koncipované podobně, možná budou muset mít navíc předehřev toho ethanolu pro snadnější startování za mrazu a taky určitě čidlo, který ten syntetickÿ ethanol detekuje (třeba pomocí nějakého chemického nebo nanočásticového markeru) a jen na něj dovolí nastartovat.

Ale pokud jde o pumpy, prostě jen přibude na stojanech další pistole, jako to bylo s E85. Oddělené nádrže pro různá paliva pumpy už mají a v případě E85 je používaly.

0 0
možnosti
AV

Když Kennedy vyhlašoval program letu člověka na Měsíc, neexistovala ani raketa, která by k tomu Měsíci doletěla. A ejhle, po deseti letech už se Američané producírovali po Měsíci...

EU si na zákaz spalovacích motorů dala víc jak 10 let. Tak věřím, že nejsme o nic horší než Američané, a tu výzvu také dáme :-))

0 2
možnosti
VM

na druhou stranu, nejsou pravdivé argumenty mnoha odpůrců, že se spalovací motory omezují jen v EU.

Taková Čína sice neřeší zákaz v celé zemi, ale připravuje zákaz provozu spalovacích motorů ve velkých městech. Což bude ve výsledku totéž, protože jinde, než ve velkých městech, se v Číně nová auta nekupují. A i když ještě není známá finální podoba, jednání o zákazu spalovacích motorů se vedou v Kanadě. Británie a Norsko zakazuje spalovací motory ještě dřív, než EU. Takže argument "dělá to jen EU" je manipulativní polopravda.

2 2
možnosti
VM

mimochodem, v USA je už zákaz schválen v Kalifornii, jedná se o něm v New Yorku, a je prakticky jisté, že v dalších státech trvale ovládaných Demokraty je to jen otázka času.

A nějak moc nevěřím Elonu Muskovi, že po desetiletích trvalé podpory Demokratů náhle politicky prozřel, a začal podporovat Republikány. Podle mě je to chladnokrevná cynická vypočítavost, chce zlepšit vnímání Tesly i mezi Republikány.

0 0
možnosti
MN

M70i10l64o42š 10N34e69r47a47d

31. 3. 2023 10:58

Vlastně nejde o žádný ústupek. Tohoto paliva se vyrobí jen velmi málo a litr vyjde na 270 kč. Toto palivo má smysl jen v době války kdy stát nemá dostatečný přístup k normálnímu palivu.

1 0
možnosti
VM

tady je zásadní problém - jediný alespoň trochu smysluplný postup výroby vodíku (jak pro vodíková auta, tak jako komponenta pro výrobu syntetického paliva) je ze zemního plynu. Jenže to není bezemisní zdroj, při této výrobě vzniká CO2. A navíc by bylo efektivnější jezdit přímo na CNG, než z něj vyrábět něco jiného.

Jako uhlíkově neutrální je brána pouze výroba elektrolýzou, kde na výrobu vodíku pro 1L syntetického paliva (takže 20km dojezdu) je potřeba 27kWh elektřiny. To je množství, na které elektromobil běžně ujede 160km, takže spotřeba energie pro syntetická paliva je osminásobná jen při samotné výrobě vodíku, se zbytkem výrobního procesu se dostaneme na desetinásobek.

Tohle skutečně není použitelná alternativa, která by mohla zvrátit přechod na elektromobilitu.

1 0
možnosti
VM

Hlavně si nedělejte iluze, že je to nějaká záchrana spalovacích motorů. Tohle se prolobovalo proto, aby pár jedinců mohlo dál jezdit s 911GT3. To není určeno pro Fabii nebo Duster.

Cena ani objem výroby syntetických paliv nebude taková, aby to bylo použitelné pro běžná velkosériová osobní auta.

8 0
možnosti
JC

J28á54n 61C90i35s26á56r

31. 3. 2023 10:33

Brusel na to tlačil, ale súhlasili s tým všetky štáty, resp. politici nespravili dostatočne kroky, aby tento nezmysel zatrhli. Teraz sme na rade my voliči, aby sme im to vo voľbách spočítali. Ja osobne už nedám hlas žiadnej proeurópskej strane, pokiaľ budú v Bruseli takýto fanatici.

5 0
možnosti
KL

V roce 2024 jsou nové volby do Europarlamentu. Myslím - věřím, že ta levičácká lůza bude vypráskána a bude se řešit nová agenda. Nic není nerevokovatelné.

3 0
možnosti
VM

A kdo podle vás ty volby vyhraje? Greendeal podporují prakticky všichni od leva do prava. Proti jsou jen různé 1% uskupení.

2 0
možnosti
PK

Tak dáme do každého elektroauta naftovou elektrocentrálu a je to vyřešeno8-o

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč