200 korun za litr benzinu pro 1011 koní Ultimy GTR

aktualizováno 
Bugatti Veyron už má na českých silnicích konkurenci. Kanárkově žlutá Ultima GTR ma 1011 koní a pojede až 380km/h. Majitel říká, že zatím ultimu jen zajíždí a manželce ji nepůjčí.

Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007) | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Tak jsme se holt byli jen provětrat. Jet se v tom nedá. Mám obuté sportovní gumy bez vzorku. To bych skončil v první zatáčce,“ říkal podnikatel, který si nepřál uvést jméno, při pohledu na průtrž mračen nad mosteckým okruhem, kam se sjely ty NEJ auta v Česku. VÍCE ZDE...

Jeho Ultima GTR je jediná na světě. Zatímco ostatní vozy tohoto typu mají 650 koní, tu jeho předělala specializovaná firma v USA a nyní se jí pod kapotou ukrývá 1011 koní.

"Já už měl ultimu dlouho. Ale byl to takový mastodont. K tomu autu byl ten starý motor příliš těžký, měl starý karburátorový systém a pořád měl nějaké poruchy, což mi vadilo. Tak jsem přemýšlel, co zlepšit. A je to také otázka zvyku.

Když si zvyknete na vůz s 200 koňmi, tak toužíte po silnějším. Když zkrotíte třistakoňový, tak už zase chcete silnější. A když se nabízelo, že by se dal udělat lepší a silnější motor, tak jsem si těch magických tisíc koní chtěl splnit. Ale ne za třicet milionů, jako například Veyron,“ říká.

Manželce auto nepůjčuje
Z původní ultimy tak vlastně nezůstalo mnoho. "Ta úprava stála kolem šesti milionů korun a samotný vůz kolem pěti. Kdybych to věděl už tenkrát, tak jsem si koupil jen rám.

My jsme třeba úplně vyhodili celý motor a spoustu dalších věcí. Nyní jí chci dotáhnout k dokonalosti, přestavit podvozek, zlepšit jízdní vlastnosti. Ale to už je takové hraní na delší dobu,“ líčí.

Manželce prý svého žlutého krasavce nepůjčuje. "Sice má homologaci na silnici, ale já na ty české jezdím málo, jen kvůli zajíždění. Tohle auto na silnici vůbec nepatří, není v něm ani takový komfort, jako v jiných sportovních autech.

Teď ho zajíždím, abych najel 2 500 kilometrů. Může jet rychlostí až 380 kilometrů v hodině, ale já jsem to ještě ani nezkoušel. Do zajetí mi chybí ještě 900 kilometrů, takže jezdím na první výkonnostní stupeň, což je něco pod 800 koní,“ popisuje.

400km/h: to je strašlivé
Na lámání rychlostních rekordů je ještě brzy. "Než by se na něj vydal, tak to auto nejdřív vezmu do aerodynamického tunelu, abych si vyzkoušel, jestli se mi třeba v 380 kilometrech nezvedne.

Řídit auto do nějakých 320 nebo 330 kilometrů to není až takové drama, ale pak už je to věda. Ten, kdo jezdí přes čtyři sta, a ten kdo autům rozumí, ví, že už je to strašlivá rychlost.

To, co je mezi 200 a 300, to není takový rozdíl, ale mezi 300 a 400 je to strašné. Stačí, aby někde na horizontu "podfouklo“, a to auto se normálně ve větru vznese a je konec,“ líčí.

Zatím nejrychleji jel 340 kilometrů."Ale to bylo na dálnici v Německu, tam se dá jezdit. Tady si nepotřebuji nic dokazovat. A když mne zastaví policisté, tak spíš jen ze zvědavosti,“ říká.

Litr benzínu stojí 200 korun
Živit ultimu není žádná legrace. "Vezme si 100 litrů na sto kilometrů. Tankuje se tam stošestnáctioktanový benzin. Teď zatím ještě jezdím na stooktanový, což na první dva výkonnostní stupně můžu.

Když ale budu chtít jezdit na těch 1011 koní, tak budu muset dávat lepší a litr pak vyjde na 200 Kč,“ popsal podnikatel z Prahy.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

Advantage Consulting, s.r.o.
ÚČETNÍ S AJ - PRAHA

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 23 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz