6 Bugatti Chiron: 65 milionů korun
Když Ferdinand Piech, bývalý předseda dozorčí rady skupiny Volkswagen a vnuk Ferdinanda Porsche, požadoval, aby automobilka Bugatti vyrobila nejrychlejší sériový vůz na světě, inženýři ve francouzském Mulsanne se zamysleli a vyrazili všem dech leteckou a kosmickou technikou zabudovanou v autě. Bugatti Veyron s motorem W16, čtyřmi turbodmychadly a výkonem přes 1000 koní mohl jet teoreticky rychlostí až 431 kilometrů za hodinu. Během let vzniklo také několik verzí včetně roadsteru. Jeden z významných milníků našeho století je však pryč.
Jeho místo zaujal Chiron, dražší, rychlejší, vymakanější a silnější Bugatti. Pýcha značky využívá podobný čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec do W jako Veyron, nabízí však výkon přes 1500 koní a z bezpečnostních důvodů omezenou maximální rychlost na 420 kilometrů za hodinu.
A proč patří Chiron k nejdražším autům světa? Je totiž ručně vyráběný ve speciálním ateliéru automobilky. Auto zaujalo kladenské techniky společnosti Lego natolik, že za 13 438 hodin postavili z více než milionu dílků Lego Technic plně pojízdnou repliku Chironu. Rodina Bugatti se rozšířila také o Divo, dražší, pomalejší, ale lépe zatáčející Chiron. Vzniklo pouhých čtyřicet kusů a všechny se na soukromé prezentaci prodaly, co kus, to 125 milionů korun.