Jednoduchá jízda do města. Na tříkolovou motorku stačí řidičák na auto

Skútry jsou čím dál populárnější a rozšířenější, ale mnoho lidí se bojí bezpečnosti a nestability jednostopého vozidla. Nejen pro ně je tu segment tříkolek, které poskytují trakci a bezpečnost podobnou autu. Nejnovějším přírůstkem do této třídy je Yamaha Tricity.

Yamaha se na rozdíl od konkurence pustila cestou maximální jednoduchosti. Projevuje se to hlavně na hmotnosti, díky které může skútr pohánět „jen“ jednoválcová stopětadvacítka o výkonu 8,3 kW.

To znamená, že novou Tricity můžete řídit s řidičským oprávněním skupiny B. Díky malému motoru nejsou třeba legislativní ústupky, jako je přidání nožní brzdy nebo aretace předních vahadel pro samostatné stání. Nejen to se podepsalo na skvělé hmotnosti 146 kg bez náplní.

Elegance Tricity rozhodně nechybí.

Yamaha se soustředila hlavně na jednoduchou ovladatelnost a agilitu. Té pomáhají relativně velká 14" přední kola, která jsou odpružená čtveřicí tlumičů. Na každém kole jsou dva, jeden je plnohodnotným tlumičem a ve druhém je pouze píst pro pevnější vedení kola.

Celý skútr je naprosto jednoduchý. Elegantní design se tu pojí s jednoduchými ovladači, přehlednou palubní deskou a příjemným posedem, který bude vyhovovat jak vysokým jezdcům, kteří tu mají dostatek místa pro nohy, tak menším postavám a ženám, které bez problému dosáhnou z nízkého sedla na zem.

Na dlažebních kostkách jede Yamaha komfortně.

Na skútru se sedí hodně vzpřímeně, nohy mají na rovné podlaze dost místa a velká kapotáž je dobře chrání. Pokud si pak dokoupíte velké plexisklo z doplňkové výbavy, nezaskočí vás ani chladné či deštivé počasí.

Yamaha je i praktická, pod sedlem je dost místa na otevřenou přilbu nebo menší nákup. Naopak bychom ocenili schránku na doklady v kapotáži před nohama jezdce.

V cyklistické džungli

Jako první z Česka jsme dostali možnost Tricity otestovat v ulicích a okolí Amsterodamu. Celé Nizozemsko je plné cyklistů a pohybovat se mezi nimi není žádná legrace. Předpisy pro ně tak nějak neplatí a vám nezbývá, než mít oči všude a být připraven na všechno.

Ale s Tricity je to nakonec celkem legrace. Díky dvojici kol vepředu se nemusíte bát prudkých změn směru v jakékoliv rychlosti a na jakémkoliv povrchu. Dvě kola vepředu snesou velký náklon a na limit vás dostane až škrtnutí hlavním stojanem o zem.

Palubní deska není velká, ale ukazuje přehledně vše potřebné.

Pod sedlo se vejde otevřená přilba.

Stejnou jistotu budete mít i při brzdění. Přední kola brzdíte stiskem pravé páčky, ta levá pak brzdí společně přední i zadní kolo. Tím se stává brzdění stabilní a ABS téměř není třeba. Celý ABS systém přece jen něco váží a u malého skútru je to zatraceně znát.

Nejvýstižněji lze označit jízdu na Tricity jako „samozřejmou“. Ovládání je jednoduché, skútr se dobře překlápí a kličkování mezi auty je stejně snadné, jako na klasickém skútru.

Není problém ani mít jedno kolo na obrubníku, druhé na silnici a projíždět hustým provozem. Podvozek je na tříkolový skútr také překvapivě komfortní. Přes příčné prahy se yamaha jen přehoupne a dlažební kostky nebo kanály téměř nepocítíte.

Yamaha se ovšem neztratí ani za městem, kde určitě nebudete za brzdu, i když na nějaké dálniční přesuny raději rovnou zapomeňte. Stopětadvacítka totiž dokáže tříkolku rozjet na 90 km/hod.

Z kopce pak uhání i 110, ale to už je opravdu hodně. Na okreskách si můžete být jistí stabilním podvozkem, který dobře funguje v zatáčkách i na rovinkách, a je celkem jedno, zda máte zrovna pod koly hladký asfaltový koberec, nebo rozbitou silnici plnou děr.

Pod sto tisíc

Test zakončíme tou nejzajímavější zprávou, která konkurenci udělá hodně vrásek. Yamaze se podařilo stlačit cenu na českém trhu pod 100 tisíc korun, což je oproti ostatním velká úspora.

Na výběr jsou čtyři barvy: bílá, černá a šedá metalíza a matná červená.

Na úkor ceny tu samozřejmě chybí některé vymoženosti, jako jsou zámek vahadla nebo ABS. Ale jak jsme se mohli přesvědčit, nic z toho k životu se skútrem nepotřebujete.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec
Objem: 125 ccm
Výkon: 8,1 kW při 9 000 ot.
Hmotnost (vč. provozních kapalin): 152 kg
Objem nádrže: 6,6 l

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...