Yamaha FJR 1300 v redakčním testu
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
LEDkové světlomety dovedou před mašinou vytvořit bílý den.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Když přijde řeč na zatáčky, ukáže cesťák svou sportovní tvář.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Masivní kapotáž, velká nádrž a stupňovité sedlo jsou typickou siluetou modelů FJ/R již více než 14 let.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Zadní LEDkové světlo má v sobě integrovány blinkry.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Přední blinkry jsou šikovně zamaskovány do hran kapotáže. Najdete je?
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Zadní nosič je připraven pohostit top case nebo batoh.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Sedlo spolujezdce je lemmováno rozměrnými madly.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Válcové koncovky výfuků zní hutným basem.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Do převodovky letos přibyl šestý rychlostní stupeň. Řadí se příjemně a převodovka je chytře odstupňovaná.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Pod zámečkem, který odjišťuje sedlo, je motor předpětí zadní pružicí jednotky.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Centrální stojan je cestovatelská nezbytnost. Je v základní výbavě u všech modelů.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Plexi zvednuté do horní polohy bezvadně kryje i ve vyšších rychlostech.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Široká do véčka roztažená řídítka tvarují tělo jezdce do turistického posedu.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Náhon zadního kola zajišťuje v podstatě bezúdržbový kardan.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Pohodlné stupačky spolujezdce
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Náhon zadního kola zajišťuje v podstatě bezúdržbový kardan.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Čtyřpístkové brzdiče Nissin s čidly ABS mají rychlý cesťák vždy bezpečně pod kontrolou.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Svižně do zatáček? Žádný problém.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
FJR je na své označení patřičně hrdé.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Do převodovky letos přibyl šestý rychlostní stupeň.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Kýl kapotáže vyzdvihuje sportovního ducha motorky. Vlevo nahoře ten zamaskovaný přední blinkr.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Sedlo jezdce ve snížené poloze. Rozdíl je patrný na první pohled.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Prostor pod sedlem ukrývá lékárničku a rámeček pro změnu výšky.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Jízda na velké yamaze byla vždycky radost.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Ještě jednou detail zařízení pro změnu výšky sedla
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Našlo se místo i pro základní nářadí.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
I se sejmutými kufry má FJR co nabídnout.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Yamaha FJR 1300 v redakčním testu
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Matná stříbrná yamaze hodně sluší.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Číslice 1300 odkazuje na objem motoru.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Yamaha FJR 1300 v redakčním testu
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Zrcátka na pevných nožkách se seřizují pouze pohybem skel.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Zobák přední kapotáže je při staženém větrném štítu ukryt za plexisklem.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
V levé části kapotáže je schránka se zásuvkou. Při vypnutém klíčku se sama zamkne.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Ve třech kolébkových ovladačích zpočátku palec levačky občas zabloudí.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
LEDkové oči dokážou prostor před mašinou propátrat pěkně daleko.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Yamaha FJR 1300 v redakčním testu
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Palubní desku tvoří dvě LCD a klasický otáčkoměr.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Kokpit je příjemně jednoduchý. Na levém řídítku nádobka kapalinového ovládání spojky.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Přední blinkry jsou ve vypnutém stavu téměř neviditelné. Ale v okamžiku rozsvícení jsou vidět velmi dobře.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Zadní světlo shromažďuje pod jedním krytem i blinkry.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Spínač volby jízdních režimů. Sport, nebo Touring?
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Tímto tlačítkem se listuje v palubním menu.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Na pravém LCD displeji se zobrazují položky palubního počítače. Konkrétně teplota okolního vzduchu, motoru, celkový počet kilometrů, zařazená rychlost a úroveň výhřevu heftů.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Palubní deska je přehledná a rychle se na ni zvyká.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Klasické víčko palivové nádrže. Ta má objem 25 litrů.
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz
Yamaha FJR 1300 v redakčním testu
Autor: Martin Mičánek, pro iDNES.cz