První ochutnávka motonovinek: turbo, elektřina, dvouspojka

aktualizováno 
Ještě týden a na světové motocyklové výstavě v Miláně se představí nové modely pro rok 2016 a s nimi také celá řada konceptů a technologií s delším výhledem do budoucnosti. Na co sází velké motocyklové značky? Budeme jezdit na motorkách s elektromotory či turbem, nebo zvítězí palivové články?

BMW Scrambler | foto: BMW Motorrad

Výstava EICMA v Miláně je v současnosti hlavním světovým motocyklovým veletrhem, kam všichni výrobci směřují vyvrcholení svého úsilí. Pro veřejnost je otevřená od čtvrtka 19. listopadu do neděle 22. listopadu, a jestli vás fascinují motocykly, pak sem musíte aspoň jednou za život vyrazit.

Fotogalerie

Letenky do Milána jsou kvůli velké konkurenci dopravců cenově dostupné a vyplatí se spíše než cesta autem. Ale na výstavu si vyhraďte celý den, je opravdu obrovská a vstupné 21 eur za to rozhodně stojí. A co jednotlivé značky vlastně návštěvníkům představí?

Domácí značky: Aprilia, Ducati, Moto-Guzzi

Italové si pro svoji výstavu schovávají to nejlepší a své novinky pečlivě tají. Značka Ducati pouze oznámila představení dvou úplně nových modelů v kategoriích, kde zatím neměla žádné zastoupení, v kuloárech se tedy šušká o cruiseru a velkém cestovním enduru s pořádnou výbavou do terénu a velkým předním kolem. Od Aprilie se v Miláně očekává představení závodního stroje pro MotoGP 2016. Značka Moto-Guzzi ukáže nový bagger s motorem s typickým válci do stran 1 400 ccm, který by měl být hodně podobný nádhernému konceptu Moto-Guzzi MGX21.

Moto-Guzzi nám ukáže nový bagger s motorem  1 400 ccm s typickými válci do...
Koncept Moto-Guzzi MGX21

Koncept Moto-Guzzi MGX21

Japonská „velká čtyřka“: Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha

Japonské značky si stále drží většinu světového trhu motocyklů a hned tak se to nezmění. V Miláně se ukážou zajímavé koncepty, které do budoucna sázejí na využití dvou předních kol i u větších motocyklů, a možná že i první produkční modely. To již před výstavou naznačila Yamaha konceptem LMW08H s odvážným zavěšením předních kol s odpružením na vnější straně nebo Honda s konceptem Neowing se zajímavým motorem, čtyřválcovým boxerem s dvěma dvojicemi protilehlých pístů, navíc posíleným přídavným elektromotorem pro lepší akceleraci a zvýšení špičkového výkonu.

Honda představí svůj koncept Neowing.

Honda představí svůj koncept Neowing

Koncept LMW08H od Yamahy

Koncept LMW08H od Yamahy

Japonci usilovně pracují i na elektrickém pohonu, o tom svědčí třeba koncepty Yamaha PES2 a Yamaha PED2 s kazetovou konstrukcí baterie, kterou lze vyjmout a vložit do jiné motorky nebo vyměnit za nabitou. Silniční koncept PES2 se chlubí jednostranným zavěšením předního kola, které navíc také obsahuje pohon elektromotorem.

Elektro koncepty Yamaha PES2 (vlevo) a Yamaha PED2 s kazetovou konstrukcí...

Elektro koncepty Yamaha PES2 (vlevo) a Yamaha PED2 s kazetovou konstrukcí baterie.

Honda zase elektromotorem vybavila zatím nejprodávanější jednostopý stroj na celém světě, moped Honda SuperCub EV, a představila také jeho inovovanou benzinovou verzi.

Honda SuperCub EV

Honda SuperCub EV

Honda SuperCub EV

Honda SuperCub EV

Kawasaki a Suzuki zase sázejí na současný automobilový trend „downsizingu“, kdy se kvůli neúprosným emisním normám začínají prosazovat menší zdvihové objemy doplněné turbodmychadlem. Kawasaki už loni představila úspěšný litrový „hypersport“ přeplňovaný pomocí kompresoru, který ze sebe v otevřené závodní verzi umí vyždímat neuvěřitelný výkon 300 koní. Do budoucna firma pracuje i na menším objemu, zatím ovšem ukázala jen jeho skicu.

Také Suzuki již ukázala koncept Recursion a pohonnou jednotku s přeplňováním. Navíc předvedla zajímavého křížence mezi mopedem a jízdním kolem Suzuki Feel Free Go! s malým padesátkovým motorem s extrémně nízkou spotřebou.

Skica konceptu Kawasaki

Skica konceptu Kawasaki

Suzuki Feel Free Go!

Suzuki Feel Free Go!

Když se podíváme na avizované produkční modely pro sezonu 2016, můžeme se těšit na celou řadu méně či více inovovaných modelů, ale hlavním japonským hitem příští sezony zcela jistě bude velké cestovní enduro Honda CRF1000L Africa Twin. Tento stroj oprášil slávu svého předchůdce a slibuje stejně lákavou kombinaci dobrých vlastností v terénu, na silnici i na dálničních přesunech. Litrový řadový dvouválec je naladěný na 95 koní výkonu a bude možné si jej objednat i s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Honda CRF1000L Africa Twin

Honda CRF1000L Africa Twin

Zbytek Evropy – BMW, Triumph, KTM

Nové stroje Triumph Bonneville jsme už představili v samostatném článku (zde). Německá značka BMW by měla v Miláně vsadit na retro vlnu a předvést verzi modelu BMW NineT upravenou pro drsnější výlety i do terénu. Hlavní očekávání však směřuje k nové řadě maloobjemových jednoválcových motocyklů BMW G300. Jejich styl značka BMW již naznačila pomocí barevného konceptu BMW G310 Stunt.

BMW G310 Stunt

BMW G310 Stunt

Rakouská značka KTM se v Miláně pravděpodobně pochlubí závodním speciálem pro MotoGP 2016. Právě před týdnem totiž úspěšně skončil první oficiální test nového speciálu na okruhu na rakouském Red Bull Ringu.

KTM představí závodní speciál pro MotoGP 2016.

KTM představí závodní speciál pro MotoGP 2016.

Royal Enfield by v Miláně měl představit jednoválcové cestovní enduro Himalayan.

Royal Enfield by v Miláně měl představit jednoválcové cestovní enduro Himalayan.

Zbytek světa – Indie!

Americké značky se více orientují na domácí trh a v Miláně uvidíme modely představené již v létě. Ovšem hodně velké překvapení slibuje indická značka Royal Enfield, která do Milána přiveze jednoválcové cestovní enduro Himalayan.

Autoři:
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Autofotka týdne: Posel elektromobility je v Česku, načapali jsme ho

Volkswagen ID.3 je jednou z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku. Fyzickými parametry nijak výjimečně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Novinkám z Milána vládnou jednostopé crossovery, SUV má i Harley

Podobně jako u aut ovládly zvýšené podvozky také novinky 2020 na motocyklové výstavě EICMA v Miláně. A podobně jako u...

Deník začínající skútrařky: Honda PCX je skvělý sexy učitel

Teplé a stálé počasí je přímo ideální pro cestování na skútru. V případě Hondy PCX se přesednutí od volantu za řídítka...

Tipy na prázdninový výlet: deset zastavení v muzeích motorek

Sláva nadšencům do motorek. Díky nim je v Česku hodně muzeí s unikátními exponáty. Která z nich stojí za návštěvu?

Indická jawa dorazí do Česka příští rok. Už jsme na ní jeli

Snili jsme o ní dvacet let, a když se teď nad ní skláníme, najednou nějak nevíme, kam s myšlenkami. První opravdovou...

Najdete na iDNES.cz