Z auta na skútr: vyzkoušeli jsme si, jaké je to po letech vyměnit volant za řídítka. Bez zkušeností a s řidičákem skupiny B.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Mentolová Vespa Primavera s objemem 125 centimetrů krychlových je na dojíždění za prací a popojížďky po městě ideální. Okamžitě jsme si ji zamilovali.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Primavera je zlatou střední cestou: s objemem 125 cm krychlových už podá nějaký výkon a jede rychleji než "padesátka". Stále však na ni stačí řidičák skupiny B.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Italská kráska, která neztrácí svůj styl. A to loni oslavila Vespa Primavera padesátiny.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Na šaty a lodičky rovnou zapomeňte, byť by to bylo v případě jízdy na vespě stylové. Na skútr potřebujete minimálně helmu, bundu s protektory a rukavice.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Skútrařské bundy mají v loktech a ramenech všité protektory a nabízí také reflexní prvky.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Teplejší a delší varianta se hodí na skútr i na pochůzky po městě. Protektory na loktech a ramenech nejsou nijak viditelné, reflexní prvky v rukávech a na límci se dají lehce schovat.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Jedním tahem je na skútr vytáhnete a jste vidět. Po zaparkování je zase snadno vsunete do rukávu a máte budnu do města.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Ukázka v praxi: pár tahy uděláte ze skútrařské bundy pohodlnou městskou parku.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Tenčí "plátěná" varianta se na skútr hodí na jaře i v létě. Je prodyšná, avšak neprofoukne a je i voděodolná. A vypadá dobře, takže ji lze nosit i do kanceláře. Protektory a reflexní prvky jsou samozřejmostí.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Nezapomeňte na rukavice – ty by měly být buď kožené, nebo s kevlarovým vláknem. Pohodlné, prodyšné, s protektory na kloubech a polstrováním na dlani.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
A to nejdůležitější: helma. Typická je otevřená a kombinuje v sobě vnější štítek proti větru i vysouvací sluneční clonu. Při jízdě pak může skútrař využít buď jednu z variant, nebo obě současně a vysunout štítky přes sebe.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Přilba musí být příjemná, nikde netlačit, ale zároveň se nesmí na hlavě hýbat. Vždy ji s prodejcem vyzkoušejte.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Před chladnějším počasím a větrem ochrání skútraře i deka. Snadno se upne na "civilní" šaty a po zaparkování ji lehce schováte třeba pod sedlo.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Nikdy jsem na skútru nejela, nemám řidičské oprávnění na jízdu na motorce, ale chci se trochu projet. Vespa Primavera o objemu 125 centimetrů krychlových by byla perfektní volbou.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Nejprve je třeba pozorně si poslechnout teorii, pár základních rad.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Nasadit helmu...
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
a dobře ji upnout...
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
najít stojan...
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
a vespu z něj dostat na kola...
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
prozkoumat palubku, talčítka, kontrolky...
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
blinkry se budou hodit...
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
stejně jako možnost nastartovat...
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
brzdy se ovládají jako na kole.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Skútr váží kolem 130 kilogramů, tak je třeba s tím počítat, pokývat, nenaklánět.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Brzdí se dvěma prsty, ukazováčkem a prostředníčkem.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Jde se na to: nejprve odmeknout stroj pootočením klíčků.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Sepnout motor, přibrzdit si a palcem stisknout tlačítko start.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Rozvrní se motor a skútr ožije...
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Pak už stačí jen pustit brzdu a pomalu pootočit plynovou rukojetí napravo.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Ovládání světel
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Plynová rukojeť – akcelerátor
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
A jedem!
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Po seznámení se skútrem se jízda stane snadnou a zábavnou.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Úložný prostor na helmu či menší nákup najdete pod sedlem.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Přední kolo má hydraulickou kotoučovou brzdu s ABS.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Jak se starat o skútr: je dobré čas od času zkontrolovat hladinu oleje.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Zplihlé vlasy: neštěstí všech skútrařů, tedy hlavně skútrařek.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
V momentě, kdy si na stroj trochu zvyknete, se stane jízda zábavou a potěšením.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Vespa Primavera a Vespa Elettrica
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Displeje Vespy Primavera jsou ladné, jednoduché a tachometr přehledný.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Elektrická "palubka" už je jiná...moderní, digitální, ale též jednoduchá a neruší na ní zbytečně mnoho informací.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Ovládání Elettricy je totožné s klasickou Primaverou.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Motor Vespy Elettrica je tichý a jen lehce bzučí, rozjezd je plynulý a něžný...občas mám pocit, že nejedu.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES
Ale i Vespa Elettrica ze sebe dokáže vydat třeba 60 kilometrů v hodině. Na popojíždění po městě je toto zelené řešení ideální.
Autor: Lukáš Procházka, MF DNES