Značka Maxon vede statistiky prodejů stopětadvacítkových skútrů, které je možné řídit jen s řidičákem na auto.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Jestli vám tvary scuoly připadají nějak povědomé a dýchá z nich italský design, pak jste na správné stopě, čínské fabriky sází na osvědčenou kartu a dokážou okopírovat cokoli. V tomto případě si vzaly za vzor italský skútr Aprilia Scarabeo 50 ve verzi z roku 2005.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
K testu jsme vybrali Maxon Scuola, nejlevnější stroj 125 ccm s aktuální cenou 25 990 Kč, který ale na podzim bývá ve slevových akcích i za dvacet čtyři tisíc.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon je jen marketingové označení produktu, ve skutečnosti je to čistokrevný ´číňan´ a v technickém průkazu najdete v kolonce výrobce obří čínský koncern Zheijang Jiajue Motor.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Pochvalu si zaslouží spolehlivost a zpracování.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Celý stroj je díky šestnáctkovým kolům poměrně vysoký, takže se na něm v pohodě svezou i dlouháni.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Stopětadvacítkový jednoválec dává přednost spolehlivosti a odolnosti, je naladěný na poměrně skrovný výkon 5,4 kW při 8000 ot/min.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Pár drobností jako peněženka, klíče a mobil se dá uložit do schránky před koleny řidiče, ale například papírové desky A4 už se sem nevejdou.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Menší dynamika motoru je naštěstí vyvážená spotřebou zhruba na úrovni 2-2,5 litrů na 100 km a na nádrž tak najedete i přes dvě stovky kilometrů.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Na kyvnou vidlici jednostranně uloženého zadního kola maxonu je nasazený klasický skútrový motor.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Výkon 5,4 kW umí čínského dělníka rozparádit až na osmdesátku.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Postarší jsou i ovladače směrovek nebo spínač hlavního světla, které se už v dnešní době u moderních strojů většinou zapíná automaticky.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Sedlo je dost malé a milovníci knedlíků a deseti piv denně s ním možná na delších cestách budou mít problém.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Scuola jezdí na vysokých šestnáctipalcových kolech obutých do poměrně úzkých pneumatik a díky tomu kola lépe „žehlí“ velké díry než klasické skútry s malými koly.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Kvůli vysokým kolům pod sedlo nedáte nic, najdete tu jen víčko tankovacího hrdla. Vyplatí se tedy na zadní nosič přikoupit box.
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
V technickém průkazu najdete v kolonce výrobce obří čínský koncern Zheijang Jiajue Motor
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz
Maxon Scuola
Autor: Jan Altner, Motodeník.cz, pro iDNES.cz