Závodním formulím se ostatně začínají tyto motorky podobat i díky použití přítlačných „křídel“ u bočních kapotáží.
Aprilia RSV4 1100 Factory
Aprilia RSV4 1100 Factory, která před několika lety jako první uvedla na trh véčkový čtyřválec, se nyní jako první může pochlubit aerodynamickými prvky na kapotáži. Ty jsou přímo odvozeny ze závodního prototypu z MotoGP, vyvinutého závodním týmem Aprilia Racing.
Díky speciálnímu tvaru a geometrii optimalizované v aerodynamickém tunelu vytvářejí přítlak, který omezuje tendence ke zvedání předního kola při výjezdu ze zatáčky. Superbike RSV4 je sériový stroj na silnici, přesto si může jezdec kromě plně nastavitelného odpružení nastavit dokonce i polohu motoru v rámu, úhel hlavy řízení, výšku čepu kyvné vidlice a výšku zádě.
Po zvýšení zdvihového objemu na 1078 cm³ je nyní nejvyšší výkon 217 koní při 13 200 otáčkách, točivý moment dosahuje maxima 122 Nm při 11 000 otáčkách. Kvůli homologaci pro seriál závodů WSBK je na trhu také verze RSV4 RR s omezeným zdvihovým objemem na 999 ccm. U tak výkonných strojů už je samozřejmostí elektronický tlumič řízení, systém kontroly trakce i zvedání předního kola. Systém Cornering ABS za jízdy sleduje, podélný a příčný náklon.