Diskuze

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a ekologičtější provoz i mnohem nižší pořizovací cenu, odpadají starosti s parkováním ve městě a garážovat ho můžete i v malé zahradní kůlně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Všechny ty skůtry jsou typicky městská vozidla. Ale opravdu radost zažijete jenom z výletů do odlehlých koutů, tam jsou místy špatné cesty. Proto jsou kola od 16 palců nahoru velmi rozumná volba.

Já osobně mám Zündapp ZA25 z roku 1982 a ze stejného roku i Honda Camino, také 50 ccm. Nejsou to závodní mopedy, tak kolem 30 je už jejich špička s větrem v zádech, ale máte více času, prohlédnout si krajinu a vše kolem. Vánek kolem nosu ve 30 je ještě příjemný, v 120 by srážka s chroustem byla pro obě strany velmi nepříjemná.

Přilbu mít musím, ale brýle mi stačí obyčejné, s 0 dioptriemi, kvůli hmyzu. Ale potomkové míní, že s těmi brýlemi vypadám velmi inteligentně.

Ostatně to předvedl i prof.dr. Drahoš C.Sc., ale na prezidenta to nestačilo. Je teď jenom ozdobou senátu, jestli se nemýlím.

0 0
možnosti

Mě tady chybí Honda SH125, což je ideální skútr do města. Má 16ti palcové kolo i vzadu, nízkou odkládací plochu pro nohy, velké plexi. Je úzký. Praktický. Prostě ideál. Resp. ve variantě SH300:-)

0 0
možnosti

Skutr jsem ridil vzdy jen na dovolene nekde v Asii. Vyhodou bylo, ze nebyla nutna prilba. U nas by mne to nebavilo. Porad resit kam s ni, kdyz nekde zastavim ... Ta prilbomanie je uz prehnana. Dokonce i nakolobezce maji nejen lidi, ale i dospeli helmu.

0 0
možnosti

Nebýt koronaviru, byl bych v dubnu ve Vietnamu a měl jsem v plánu půjčit si skútr. Vy máte "papíry" na motorku? Já jsem si na cestách půjčoval auta. Občas i skútr do 50ccm - řídit ty větší lze s řidičákem jen na auto pouze na území ČR. Je to uvedené i v mezinárodním řidičském průkazu. Už se mi stalo, že půjčovna měla jen stroje 125ccm a více (Madeira), takže jsem byl nucen si opět půjčit auto.

0 0
možnosti

Nejpopulárnější skútry v nadpisu a pak jsou to vlastně jen skútry z vyšší cenové kategorie, který se zas tolik proti levným cinam neprodá....

0 0
možnosti

To jako na tyto mopedisty se pravidla silničního provozu nevztahují? Samozřejmě že musí stát v kolonách. Cokoliv jiného jsou přestupky.

0 4
možnosti
Foto

Pak musí stát v kolonách i cyklisté a koloběžkaři

0 0
možnosti
Foto

J76i27r86i 62B61i65l26i28n64a

20. 5. 2020 17:53

Ja projezdil v unoru na Honde hranicni hory thajske provincie Chiang Rai a nemohu si ten stroj vynachvalit. I to vypinani motoru na krizovatkach bylo prakticke a Honda se rozjela okamzite po pridani plynu. A vykon spojeny s variem byl pro jednoho jezdce i v prudkych kopcich kolem Phu Chi Fah dostatecny. Nadhera!

Ale budoucnost patri podle me elektrickym strojum. Kdo na tom nejel a nevychutnal zrychleni, ticho a absenci vibraci, neuveri! R^

8 0
možnosti

Sice jsem na elektrickém skútru nejel, ale dokážu si to představit. Ve městě bude elektrický skútr bez konkurence. Jen je potřeba ještě vyřešit doposud vysokou cenu a mnohdy i design. Mimo město bude elektrický skútr pomalý a z mého pohledu ne úplně bezpečný. Necítím se dobře na stroji, kde jsou všichni okolo mnohem rychlejší a předjíždí mě.

0 0
možnosti

M15i98l37a35n 67G72á89l

20. 5. 2020 17:51

Všecko je to hezký do doby, než začne opravdu pršet. To je člověk během pár minut jak vodník. Vím, že existují speciálí nepromokavé oděvy, ale v tom je člověk jak ve skafandru a ty kvalitní jsou dost drahé. Uvažoval jsem o skútru několikrát, ale vždycky jsem to nakonec zamítnul. To těch 80 tisíc radši dám za naftu a budu v klidu a komfortu v autě a když si vzpomenu, že potřebuju udělat velkej nákup, nebudu v pasti. Když je zima, pustím topení, když je vedro, klimatizaci. Na skůtr musí člověk být vždycky nějak oblečen, na frajera v žabkách a kraťasech bych to asi nedal. Jen vyjímečně jezdím ve špičkách, takže kolony neřeším. Další hledisko pro mě bylo - kam se skútrem přes zimu v městském bytě?

3 1
možnosti

V dnešní době už má větší smysl výkonná elektrokoloběžka. Skútr je spíš trochu radost a trochu praktická věc pro lidi, kteří ho mají kam dát a zajíždí do centra, kam se autem dostává špatně

2 0
možnosti

Pokud by tam mělo být opravdové srovnání první ligy skútrů s něčím levnějším, tak tam měla být v testu opravdová Čína. Takto je to jen porovnání toho nejlepšího, co je na trhu a tak logicky všechny dopadly dobře;-).

0 0
možnosti

4 roky na skútru Honda SH125, co z toho mohu říct:

+je to zábava, ne že ne

- úložný prostor je limitem, zvlášť když chcete jet ve dvou a máte převést druhou přilbu

+po městě je to super, parkování kdekoliv, rychle přes kolony, to člověk ocení

-když jedete do města, nesmíte zapomenout, že se musíte vrátit na stejné místo po obchůzkách

+125 mimo město na okreskách stačí v pohodě

-125 na širých státovkách a dálnicích už je pomalá, kamion předjede, ale na delší cesty to úplně není (sic s ní občas jedu i 300km)

+ pokud jedete do 15 minut tak se nemusíte ani moc zabývat teplotním komfortem apod., přilbu máte ve skútru, zbytek jako byste šli pěšky nebo jeli na koloběžce takto lze použít

- na cokoliv delšího to chce vybavení, teplotní komfort i bezpečnost řešíte neustále. Problém je, že bezpečné oblečení do parného léta prostě neexistuje, zastavíte na semaforu a upečete se a někdy se upečete i za jízdy.

- delší vlasy v přilbě začnou svědit, člověk ví, kdy má jít k holiči, - kdo nemá své parkování, musí řešit pojistku a klepat se ať mu to někdo neukradne, navíc skladování přes zimu, není to pro každého. Sečteno podtrženo je to hodně specifická věc a dnes bych většině lidí doporučil koupit si na cesty po městě koloběžky Inokim OX S, případně dualtron. Ano stojí přes 50k, ale má slušný výkon, vynikající zpracování a zaparkujete ji pod postel. Navíc ji hodíte do vlaku či auta a použijete na poslední míli.

6 1
možnosti

A nevadím Vám na té drahé koloběžce ta malá kolečka? Také jezdím na koloběžce, ale ne tak drahé, a s většími koly. Je pravda, že není tak skladná. Limitem je hmotnost 35kg i nižší kvalita provedení. Baterie LiFePo4 má prakticky neomezenou životnost. přežije několik koloběžek.

Poradil bych vám bezpečnou bundu do parného léta na skútr: https://www.motoabbigliamento.it/en/tucano-urbano-multitask-black-summer-jacket nebo https://www.motoabbigliamento.it/en/tucano-urbano-monsieur-jacket-black R^

0 0
možnosti

Jako skutr by se mi libil, ale kdybych si k autu dokoupil skutr a jezdil na nem kdyz je pocasi OK, tak by me to nakladove vyslo spise jeste draz nez jezdit jen tim autem. A pri vyberu jezdit levneji autem nebo draz autem plus skutrem holt to auto spise vyhraje...

0 0
možnosti

Njn, u nás je (zatím) skútr nebo motorka použitelná nanejvýš tak 4-5 měsíců, v Řecku jezdí na starých poloautomatických Hondách všichni.

1 1
možnosti