Superbike skútr: Aprilia SRV 850 je okruhový stroj

aktualizováno 
Když si kupujete skútr, je to většinou proto, že chcete jezdit úsporně, šetřit čas v zácpě a nezabývat se zbytečným servisem. Všechno tohle ale u superskútru Aprilie neplatí. A právě proto se líbí.

Aprilia SRV 850:Na Aprilii si můžete dovolit hodně sportovní jízdu. | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Podobný projekt jako je SRV tu už byl v podání Gilery. A Aprilia z Gilery 800 převzala celou řadu konstrukčních řešení. Přidala ale něco, co předchůdci chybělo a odsoudilo ho to k velkému komerčnímu neúspěchu: styl. SRV totiž víc než nápadně připomíná superbike RSV 1000, který vyhrál titul mistra světa v sedle s Maxem Biaggim.

Aprilia SRV 850: Maska vychází z modelu RSV 1000.

Aprilia SRV 850: maska vychází z modelu RSV 1000.

 

Aprilia SRV 850 v číslech

  • motor: čtyřtaktní, vidlicový dvouválec chlazený kapalinou
  • objem motoru: 839 ccm
  • objem nádrže: 18,5 l
  • výkon: 76 koní
  • točivý moment: 76,5 Nm
  • pevodovka: elektronicky řízená automatická CVT
  • cena: 249 900 korun

Z něj skútr přebral masku a celou zadní partii. I zbytek stroje je laděn hodně sportovně. Velký dvouválec by se na kyvnou vidlici nevešel a je umístěn před sedačkou, zadní kolo je přes variátor poháněno řetězem. To samozřejmě ubírá podsedlový prostor a do něj dáte jen to nejnutnější. Další schránky tu úplně chybí. Co naopak nechybí je možnost vybavit skútr regulérní závodní kontrolou trakce a systémem ABS. A věřte, že ho budete potřebovat.

Pozor na předpisy!

Po usednutí do sedla rozhodně nemáte náladu jet po vesnici pro rohlíky, spíš máte chuť vyrazit na závodní okruh a toho chtěla Aprilia dosáhnout. Sedlo je hodně sportovní, jezdecká pozice předkloněná a řídítka jsou dost dole. Pro výletní jízdu nic extra, ale jakmile skútru trochu povolíte uzdu, je taková jezdecká pozice ideální.

Fotogalerie

Překvapivě dobře je na tom spolujezdec, ten má místa dost, k tomu pohodlné stupačky a velká madla.

Vzhledem ke sportovním ambicím je podvozek poměrně komfortní, zároveň ale dostatečně tuhý, aby snesl i velmi hrubé zacházení. Brzdy nesou značku Brembo a podle očekávání fungují výborně, i když si vzhledem k potenciálu stroje dokážeme představit lepší nástup.

Alfou a omegou je tu ale motor. Ten má v každých otáčkách sily na rozdávání a v kombinaci s dobře nastaveným variátorem dělá z každé akcelerace čirou radost.

Přestože jde "pouze" o skútr, rozhodně to není stroj pro začátečníky. Aprilie umí být hodně záludná a pokud jí nevládnete pevnou rukou, dokáže vás potrestat. Paradoxně dost nepříjemná je jízda ve městě. Cítíte, že se skútr v malých rychlostech trápí a chtěl by jet rychleji. Můžete mít ale jistotu, že na semaforech budete vždy nejrychlejší!

SRV 850 sice není úsporná (spotřeba je okolo 10 litrů), není ani hbitá ve městě či pohodlná na cestách, ale jízda na ní vás dokáže oprostit od všech problémů a dopřát vám ničím nerušenou radost. A o to tu konec konců šlo.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Vychytralí řidiči v Praze předbíhají a blokují tak provoz

Řidiči využívají k odbočení pruhy pro přímý směr

Každý den se na pražském Smíchově opakuje stejná situace. Aby nemuseli čekat v koloně, porušují někteří řidiči...

Další z rubriky

Italská sexbomba je všeumělka, nevšední techniku kombinuje s modernou

Na silnici je motor trochu nudný a postrádá sportovní emoce.

Prodeje motocyklů v posledních letech táhnou dvě kategorie. Velká cestovní endura po vzoru automobilových SUV, a pak...

Piaggio MP3 je tříkolový drak, kterého ovládne i nováček bez řidičáku

Piaggio MP3

Pokud vás auta omrzela, běžné skútry vám připadají slabé, ale řidičák na motorku neplánujete, je pro vás tato lehce...

Holanďan sestrojil motorku ze dřeva. Jezdí na palivo z mořských řas

Dřevěná motorka: nápad šílených vynálezců, nebo cesta, jak změnit budoucnost...

Lidé zatím neví, jak bude za třicet let vypadat budoucnost dopravy. S jedním zajímavým vynálezem nedávno přišel...

Najdete na iDNES.cz