Royal Enfield Continental GT
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Hlavními rysy Enfieldu GT jsou klasické prvky prolínající se s moderními technologiemi. Pod ručně zpracovanou nádrží je rustikální stojací jednobuch, zatímco předek je ozdoben dvoupístkovým brembem a záď se pyšní dvojicí pružících jednotek s expanzními nádobkami.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Na koncích závodních vlaštovek jsou malá, ale účinná panoramatická zrcátka. Logo výrobce je ručně gravírováno do hliníkové nádrže.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Námi testovaná verze byla jednosedadlová. Objednat však lze i dvojsedlo. Pravou stranu mašiny zdobí mechanická nakopávačka. Po chvíli cviku se s ní dá motorka skutečně nastartovat.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Při jízdě na Enfieldu procházejí vibrace motorky celým tělem. Jízdu v hlubších náklonech je lepší chvíli trénovat.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
...ale nakonec se dílo podaří. Dříve než hlásič náklonu se však kontaktem se zemí pochlubí koleno výfukové trubky.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Nádhernou ruční práci najdete všude, kam se podíváte. Royal Enfield se za svou značku rozhodně nestydí, své iniciály nese i na zadním krytu startéru. Aby nedošlo k pochybám o jaký se jedná model, motor nese štítek s písmeny GT lemovanými ratolestmi.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Černý kryt převodovky dodává mašině na exkluzivním vzhledu. Mimochodem převodovka chodí jako hodinky.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Royal Enfield Continental GT je městský závoďák 21. století. Věřili by jste tomu?
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Vzpřímený posaz se s přibývající rychlostí mění v závodnický "záleh". Ani se nemusím nijak přemáhat. Přijde to samo.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Jízda na Enfieldu je radost ve své krystalické podobě. Brutální návrat ke kořenům je osvěžením mezi high tech robotickými mašinami, které nabízí dnešní trh.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Continental se veze na vzrůstající vlně zájmu o motorky stylu café racer. Ne každý ale bude připraven na tak syrový stroj.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Hrbatá městská dlažba občas přivede zejména přední vidlici do úzkých. Je to ale dobová mašina a v dobách jejích předků se jinak nejezdilo. Takže vzhůru do toho.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Indický závoďák uveze i bagáž na několikadenní výlet. Nechci ani odhadovat, co všechno na něj zvládnou naložit v jeho domovině.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Po prvních pár kilometrech seznamování je jízda na indické raketě jedna velká pohoda.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Zatáčky jsou velkým voláním divočiny. V sedle gétéčka se jen těžko odolává.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Daleko dozadu zakopnuté hliníkové stupačky, pancéřové brzdové hadice a moderní tlumiče jasně odkazují na závodního ducha motorky.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Také podsedlový boční panel hrdě nese logo GT. Testovaná motorka byla vybavena i zakázkovým krytem řetězu.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Zlaté dráty v kolech dodávají mašině na exkluzivním vzhledu. Ať se na tuhle motorku díváte odkud chcete, nikdy nejde jen tak přestat.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Jednoduché analogové budíky. Víc není potřeba. Palivoměr je milým bonusem.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Royal Enfield Continental GT
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Royal Enfield Continental GT
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Ruční táhlo sytiče. Ještě jste nezapomněli, jak se s tím zachází?
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Boční panely stejně jako ostatní ručně zpracovávané díly nejsou strojově přesné. Ale o to tady jde ne?
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Na nezpevněnou cestu opravdu jenom v případě nouze! Honem zpátky na silnici. Tam je gétéčko jako doma.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Pravěký agregát je vybaven elektronickým vstřikováním paliva. Na jeho typický chod to ale valný vliv nemá. Naštěstí.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Hrdá značka s opravdu velmi dlouhým rodokmenem.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Logo GT nepřipouští kompromisy. Tohle je opravdový závoďák.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Zbytečnosti a elektronické parádičky tady nehledejte. Jedinou elektronikou je LCD display v rychloměru.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Za řídítky Enfielda se nacházíme mimo čas i prostor. Nohy k nádrži, bradu na budíky a pravou ruku na doraz. To se prostě musí zažít.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Royal Enfield Continental GT
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz