Jako ve školní jídelně. Hlad na Dakaru zaženou těstoviny a sladké

  15:50aktualizováno  15:50
Peru (Od zpravodaje iDNES.cz) - Během celého Dakaru se v zázemí pohybuje jen v rámci týmů téměř dva tisíce lidí. Největší stavbou v bivaku je obří stan s výdejnou jídla a přibližně pěti sty místy k sezení. Každý den se vydá přibližně 7 tisíc jídel a 12 tisíc nápojů.

Ne vždy každému všechno chutná. | foto: Jan Altner

Jídla se připravují ve dvou kamionech cestujících s celým tímhle cirkusem po celém závodě. Všechny akreditované osoby (nikdo jiný se do bivaku nedostane) mají nárok na snídani, oběd a večeři. O stravování se stará velká francouzská firma, takže jídla většinou vycházejí z francouzské kuchyně.

Všechny pokrmy se vydávají u dlouhého pultu formou bufetu. Snídaně je nečekaně královská: na výběr jsou sladkosti, vajíčka míchaná i vařená, sýry, uzeniny, jogurty, cereálie, zelenina i ovoce. Samozřejmě káva i čaj.

Fotogalerie

I obědy bývají pestré. V nabídce je vždy polévka, hlavní teplé jídlo často i s více variantami příloh, studené jídlo, zelenina, ovoce a dezert. Výdej obědů probíhá do 15 hodin.

Složení večeře je podobné a je k dispozici do pozdních nočních hodin. Pokud si někdo z nabídky nevybere, je tu poslední záchrana v podobě těstovinového baru, kde jsou celý den k dispozici teplé těstoviny nejméně se třemi teplými omáčkami. Kdo ví, že stráví celý den mimo bivak, může si v jídelně vyzvednout cestovní balíček s jídlem.

dakar

Větší týmy mají často vlastního kuchaře, proto ty největší jezdecké hvězdy v hromadné jídelně nepotkáte. V týmu MRG, se kterým cestuji, nejsou žádné primadony, proto využívají společné stravování. Tým však málokdy stihne dorazit do bivaku před patnáctou hodinou, proto občas musí něco uvařit někdo z týmu sám. Nebývá to nic složitého, většinou těstoviny s omáčkou nebo polévka z pytlíku a vaří ten, kdo má zrovna volné ruce.

Mimo to má s sebou tým velké množství sladkostí, ale především výživových doplňků. Nejvíc k kurzu jsou proteinové tyčinky nebo například sušené maso. Závodníci takto doplňují energii i na cestách. Samozřejmě ne v rychlostních zkouškách, ale na přejezdech nebo při tankování. Potravinové doplňky dodávají energii nejen závodníkům, ale i členům týmu – všichni ze sebe vydávají maximum.

Autoři:

Nejčtenější

Jawy jsou zas snem Indů. Perak se s velkou slávou vrací

Detail indické JAWY 300

Je neděle a v novém motosalonu Jawa v indickém Džajpuru je rušno. Čtyři zaměstnanci se nestačí otáčet. Na barové...

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Autofotka týdne: Punková octavia hvězdou pražské autovýstavy

Hot rody na výstavě Autoshow Praha 2019

Kvůli tomuto exponátu stojí za to vyrazit do Letňan na výstavu Autoshow Praha, která probíhá o tomto víkendu. V zadním...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Ojeté VW, škody a toyoty si cenu drží, nejvíc padá u aut z Francie

Ilustrační snímek

Trh mladých ojetin stále roste a pravděpodobně tomu tak bude i nadále. Zejména pokud dojde k avizovanému zdražování...

Další z rubriky

Stařec a motorka. Jeho tři sta kilometrů za hodinu dosud nikdo nepřekonal

Motocyklová legenda Burt Munro

Před 120 roky se na Novém Zélandu narodila motocyklová legenda Burt Munro. Muž, který ve svých sedmašedesáti letech, s...

Jawy jsou zas snem Indů. Perak se s velkou slávou vrací

Detail indické JAWY 300

Je neděle a v novém motosalonu Jawa v indickém Džajpuru je rušno. Čtyři zaměstnanci se nestačí otáčet. Na barové...

Dvoutakty na sněhu. Dvouválcové skútry jsou návratem do světa bez limitů

Titan si vyloženě říká o jízdu vestoje ve stupačkách.

S vysokootáčkovým ječením velkého dvoutaktního motoru se dnes setkáte vlastně jen u amerických sněžných skútrů. Jinde...

Suzuki VS 750 Intruder
Suzuki VS 750 Intruder

r.v. 1989, naj. 35 500 km
65 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz