Jako ve školní jídelně. Hlad na Dakaru zaženou těstoviny a sladké

  15:50aktualizováno  15:50
Peru (Od zpravodaje iDNES.cz) - Během celého Dakaru se v zázemí pohybuje jen v rámci týmů téměř dva tisíce lidí. Největší stavbou v bivaku je obří stan s výdejnou jídla a přibližně pěti sty místy k sezení. Každý den se vydá přibližně 7 tisíc jídel a 12 tisíc nápojů.

Ne vždy každému všechno chutná. | foto: Jan Altner

Jídla se připravují ve dvou kamionech cestujících s celým tímhle cirkusem po celém závodě. Všechny akreditované osoby (nikdo jiný se do bivaku nedostane) mají nárok na snídani, oběd a večeři. O stravování se stará velká francouzská firma, takže jídla většinou vycházejí z francouzské kuchyně.

Všechny pokrmy se vydávají u dlouhého pultu formou bufetu. Snídaně je nečekaně královská: na výběr jsou sladkosti, vajíčka míchaná i vařená, sýry, uzeniny, jogurty, cereálie, zelenina i ovoce. Samozřejmě káva i čaj.

Fotogalerie

I obědy bývají pestré. V nabídce je vždy polévka, hlavní teplé jídlo často i s více variantami příloh, studené jídlo, zelenina, ovoce a dezert. Výdej obědů probíhá do 15 hodin.

Složení večeře je podobné a je k dispozici do pozdních nočních hodin. Pokud si někdo z nabídky nevybere, je tu poslední záchrana v podobě těstovinového baru, kde jsou celý den k dispozici teplé těstoviny nejméně se třemi teplými omáčkami. Kdo ví, že stráví celý den mimo bivak, může si v jídelně vyzvednout cestovní balíček s jídlem.

dakar

Větší týmy mají často vlastního kuchaře, proto ty největší jezdecké hvězdy v hromadné jídelně nepotkáte. V týmu MRG, se kterým cestuji, nejsou žádné primadony, proto využívají společné stravování. Tým však málokdy stihne dorazit do bivaku před patnáctou hodinou, proto občas musí něco uvařit někdo z týmu sám. Nebývá to nic složitého, většinou těstoviny s omáčkou nebo polévka z pytlíku a vaří ten, kdo má zrovna volné ruce.

Mimo to má s sebou tým velké množství sladkostí, ale především výživových doplňků. Nejvíc k kurzu jsou proteinové tyčinky nebo například sušené maso. Závodníci takto doplňují energii i na cestách. Samozřejmě ne v rychlostních zkouškách, ale na přejezdech nebo při tankování. Potravinové doplňky dodávají energii nejen závodníkům, ale i členům týmu – všichni ze sebe vydávají maximum.

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Milán je město módy, design hraje prim i u naháčů

Honda CB650R Neo Sports Café

Podzimní motovýstava v Miláně každý rok ukáže nové trendy v oblasti techniky, ale také designu. Letos se módní kreace...

Na Šestidenní sbírali Češi tituly s jawami, dnes mají zahraniční stroje

Byla ro nejnáročnější Šestidenní, kterou jsem jel, řekl v cíli Jaromír Romančík

Od roku 1913, do dnešních dnů se technika na Motocyklové šestidenní proměnila stejně výrazně, jak šel během posledního...

Jawy od indické Mahindry ukázaly kejvačku, forty-two i budoucí Perak

Nová JAWA 300

Nová Jawa 300 stojí v přepočtu jen něco málo přes padesát tisíc a oživila nádherné tvary „kejvačky“ z padesátých let s...

Najdete na iDNES.cz