Jako ve školní jídelně. Hlad na Dakaru zaženou těstoviny a sladké

  15:50aktualizováno  15:50
Peru (Od zpravodaje iDNES.cz) - Během celého Dakaru se v zázemí pohybuje jen v rámci týmů téměř dva tisíce lidí. Největší stavbou v bivaku je obří stan s výdejnou jídla a přibližně pěti sty místy k sezení. Každý den se vydá přibližně 7 tisíc jídel a 12 tisíc nápojů.

Ne vždy každému všechno chutná. | foto: Jan Altner

Jídla se připravují ve dvou kamionech cestujících s celým tímhle cirkusem po celém závodě. Všechny akreditované osoby (nikdo jiný se do bivaku nedostane) mají nárok na snídani, oběd a večeři. O stravování se stará velká francouzská firma, takže jídla většinou vycházejí z francouzské kuchyně.

Všechny pokrmy se vydávají u dlouhého pultu formou bufetu. Snídaně je nečekaně královská: na výběr jsou sladkosti, vajíčka míchaná i vařená, sýry, uzeniny, jogurty, cereálie, zelenina i ovoce. Samozřejmě káva i čaj.

Fotogalerie

I obědy bývají pestré. V nabídce je vždy polévka, hlavní teplé jídlo často i s více variantami příloh, studené jídlo, zelenina, ovoce a dezert. Výdej obědů probíhá do 15 hodin.

Složení večeře je podobné a je k dispozici do pozdních nočních hodin. Pokud si někdo z nabídky nevybere, je tu poslední záchrana v podobě těstovinového baru, kde jsou celý den k dispozici teplé těstoviny nejméně se třemi teplými omáčkami. Kdo ví, že stráví celý den mimo bivak, může si v jídelně vyzvednout cestovní balíček s jídlem.

dakar

Větší týmy mají často vlastního kuchaře, proto ty největší jezdecké hvězdy v hromadné jídelně nepotkáte. V týmu MRG, se kterým cestuji, nejsou žádné primadony, proto využívají společné stravování. Tým však málokdy stihne dorazit do bivaku před patnáctou hodinou, proto občas musí něco uvařit někdo z týmu sám. Nebývá to nic složitého, většinou těstoviny s omáčkou nebo polévka z pytlíku a vaří ten, kdo má zrovna volné ruce.

Mimo to má s sebou tým velké množství sladkostí, ale především výživových doplňků. Nejvíc k kurzu jsou proteinové tyčinky nebo například sušené maso. Závodníci takto doplňují energii i na cestách. Samozřejmě ne v rychlostních zkouškách, ale na přejezdech nebo při tankování. Potravinové doplňky dodávají energii nejen závodníkům, ale i členům týmu – všichni ze sebe vydávají maximum.

Autoři:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Konec motocyklové sezony. Nahoru vyjedou jen nejlepší, zbytek se kutálí dolů

Pády a lety vzduchem na motorce zakončily tradičně sezonu v Chýnově. Letos se pod tamním prudkým kopcem sešli jezdci...

Gentlemani s knírky opanovali města. V Praze měli základnu v pivovaru

V neděli si desetitisíce elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepily symbolický knírek na světlomet svého...

První jízda harleyem na baterky: technika budoucnosti a raketové rozjezdy

Co uslyším po otočení rukojetí první velké elektrické motorky od zavedené značky? Budou to podmanivé tóny tiché a...

Jawa slaví devadesátiny. Na slavná léta vzpomíná a zkouší návrat do Indie

Jednou z nejznámějších a nejúspěšnějších českých průmyslových značek minulého století byla bezesporu Jawa. Motocykly,...

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Specialista na pojištění

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Praha, Středočeský kraj

Najdete na iDNES.cz