Jako ve školní jídelně. Hlad na Dakaru zaženou těstoviny a sladké

  15:50aktualizováno  15:50
Peru (Od zpravodaje iDNES.cz) - Během celého Dakaru se v zázemí pohybuje jen v rámci týmů téměř dva tisíce lidí. Největší stavbou v bivaku je obří stan s výdejnou jídla a přibližně pěti sty místy k sezení. Každý den se vydá přibližně 7 tisíc jídel a 12 tisíc nápojů.

Ne vždy každému všechno chutná. | foto: Jan Altner

Jídla se připravují ve dvou kamionech cestujících s celým tímhle cirkusem po celém závodě. Všechny akreditované osoby (nikdo jiný se do bivaku nedostane) mají nárok na snídani, oběd a večeři. O stravování se stará velká francouzská firma, takže jídla většinou vycházejí z francouzské kuchyně.

Všechny pokrmy se vydávají u dlouhého pultu formou bufetu. Snídaně je nečekaně královská: na výběr jsou sladkosti, vajíčka míchaná i vařená, sýry, uzeniny, jogurty, cereálie, zelenina i ovoce. Samozřejmě káva i čaj.

Fotogalerie

I obědy bývají pestré. V nabídce je vždy polévka, hlavní teplé jídlo často i s více variantami příloh, studené jídlo, zelenina, ovoce a dezert. Výdej obědů probíhá do 15 hodin.

Složení večeře je podobné a je k dispozici do pozdních nočních hodin. Pokud si někdo z nabídky nevybere, je tu poslední záchrana v podobě těstovinového baru, kde jsou celý den k dispozici teplé těstoviny nejméně se třemi teplými omáčkami. Kdo ví, že stráví celý den mimo bivak, může si v jídelně vyzvednout cestovní balíček s jídlem.

dakar

Větší týmy mají často vlastního kuchaře, proto ty největší jezdecké hvězdy v hromadné jídelně nepotkáte. V týmu MRG, se kterým cestuji, nejsou žádné primadony, proto využívají společné stravování. Tým však málokdy stihne dorazit do bivaku před patnáctou hodinou, proto občas musí něco uvařit někdo z týmu sám. Nebývá to nic složitého, většinou těstoviny s omáčkou nebo polévka z pytlíku a vaří ten, kdo má zrovna volné ruce.

Mimo to má s sebou tým velké množství sladkostí, ale především výživových doplňků. Nejvíc k kurzu jsou proteinové tyčinky nebo například sušené maso. Závodníci takto doplňují energii i na cestách. Samozřejmě ne v rychlostních zkouškách, ale na přejezdech nebo při tankování. Potravinové doplňky dodávají energii nejen závodníkům, ale i členům týmu – všichni ze sebe vydávají maximum.

Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Deník začínající skútrařky: Honda PCX je skvělý sexy učitel

Honda PCX 125

Teplé a stálé počasí je přímo ideální pro cestování na skútru. V případě Hondy PCX se přesednutí od volantu za řídítka...

KTM 690 postavili z dakarského speciálu. Dodá odvahu na silnici i v terénu

KTM 690 Enduro R a SMC R

Motocykly KTM mají svůj specifický design, který se vyznačuje hranatým světlem, ostrými rysy, vše podtrhuje oranžová...

Alpskými průsmyky na vespě. Nejlepší trasy, které stojí za pot a slzy

Karolína Hornová na vespě v Alpách: Mangartsko sedlo

Vespa není jen stylové přibližovadlo do města. S partou nadšenců z Vespa Clubu Praha jsem projela i ty nejzáludnější...

První jízda harleyem na baterky: technika budoucnosti a raketové rozjezdy

S modelem FXDR také Livewire sdílí přední světlomet. Ve tvarech přední...

Co uslyším po otočení rukojetí první velké elektrické motorky od zavedené značky? Budou to podmanivé tóny tiché a...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz