Středa 29. ledna 2020, svátek má Zdislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 29. ledna 2020 Zdislava

Šestiválce z aut mizí. Horex s ním vstává z popela

  16:30aktualizováno  16:30
Německá značka Horex jako bájný Fénix opět vstává z popela a po nedávném krachu zahajuje výrobu. Ve Frankfurtu představila nový model – šestiválcový klasický naháč Horex VR6 ve speciální edici Silver Edition.

Diodové přední světlo, LCD přístrojovka ale třeba i zajímavě minimalisticky zpracovaná zadní světla se sdruženými směrovkami dávají najevo moderní pojetí, naopak dráty vyplétaná kola a celkové tvary odkazují na klasiku. | foto: Filip Tichý, Skútrmaniapro iDNES.cz

Německý Horex původně vyráběl motocykly již v letech 1920 až 1960. Před šesti lety práva na značku Horex zakoupil nový výrobce a vznikl unikátní motocykl VR6 s šestiválcovým motorem. Uvedení na trh se ovšem protáhlo a ekonomická situace na trzích způsobila, že se i nová firma v roce 2014 ocitla v bankrotu.

Naštěstí se na poslední chvíli našel nový majitel, který tento týden na frankfurtském autosalonu slavnostně odhalil novou tvář modelu Horex VR6 ve speciální edici Silver Edition.

Základem je shodný rám a šestiválec o objemu 1 200 ccm zděděný z předchozího modelu, který je ale naladěný na vyšší výkon 170 koní a točivý moment 138 Nm. Ten doplňují ty nejlepší komponenty, jaké jsou ve světě motocyklů k dispozici, tedy odpružení pomocí nastavitelných tlumičů Öhlins nebo brzdový systém Brembo.

Nový design využívá karbonové prvky a chromované doplňky, proto také dostal název Silver Edition. Díky novým karbonovým dílům se podařilo stlačit hmotnost na 221 kg suché váhy.

Německá značka Horex opět vstává z popela a po nedávném krachu zahajuje výrobu.

Diodové přední světlo, LCD přístrojovka ale třeba i zajímavě minimalisticky zpracovaná zadní světla se sdruženými směrovkami dávají najevo moderní pojetí, naopak dráty vyplétaná kola a celkové tvary odkazují na klasiku. To hlavní je ovšem výfuková soustava, která na obě strany hrdě vystrkuje celkem šest koncovek výfukových svodů.

Výrobce na začátek oznámil výrobu limitované série pouhých 33 kusů VR6 a podle všeho se rozhodl z Horexu udělat ještě exkluzivnější záležitost, než jaké byly první plány jejích původních zakladatelů. Proto se také dá očekávat cena za tuto první limitovanou edici přibližně u hranice 30 tisíc eur, tedy 800 tisíc korun.

Horex VR6 Silver Edition

Motor: vodou chlazený čtyřdobý šestiválec 1 218 ccm
Maximální výkon: 125 kW (178 k)
Maximální točivý moment: 138 Nm
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Elektronické vstřikování paliva Bing 34 mm, elektronické digitální zapalování
Sekundární převod: řetězem
Převodovka: šestirychlostní

PODVOZEK
Rám: páteřový ocelový rám, vepředu vidlice USD 43 mm Öhlins FGRT, vzadu tlumič Öhlins TTX 36
Brzdy: kotoučové, vepředu dvojitá o průměru 320 mm s radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny Brembo, vzadu jednoduchá o průměru 264 mm s dvoupístkovým třmenem, systém ABS
Pneumatiky: vepředu 120/70 R 17, vzadu 190/55 R 17

ROZMĚRY A HMOTNOST
Výška sedla nad zemí: 800 mm
Rozvor: 1 506 mm
Pohotovostní hmotnost: 249 kg
Suchá hmotnost: 221 kg
Objem palivové nádrže: 17 l

Autor:
  • Nejčtenější

VIDEO: Moderní auta ostrým bílým světlem oslepují řidiče

Halogenům odzvonilo, motoristé si v moderních vozech chválí, jak xenonové, častěji LEDkové i laserové světlomety...

Tři pokusy na řidičák. Ministerstvo chystá změny v autoškolách

Žadatelé o řidičský průkaz možná budou mít omezený počet pokusů na jeho získání. Po třech neúspěšných zkouškách jízdy...

Premium

KOMENTÁŘ: Hysterie jménem elektroauta. Budoucnost to není

Český člověk zase vyzrál na zákony. Stačí si udělat registrační značku na přání – a máte elektromobil i z naftového...

Tesla postaví německou továrnu bleskově. Překážejí voda, stromy a bomby

Z nečekané strany dostal úder výrobce elektromobilů Tesla, modla ekologických aktivistů. Proti jeho plánům postavit u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Česko je v přípravě na elektromobilitu páté nejhorší v Evropě

O elektromobilitě se mluví, automobilky letos chystají doslova invazi nových modelů, ale Česko v této oblasti zaostává....

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

  • Další z rubriky

Motozávody ve stylu videoher: na veletrh dvou kol zve i Zdeněk Pohlreich

Závod přes brněnské výstaviště ve stylu počítačových her, kde je povoleno cokoli. Tak vypadá letošní pozvánka na...

Dvoukolové supersporty překonávají 200 koní. Vytáhnout se chtějí Italky

Sportovní motocykly dostaly pro příští sezonu nečekané posily. Italské a japonské novinky mezi sebou tradičně soupeří v...

Premium

Umění na dvou kolech: luxusní motocykly hodné vystavení v obýváku

Kde už končí technika a začíná umělecké dílo určené do galerií a sbírek? Příkladnou odpovědí je nový motocykl AMB 001....

První úpravy jsem dělal na Jawě Mustang, směje se světový stavitel motorek

První jízdu absolvoval na Stadionu S11, první úpravy dělal na Jawě Mustang. To mu bylo jedenáct. Dnes je Davidu Zimovi...

OVĚŘENO: Jak udělat fotku do rodinného alba, aby vypadala jak od profíka?
OVĚŘENO: Jak udělat fotku do rodinného alba, aby vypadala jak od profíka?

Děti se nefotí zrovna snadno. Neustále někde pobíhají a nepostojí na jednom místě. Protože se všechno odehrává rychle, je dobré, když budete rychlí vy i vaše technika. Přečtěte si rady, jak udělat hezkou rodinnou fotku i s těmi nejmenšími.

Najdete na iDNES.cz